Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. hzemax

    hzemax Gearhead

  2. hzemax

    hzemax Gearhead

  3. hzemax

    hzemax Gearhead

    :)
    Aijaa. Mullon tosin 24 valve. mis on just toi vakioturbosta 4" putkeen muunnos downpipe.
    3 bar ahtoja, ja toistaseks ei ongelmia.:rolleyes:
     
    Muokattu: 28.9.2019
  4. Rannis

    Rannis 2nd gear

    280$ ei kovin kallis, mutta rahti voi olla.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Toivoinkin 4d sedan, että kommentoisit asiaa. Se että pakopesän lähtö pakoputkelle on edelleen vaan sen 2,5” niin se mietitytti onko väliä sen muuttuuko se heti pesän vai sen elbowin jälkeen eli noin 20cm päästä 4”? Se että siinä nyt on se hukkaportin tulo siihen laippaan, ymmärrän että siitä purkautuva kaasu sotkee virtauksia ja siitä päästään eroon aftermarket valmistajien isolla lähdöllä. Joten loppumietelmänäni arvioin että isolla lähdöllä joka tulee suoraan laippaan kiinni, jää turhat portaat pois kun ei siirrytä portaittain isompaan kanavaan ja se hukkaportin tulo ei sotke virtauksia.

    Tommonenkin osui surfatessa silmiin, tosin lopetettu valmistus.

    https://www.dieselbombers.com/sale/3432-cooleeze-megamouth-turbo-elbow.html
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Juu sillain se mun mielestä menee että heti turbon jälkeen sitä isompaa putkee tarvitaan.
    Dieselbombersin tuote on varmasti parempi kuin vakio, voishan samantyyppisen tehdä portilliseen ahtimen itsekin.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Gearhead


    Eiks toi oo sit just hyvä, turbolta suoraan isolla putkella.
     
  8. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Minulla on toisessa dieselissä kartioitu turbon perästä putki täyteen 4" mittaan noin 10 cm matkalla. Toisessa taas lämästy suoraan turbon laippaan kii 4" putki. Mikä aika harvoin on mahdollista, ja minusta aivan järjetön. Noin niinku virtauksellisesti. Tulee aikamoinen rappunen ku turbon perässä on joku 70 mm reikä ja siitä suoraan 102 mm putkea...

    Noh, eteenpäin on molemmat menneet.. ja tila, taidot ja laiskuus ajaneet näihin ratkaisuihin..
     
  9. Rannis

    Rannis 2nd gear

    Kaikissa hx40ssä ei oo 4" vband lähtö. Omassa 18 pesällä muistaakseni 3.5" siitä lähtee sit pikkupätkä kartio ja 4" putki.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    jos niinku aattelee ja johon olen päätynyt miettiessäni tota aukkoa niin minusta mr Gale Banks, mr Pacbrake ja miss Megamouth on tehneet optimaalisen sovitteen. Tietynlainen vastakartio jolla isompi epämääräisen muotoinen ammottava aukko supistetaan 4” josta samankokoisella downpipella jatketaan.

    https://www.dieseltruckresource.com...es-2nd-gen-only-91/hx35-wastegate-mod-239760/
     
  11. smgt

    smgt 2nd gear

  12. Karppaj

    Karppaj 2nd gear

    Jos hx35w on v-band heti pakoputken lähdössä niin siihen käy hx40 downpipe, kun tekee adapterin väliin. Jää se ahdistava valukulma pois. Joissain hx/y35 saattaa olla kiinteenä se valukulma kiinni.

    https://photos.app.goo.gl/zFrKTyypXEHkCUyD8
     
  13. 69

    69 3rd gear

    Hei. -03vm. Ram kaipaisi ehjiä ovia ja etulokareita. Mistä kannattaa kysellä?
     
