Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä näkisin että se jakopäänkotelossa oleva täyttöputki on ihan sopiva paikka huohotukselle, ja tuumin itsekin muuttavani Corveten motista huohotuksen sekä siitä että venttiilikopista, kun nyt se AN16-letku on mekaanisen siirtopumpun reijässä -> en oikein tykkää.
    Vaniin jos tulee tehtyä umpilevy tuohon tappetcoveriin niin laittanen siihenkin huohotuksen siihen täyttöputken reikään. Että mun mielestä se on ihan hyvä paikka.

    Hyvä että pin löytyi, toki sit jos ongelma olis aiheesta tullut niin olisin voinut vaikka mitat siitä katsoa/valmistaa sellaisen...
    Jatka vaan musta pässi tarinaa miten remontti etenee...
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Täältä pesee, härifrån tvättas. Yön pimeinä tunteina päätin sitte tilata billet kannen o-renkaineen. Tilasin amatsooniista kohtalotovereiden palautteiden perusteella ja päädyin tähän. Eikä ollu pohjois-euroopan kallein. Sitten päätin että täyttöputkeen tulee kii k&n breather filter hoitamaan ulospuhallusta. Olis halvemmankin filtterin voinu löytää mut on ainakin pestävä ja ameriikan joet on koeponnistanu jo tuon tuotteen tuossa käytössä eli sopii eikä tartte mennä minun putki kainalossa liikkeeseen eikä tilailla ja palutella niitä eessuntaas. Sitte siinä on rosteri kansi. Joku muukin kiiltää sitte ku kuskin päälaki. Sitte tilais kai varuiksi ja laittas uuden o-renkaan syöttöpumpun kaulalle.

    Myyntitykki oli kirjaillu amatsoonin sivuille että #8 swivel fitting? Olin selvittävinäni että se olis 8an kierre? Vaan kuvassa näkys olevan toisenmoinen kierre toisessa päässä että olisko se kulmanippa 8an kierteillä kierretty toisesta päästä putkitulppaan johon tehty 8an kierre sitä varten? Ja tämä tulppa olis 3/4 vaikka npt tai muu putkikierre? Yleensähän ne jotain tollasia on ollu. Aattelin että tulppaan nuo breather holet valmiilla tulpilla. Ettei tartte niitä swiveleita juotella/hitsailla umpeen riippuen mitä materiaalia ne on. Oletettavasti ei rautaa kun ei sais kai amuliinin kanssa yhdistellä syöpymisvaaran takia.
     
  3. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Tuli eilen asennettua haalattu quicksteer agp simpukka ja steeringgear stabilizerin. Otin jopa ohjausdampperin pois ja silti parani ohjaustuntuma selvästi. Nyt tiedän miltä tuntuu ajaa 3000kilon gokarttia.
     
    smgt ja Cumminski tykkäävät tästä.
  4. Tmi_13

    Tmi_13 Gearhead

    Hyvää päivää kaikille ram harrastajille. Onko kellään käyttö kokemuksia isommista suuttimista kadulla. Siis lähinnä saako päästö testistä menemään läpi. Itsellä 03 rami, joten lähinnä commonrail kokemukset kiinnostaa. Itellä nyt on n.40% suuttimet jotka menee kyllä pöllytys testistä läpi. Onko kellään isompia?
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaahas. Lueskelin tossa pumpun muutoksista kun osat ei ole kaikki vielä tullu ja tilasin vielä sitten sen mack rack plugin. Se kun on heleppo nyt vaihtaa kun pumppu on lattialla. Selvisi että governor springsien vaihdon jälkeen olis hyvä tarkistaa governor leverin säätö. Sitei ole tullu tehtyä ku ei tienny sitä silloin. Sen aattelin nyt tarkistaa ja samalla tehä sille afc ne muutokset eli uudet suorat prikat alipainekalvon ympärille, savuruuvin pyöritystä ja afc jalan rälläköintiä.
     
  6. smgt

    smgt 2nd gear

    Pitäs alkaa turvatyyny vikaa ettimään. Clockspring vaihettu, mutta valo vaan palaa. Tämän vaiholla vakkarin napit alko pelaa, että yks vika korjaantu. Ei viittis kaikkia osia summassakaan ostaa ja vaihtaa. Onko tietoa voinko jollai vastuksella korvata tyynyn? Sillä vois sulkea siitä vian pois. Pitäs leima kuntoon saaha pirssi pikkuhiljaa.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Katsoitko jo vikakoodit?? Ja onko ne nollattu, välillä vaatii nollauksen että saa vikakoodit vaan pois...
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  9. simu_l

    simu_l Gearhead

    Yleisesti ottaen bägissä on 3ohm vastus, sama löytyy 5w lasikantapolttimosta....
     
  10. Joni.

    Joni. 2nd gear

    pitääkö tässä alkaa pelkäämään laakereiden puolesta vai öljypumpun vai onko jotain muuta mikä voisi laskea lämpimänä näissä 12 venasissa öljynpaineet ajettu noin 230 000 mailia. lämpimänä vaihdepäällä jarrua vasten kierrokset jos pitää noin 1000 tuntumassa on alimmassa valkeassa viivassa, ajossa sitten siinä keskivaiheen tuntumassa ja vähän alle öljyinä on 15w-40 mobil super 1400 vaihdettu noin 500 mailia sitten rvs:n kera kun oli motonetissä sopivasti tarjouksessa
     
  11. simu_l

    simu_l Gearhead

    Jos sitä alkuperäistä mittaria katot niin siihen ei ole luottamista, mittaa erillisellä mittarilla jos huolettaa.
    Orggis mittari on juuri ja juuri suuntaa antava ja jos siellä on halvin anturi paikallaan niin se ei edes mittaa painetta oikeasti vaan toimii kuten merkkivalo.
     
  12. Joni.

    Joni. 2nd gear

    sitähän oon seurannut.. mitähän tykkäis jos heittäis 15w-50 öljyt näin kesäks ja sit oman mielenrauhan vuoksi vielä laittais erillisen mittarin millä tarkistais
     
  13. smgt

    smgt 2nd gear

    Ei nää 10w30 öljyä erikoisempia tarvii. Ellei ole rakennettu ja vaatimus sitä myötä muuttunu. Uskosin että rattori samalla moottorilla menee hellepäivän kaasupohjassa pellolla kans 10w30 öljyillä.
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    10w-40 Cummins luokituksella väännettiin turvesuolla koko päivä urku auki ja talvella aurattiin urku auki samat öljyt, ikinä ei tullu öljystä johtuvia vikoja, eikä muuten saanu likikään aina edes roikkaan saati ollu webastoja...

    Sitä vakiomittaria vaan säikähtää kaikki alussa tai jossain vaiheessa _kun_ se alkaa heittämään. Nii kauan ku tyhjäkäynnillä ei merkkivalo vilku tms nii eiku antaa soittaa ja sitte jos se sen tekee niin mittaa paineet ja vaihtaa vaan sen viallisen anturin.

    Eikä tämmöset joudu normaali tiekäytössä Niin koville että tarvis mitää erikoisempia öljyjä vaikka ois reilustiki tehokkaampi, enemmin lyhentää vaihtoväliä. Cummins luokitus ja kylmäkäynnistyksestä riippuen 0 tai 10 -40 öljy nii taatusti pärjää.

    Muistin virkistykseksi
    12v ja 24vp API CH-4
    24v cr API CI-4.
    6.7 hiukkassuodatin API CJ-4

    Cummins ces luokkia en nyt muista, mut noilla pärjää.
     

Kerro tästä muillekin!