Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. teme01

    teme01 3rd gear

    Miten tollasia käytetään.
    Tarvisiko kompuran?
    Korvaavat tavallisen iskarin?
     
  2. smgt

    smgt 2nd gear

    Riipukkeen kääntö oli hyvä homma. Tuli pehmeämmäksi ja vielä riittää kantavuus 1000kilolle. Suunnilleen 5cm tais laskee perä tolla kuormalla.
     
  3. Ranee

    Ranee Gearhead

    Korvaa tavallisen iskarin joo
    Ei tarvi kompuraa välttämättä, mulla ainakin on pysynyt ilmat sisällä erittäin hyvin ja parin kolmen viikon välein oon kattonut paineet
    Kerran kun kompuralla täytin niin säätöön on riittänyt fillarin iskaripumppu, venttiilin vein tankkausluukun alle
     
  4. teme01

    teme01 3rd gear

    Miten se riipukkeen kääntö pehmentää sitä?
    Muuttuuko sen sijainti myös auton pituus suunnassa
     
  5. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Jotenkin se liittyy riipukkeen asentoon. Ylöspäin ollessaan jousi joutuu lykkäämään sitä taaksepäin, ja alaspäin ollessa ei niinkään.. Tai jotenkin niin se dor:in sivuilla heppu luetteli :D Alaspäin kun kääntää riipukkeen nii sen täytyy olla kuormaamattomana jonkin verran taakseppäin
     
  6. teme01

    teme01 3rd gear

  7. teme01

    teme01 3rd gear

    Onko tollasesta kääntö toteutuksesta missään kuvia ?
     
  8. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onko jollain kokemusta vaihtaa 285/75-16 renkaat vastaavaan kokoon mutta 20" vanteilla? Onko prempi ajettava. Rengas ei kovin matala vielä olisi jos esim 285/50 kumi...
     
  9. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    dodge ram 1995 (tai 2nd gen) rear shackle flip, kokeile google-hakua sillä. Jos amerikka taipuu. Kuvia ainaki löytyy
     
  10. smgt

    smgt 2nd gear

    Kannattaa tehä muokkaus niin että saa sen korotus palikan pois. Punoo jousia vähemmän.
     
  11. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Osaisko joku muu neuvoa elikkä onko kokemusta? Kyse tällä hetkellä perheautosta, Chrysleri sekin. Ruostepaikan sain oven alareunasta pois, mutta maalaus meni sanan varsinaisessa merkityksessä perseelleen. Yleensä oon käyttänyt normaalia pohjamaalia, mutta nyt kolariosakauppias myi sitä spraykittiä, vai pakkelia vai mitä on. Annoin sen kuivaa yön yli, mutta vesihiomapaperilla (kuivahionta) paperiin ilmestyi pieniä kynsiä, eli oliko pakkelipohjamaali nyt sitten kuitenkin liika märkä? Vai onko niin ettei sitä kannata ostaa? Kyseessä 2K maali. Vähän kun yritti 1500 paperilla hioda pintaa sileäksi nii pieleen meni, karkeammat paperit toimi jotenkin, mutta tukkeutu nekin. Aiemmat maalit tökötit on toimineet, normi pohjamaali. Sen pystyi hiomaan sileäksi vesihiomapaperilla (kuiva). Mahdollista kyllä on että annoin kuivua sen viikon, en muista..

    Lähinnä vain että otanko uusiksi ja annan viikon kuivaa, vai haenko normaali pohjavärin? Toinen että onnistuuko noin metri x 20cm alan hioa koneellisesti? On aika työläs käsin ja pienellä koneella peilaa montut tosi lujaa :rolleyes: Auttas paljon vinkit kun pian on tulossa sama homma rottelon kanssa, alahelmat siinäkin.
     
  12. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Joo. Se taka-akseli pitää vaan muistaa siirtää pikkasen taaksepäin, eli vaatii ne siirtopalikat väliin.
     