  14. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    http://www.dually.fi/ tuolta ainaki.
    On purettuja autoja pihas
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Meinasin tilata renkaat ramiin, General Grabber at2 koossa 285/75/16. No halvin firma minkä löysin autonvaraosat ni ilmoittaa että on "kesärenkaat". Kysyin varuiksi että onko M+S? Generalin nettisivujen mukaan kyseinen koko on "lumihiutale/vuori" symbolilla mikä vastaa M+S merkintää soveltuen ympävuotiseen käyttöön. No vastaus heiltä että ei. Tarkensin sitten heille että löytyykö tuo mainitsemani symboli ja laitoin linkin Generalin sivulle ja lisäsin ettei tehdas edes tee tuossa koossa muuta kuin talvikäyttöön soveltuvaa. Että kattoo nyt siitä vai myyttekö jotain piraattirengasta? Vastaus edelleen että kesärengas on. Aiemminkin törmännyt vastaaviin naisiin varaosien oston yhteydessä jotka lukee jostain omasta raamatusta absoluuttisen totuuden ja se ei siitä muutu vaikka mikä olisi. Ehkä ne ei sitten ole generalin tehtaalta vaan muualta. Tai jotain todella vanhaa varastoa ajalta jolloin on saatettu tehdä ilman sitä merkintää. Niitä helvetin vanhoja on kyllä jo omastakin takaa. Ymmärrän kyllä että hämmentää heitä että samaa rengasta on valmistettu eri kokoja ja osassa on vieläpä se symboli ja osassa ei. Tämä vaatiikin jo suurta ammattitaitoa ja ostavan yleisön palvelemista. Se ei sitten onnistu kaikilta. No myyjiä on vissiin muitakin.

    Loppukaneettina: Ulkomaisista firmoista voi ja kannattaa ostaa hinnan takia, jos asia on täysin selvä. Tarkoittaa sitä että itse tiedät/olet varma mitä ostat. Heidän varaansa ei kannata laskea mikä/mitkä osat käy. Olen kysellyt osista joista lähinnä puuttuu tietoja että voin varmistua sopivuudesta, vastausta ei tule sitten koskaan. Väärän osan tullessa puutteellisten tietojan takia väitetään että osa on varmasti oikea ja lähettämäsi kuva vanhasta leimataan jonkun toisen auton osaksi. Nettifirmojen ulkomaisten ehkä kotimaistenkin myös asiakaspalvelussa on myyntihenkilöitä jotka eivät ymmärrä yleensä hevon vittuakaan mistään teknisistä asioista. Tämä koskee euroautojen firmoja ja rockautossa on ollu loistavat sivut sekä paikkansa pitävät, ainakin niiltä osin mitä olen tilaillut.
     
    Muokattu: 8.10.2019
  16. Rannis

    Rannis 2nd gear

    On se kumma jos ei oo m+s ku renkaissa on valmiit reijät nastoille.

    Mulla general grabber at2 265/75-16 ja niissä on kyllä merkinnät. Mutta ei oo näköjään enää täysin sama rengas koska mulla korkeampi painoluokka, camskillistä katoin vaan nopeasti painoluokat.
     
  17. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Mikä "säiliö" on lohkos kiinni pakosarjan alla, siihen menee vesiletku lämpäriltä moottoriin?
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    juu, eikö ookki jännä juttu. Elä vaan talvella niillä aja ku ne on myös autonvaraosat.fi mielestä kesärenkaat.

    Se on lämmönvaihdin se pötkö. Vesi kiertää siinä ja lämmittää vaihteistoöljyä joka kiertää sen läpi. Talvella kovilla pakkasilla varmaan ihan jees. Olikos siinä alunperin joku takaiskuventtiilikin niissä alkuperäisissä putkissa joka laatikon laittajien mukaan pitäs poistaa kun vähentää öljyn virtausta.
     
  19. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Tais olla takaisku joo lämmönvaihtajaan tulevassa tai lähtevässä letkussa. Ja oon ymmärtäny et se saattaa mennä jopa jumiin ja siihen loppuu laatikon elämä. Huono puoli poistossa on, että putket valuu tyhjäks öljystä, ja sinne pitää saada mehua et auto lähtee liikkeelle. Orkkisloota ei vaan kierrätä öljyä siellä lenkissä p:llä, joten pitää pitää n:llä hetki ennen ku lähtee liikkeelle. Askintekijät toki muokkaa samalla, et öljyt kiertää myös p:llä, eli ei tarvii n:llä pitää.
     
  20. Ranee

    Ranee Gearhead

    Koskeeko tuo kierrättämättömyys uudempiakin kuin rehtejä 727 lootia? vanhasta saa kuulemma muuntimen siivenkärjet poltettua jos oikein pitkään seisottaa peellä moottorin käydessä.
     

Kerro tästä muillekin!