Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    On joo. Tosi halvalla tehty. Kuinkahan niissä isommissa nuo toimii, 3500 ja ylöspäin. Toki isommat taka-akselit mutta ymmärtääkseni sama surkea käsijarrusysteemi. Autolla on kuitenkin massaa paljon, tulee häjyä jälkeä jos käyttöjarrut pettää.

    Kerran oon ajanut käsijarru päällä Ramilla jonkun 20 kilometriä, ihmettelin perällä että mikä haisee nuon jarruille :eek::D Ei tuo Cummitus sitä tuntenut että on päällä, ei minkäänlaista. Se Brake-valo oli lisäksi sillon rikki mitä en tienny ollenkaan.
     
  2. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Ainakin Rockauton mukaan 3500:ssa on levyjarrullisessa samat levyt takana, kuin 2500:ssa. Varmaan vanhemmissa rumpujarrullisissa sama tilanne. Eli käytännössä ihan yhtä surkea parkkijarru isommalla kantavuudella :odeek:
     
  3. simu_l

    simu_l Gearhead

    2gen on erit takajarrut 2500vs3500, hihna on muistaakseni tuuman leveämpi ja sylinteri isompi 3500.

    Kyllä 2gen käsijarru pitää melko hienosti kun on säädöissä...

    3gen käsijarru on taas nii naurettava keksintö että ite kyllä muuttasin tupla satuloille jos semmonen ois ja vähääkään tulis ongelmaa...
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juuh, 2500 on 12x2,5 ja 3500 12x3,5 kokoset hihnat ja rummut tuumina.

    pyäräsylinterit taas:

    ”Stock sizes are as follows:
    94-97: 15/16
    98-99: 1 1/16
    ALL 3500 trucks: 1 1/16”

    Uusin sylinterit justiinsa ja ihan orkkis kokoiset laitoin. Chevyn k30 sylinterit käy ramiin taakse suoraan ja ilmeisesti amerikan joeilta kopsattu suosittu parannus. Ei ole kyllä ollu mitään vaikeuksia ikinä pysäyttää edes silloin kun oli lava täynnä yli kopin märkää koivua ja peräkärry täynnä samaa niin että ihme kun renkaat ei siinä ottanu kurasiipiin kii. Tosin yleensä ajelen sitä kaheksaakymppiä. Tyhjänä jos ajelee niin varsinkin liukkailla olis kuitenkin kiva ettei jarruttaessa se perä tule sivulle. Riittää ihan että takaveto päällä se tulee kaasulla polkiessa.
     
  5. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mulla on 4pyörä abs nii ei kampia tahtomatta sivulle, ei se kyllä pysähdykään oikeesti liukkaalla kelillä, liian herkkä rutisija mutta kun oppii niin ihan kait ok...
     
  6. hzemax

    hzemax Gearhead

    Ristus
     
  7. smgt

    smgt 2nd gear

    Kyllä mullaki istuu ku nakutettu kässärillä. Ihmettelin että minne venekärri jäi kii rampilla, mutta olinki polkassu seisontajarrun päälle :D
     
    Rannis tykkää tästä.
  8. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Oon kans smgt sama mieltä että hyvin toimii kässäri jos on vaan hyvin säädetty. Kyl mustaa savu tulee pakoputkesta jos vahingossa jäänny päälle ja yrittää lähtee ajaa.
     
  9. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ens viikolla olisi sit kokellu miten hx52 kyljessä toimii, on pakosarja tehty... saa sit kokeiltua jos vaihdelaatiko kestää.
     
  10. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Millanen pakosarja tuli, Rannis? Haaveena vaihtaa kans tuo alkuperäinen pillisarja avarampaan.
     
  11. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ihan ite tehty, olisko ollu 38mm putkesta. Nyt ei oo kuvia, yritän napsia.
     
  12. ravolta

    ravolta 1st gear

    noniin, marjakankaalta iha dodge ram pumppu asennettu paikallee, oli vähän arvokkaampi kuin case pumppu mutta tämä ainaki varmasti sopiva, rattoripumpuista ei oltu varma että riittääkö tuotto, kierrosten määrä... but anyway muutaman pvän etiskely sopivia letkuliittimiä kyliltä mutta paikallee laitettu ja sähköpumput poistettuna. mulla hyttä ja lava korotettu 2.la jääkiekola ympäriinsä, mahtu jollaki laila ei pahakaan rengas pois-otettuna, teippiä sisälokarin reunaan jota vähän rälläkällä avarsin. nyt sitte seuraava problemo enneku käynnistin, kaasu jäi pohjaan, vaijerin tarkistin, vivuston käytin poissa-sekin ihan notkea... aivan kuin se pumpun takana oleva sisäänmenoakseli jotenkin ihistäis ahistais. suihketta vetäsin purkillisen. huomena jatkuu ko kerta lomalaki, välilä ottanu vähä pattiin mutta tulleepaha laitos ainaki tutuksi :odsmile::odsmile:
     
  13. ravolta

    ravolta 1st gear

    välilä tuntu että ahdasta mutta jos mietti turbodiisseliä v8.ina... mahtas olla vielä tukalampaa.
    ollapa 5.7 dx chevyltä, kattoa mittarista maili toisesa perään koska kolahtaa öhö,öhö.
    tämä offtopiccia
     
  14. Pertura

    Pertura Gearhead

    ^Ettei cruisen tai kickdownin vaijeri vaan kanita?
     
    Cumminski tykkää tästä.
  15. ravolta

    ravolta 1st gear

    välitanko oli irti kun sitä vääntelin käsin pumpun persiistä, ja samalla lailla kanitti välitanko kiinni vaijerit paikallaan noh, rohkea rokan syö, ja iskin cumminsin tulile 2t-öljyä polton seassa, hetken rötkötti tyhjäkäyntiä ja kaasautin polkimesta, pelas ninku pitää, sitte pumpulta kääntelin käsin kaasua ja toimii! mikä lie...
    lootan öljypohjan tiiviste vaa tihkuu melko lailla, noh sehän aika helppo rasti
    etenee leimaa kohti
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead

    Eikös näissä ollu joku kaasutanko recall, muistelen...
    Kato mopar .com ja jostai sieltä näki vin perusteella onko tehty recallit.
     
  17. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Omassa '94 Ramissa näky olevan kaasuvipujen recalli auki ja pari muutakin. Nyt kun kaikki toimii niin eipä niihin tartte kajota mutta hyvä tietää nuo jos jotain hajoaa.
    Sitä en kyllä tiedä mistä löytyy lähin Dodge merkkiliike joka kampanjan tekisi...
     
  18. Mercury

    Mercury Gearhead

    No kyllähän se välillä vitutti kun rakensin 7.3 Econolineen HX50:stä
     
  19. Joni.

    Joni. 2nd gear

    mikähän mahtaa olla vm 95 2500 ramin 4 vedossa vikana kun ei etuset vedä? vasta siis ostettu.
    siihen on asennettu posi lok ja vivusta vetämällä syttyy kyllä 4 wd valo ja kardaani jämähtää mutta vetoa ei edestä löydy
     
  20. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mites, toimiiko hidas neliveto, hidastaako edes takapäätä?
     

Kerro tästä muillekin!