  13. teme01

    teme01 3rd gear

    Hyvät vinkit :)
     
  14. smgt

    smgt 2nd gear

    Ja kiilan akselin ja jousen väliin. Sillä on hyvä siirtää akseli taas kohalleen.
     
  15. teme01

    teme01 3rd gear

    Saako niitä palikoita valmiina
     
  16. smgt

    smgt 2nd gear

    Kyllä niitä mahtaa olla. Jos ostaa sen sakkelin kääntö hommelin, niin luulis olevan mukana nämä tarvittavat.
     
  17. bikerer

    bikerer Gearhead

    Tosiaan PCM ohjaa näissä latausta. Omani kanssa (-96) on 13 vuotta yhteistä taivalta takana ja vielä ei ole tarvinnut PCM:ä resetoida. Aina on latausvika itsekseen hävinnyt. Tuossa GEN valossa on ainakin pieni viive ennen kuin alkaa sitä polttamaan latausvian sattuessa. Vian poistuessa en kyllä muista miten on käyttäytynyt.

    Ja ei liity tähän tapaukseen, mutta laturin sulake kannattaa kanssa katsoa, jos tulee GEN valo tauluun. On iso sulake pulttien alla konehuoneessa olevassa purkissa. Muita mahdollisia kohteita diodit ja hiilet sekä tietysti PCM itsessään. Laakereita vaihtaessa kannattaa olla varovainen, kun tuossa laturissa kuoret aika heikot. Toki rikkinäistä laakeria kannattaa kokeilla vaihtaa, mutta jos ehjä, niin harkinta paikallaan ennen vaihtoon ryhtymistä.
     
  18. teme01

    teme01 3rd gear

    Onko jollain kakkos koppasessa
    -44 et vanteita käytössä esim 35” renkailla ??
    Pitää hommata vanteet mutta uskaltaako tollasilla et llä.
    Vai kannattaako tyytyä sellasiin - 18
    Lukuihin ?
    Silloin ei kyllä saa 12 levää vannetta vaan jäädään 10.
    Ois kiva saada tuntumaa ennenkö ostaa mitään käyttö kelvotonta…
     
  19. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Ehkä se vitosen mutteri on se suurin mysteeri jos joku on sen oikeen innolla liimannut. Sitten tietty se joku öljyreikä kytkinakselin laakeripesässä pitää tulla tietty oikein päin eikä tukkoon tiivisteliimalla. Ehkä kuitenkin suurin haaste on toi laatikon paino ja se ettei ole käytettävissä nosturia tai rasvamonttua laatikon pudottamiseen. Kyllähän ton melkeen ite harjottelis :rotfl:
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Paljonko toi manuaaliloota muuten painaa? Ite keskenäni nostin 47RE automaatin peräkärryyn. Pihalla minä sen automaattilootan irrotin. Vaneria hiekan päällä ja hallitunkki sen päällä. Semmonen kehikko oli tehty siihen tunkin nokkaan että pysyy loota siinä paikoillaan ja ettei pyörtyneitä asentajia tartte vetää pois auton alta ku tippuu murikka päälle. Kait se manuaali sen kummempi ole irrotella?

    Siihen laturin korjaukseen löyty muuten opetuselokuva. Jos niinku on nippodenso vanha malli niinku minulla. Sikäli kyllä aika paljon erilaisia latureita ehtiny availlakin elämäni aikana. Tilasin samalla nyt hihnankiristimen uuden kun 4,5 vuotta kuunnellu sitä vitun vikinää. Joskus sen hihnan löysäsinkin ja minusta se rulla pyöri hyvin. Vikisee vaan kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Nyt kun laturi oli irti ni ääni senku koveni kasauksen jälkeen. Nyt kun vaihan ne hiilet ja sen blockin laturiin ni paan uuven hihnan ja kiristimen. Molemmat pitäs olla nyt amerikan joen suosittelemia ettei pitäs vinkua heti.

     

Kerro tästä muillekin!