Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kyllä 2gen löytyy ihan pulttaa kiinni T ohjaus. Tässä topicissa on osa nrot jossain lueteltu.
     
  2. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mullakin on ollut varmaan kolmatta vuotta T mallin romut laatikossa odottamassa asennusta.
     
  3. simu_l

    simu_l Gearhead

    Ruuvasimpa alle uuvet radar renegade r/t rattaat koossa 37*12,5 r17. Renkaan halkaisija mitattuna 37,11" ja lattiaan jäävä kuvio 10,4"
    Selvästi isommat mitä aiemmat stt samassa koossa.
    Talvipito asiaan en osaa vielä sanoa, vielä varastovahat pinnassa ja km takana 10, mutta kuvio vaikuttaa lupaavalta.
    Hinta oli ylivoimainen.
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nonniin johan 3 vuotta rempatulla askilla mentiinkin.. turbaani lukko hävis.. virtaa ja maata tulee askille asti ja juuri vaihdoin solenoidit ja tsekkasin aivot, kaikki ok. jn-tradingin single levy billeti turbiini, billet sisäänmeno akseli... mikäköhä ois antautunut? kaikki muut toimii normisti paitsi lukko.. mulla pakkokytkimet sille myös.. 47rh aski...
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    No voi rähmä.. ja ihan yht äkkiä hävis? Ei mitään ylilyöntiä ennen sitä, tai tuntuiko aijemmin luistavan?

    Luulis, että ei tarvii turbiinin ottaa paljoakaan kiinni kun saisit paikallaan tyhjäkäynnillä napista auton stumppaamaan. Sähköjä olisin toki epäilly ensimmäisenä, mutta jos oot jo kaikki mitannut ja solkut vaihtanut, niin jotain voi sulkea pois. Testasitko muuten solenoidin ennen asennusta?

    Viime talvena tein kaverille th700 askin ja eihän siinä turbiinilukko pelannut. No eipä tullut testattua solenoidia kun uuden kuitenkin otti paketista..
     
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ei oo mitään oireita ollut, yht äkkii vaa hävis.. eipä saakeli tullut uutta mitattua...
     
  7. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ootko kokeillu pakkosyötöllä lukon solkulle?
     
  8. 66monaco

    66monaco Gearhead

    pakkokytkimella kyllä, silleen mittasin laatokon päästä, virta päällä, keskimmäiseen tulee 12v, pakkokytkin päälle, niin maadoittuu... saakeli kun en tosiaa älynny testaa että uus solkku on kunnossa kun oli kädessä... mut joo tosiaan askin sisällä vika on joka tapauksessa...
     
  9. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tuon orkkis trouble shooting taulukon mukaan mulle jäis vaihto ehtot 6 ja 8...argh...
    CONVERTER CLUTCH
    WILL NOT ENGAGE

    1. Circuit fuse open. 1. Replace fuse. Check for circuit short if fuse blows again.
    2. Solenoid or relay wiring disconnected, open, shorted. 2. Repair wiring or replace harness.
    3. Clutch solenoid or relay malfunction (short, open, stuck). 3. Replace as needed.
    4. Sticking converter clutch or switch valve. 4. Remove and disassemble valve body. Clean and free-up valves.
    5. Clutch module tube loose, module cover not secured, or module components misassembled. 5. Remove valve body. Reposition tube, secure cover, or reassemble components.
    6. Converter clutch failure, turbine hub leak, or overrunning clutch (in converter) failed. 6. Replace torque converter.
    7. Oil pump fault (gears worn, seal leaks, housing damaged or loose, reaction shaft seal rings worn. 7. Remove and rebuild pump as needed.
    8. Input shaft seal rings worn, damaged. 8. Remove and repair or replace as needed.
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kyllä tuo vaihtoehto #4 voi olla myös. Yleensä käy tosin niinpäin että lukko vetelee väkisin päälle, sillon tuo switch valve jää yhteen asentoon. Miksei myös niinpäin ettei toimi ollenkaan. Purin joskus yhden 47rh lootan valvebodyn ja kyllä ne venttiilit jonkin verran oli nihkeitä, pitäs kokeilla jollakin piippuharjalla jos se auttas siihen ongelmaan.
     
  11. 66monaco

    66monaco Gearhead

    lauantaina oli aivot palasina pöydällä ja kaikki venat liikkui hyvin...
     
    Cumminski tykkää tästä.
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    Luulis tuon kohdan 8 aiheuttavan edes jotain tuntumaa paikoillaan tyhjäkäynnillä nappia ronklatessa?

    En nyt kyllä muista minkälaiset tiivisteet tuossa on, mutta tuskin tiivistävät uutenakaan ihan 100% ?
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juu ja kaikki on uusia...tai no 3 v vanhoja :) tarkistan nyt vielä virran saannit jne.. vanha solkku päästi läpi kun puhalsi siihen reikään mihkä öljy menee, naputteli ja paineella puhalsi sitä niin rupes pitämään...ettei vaan olin uus solkku paska....
     
  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    laatikon pistokkeelle asti virta ja maa toiminta ok. tänää ei kerinny ottaa taas öljypohjaa pois ja testaa ihan kädessä toimiiko uus solkku... vanha ilmeisesti jumitti koska kun mittasin ennen koputtelua ja jälkeen niin tulos oli sama 32 ohmia..uudessa 30 ohmia.. jos perjantaina koittais ottaa pohjan pois ja varmistaa solkun toiminta..jos toimii niin siinähän on sit hyvä syy päivittää 3 levysee :)
     
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nyt on uusikin solenoidi varmistettu että toimii..vika on venttiili koneiston ja turbaanin välissä siis...pahasti näyttää että turbaani kauppaan pääsee hän... jos samalla uusis öljypumpun (mitä en viimeks uusinu) ja ottais varuiks sisäänmeno akseliin tiivisteet...
     
  16. Anza

    Anza Gearhead

    Osaisko joku sanoa kumminpäin takakardaani laitetaan? 1983 w350 dodge. Kardaanissa liuku, ei oo tukilaakeria. Olettaisin että liuku tulis vaihteiston puolelle? Mutta etukardaanissa liuku on akselin puolella.
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ei niissä ole ymmärtääkseni vaihtoehtoja jos on tehtaan jäliltä. Laippa tulee takakardaanissa perän pinionin laippaan ja edessä liuku jakolaatikon sisään akselitiivisteen läpi. Pitkälavaisissa on tukilaakeri ja lyhyissä ei ainakin -94 eteenpäin. Edessä cv-nivelet jakolaatikon päähän ja liukua likempi ristikko etuperän pinionin laippaan.

    Ellei sitten ole vaihtunut toisia akseleita/jakolaatikko tilalle. Teoriassa jos on sovitettu jakolaatikon päähän laippa ja takaperän pinionin laippa puuttuu niin siihen sopiva liuku, niin voila! Kardaani on asennettu väärinperin.
     
  18. Ranee

    Ranee Gearhead

    Takakardaanissa liuku lootan puolelle kyllä
    Edessä pitäs olla se CV jointti hässäkkä jolloin liuku luonnollisesti tulee akselin päähän

    Eipä ole liukua jakolaatikon sisässä näissä vanhemmissa ja isommissa, eikä laippojakaan kardaanilla
     
    Anza tykkää tästä.
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, oikeestaan se mainitsemani "laippa" on yoke nivelristille. Torque king 4x4 sivulta ja toinen hyvä on dennys driveshaft sivusto jos tarttee nivelristeissä tai muissa vetopuolen osissa nippelitietoja tai kuvia. W-sarjan peleissä näyttäs sen mukaan olevan takakardaanin molemmissa päissä yoket, kun rameissa takakardaanin etupäässä liuku ja takapäässä se yoke.
     
  20. Anza

    Anza Gearhead

    Kardaanissa molemmissa päissä lenkit ristinivelelle. Eli ei oo laippaa. Kardaani tavallaan kaksiosainen, toisessa päässä liuku. Pistän liukupuolen vaihteistoa kohti.
     

Kerro tästä muillekin!