Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Aikoinaan oli perämoottori fiateja talviautoina, vaikka kuinka paljon. Niissoli viiksen tyyppivika että hitsaa kärjet kii tai ei saa kontaktia kunnolla. Niitä sitten vesihiomapaperilla kiilloteltiin jos pysty enää. Tai parempi/uusi tilalle.

    luulen et ramis tai kaikis vois tulla samaa vikaa….
     
  2. Pertura

    Pertura Gearhead

    Nyt muuten keksin teorian, en toki ole kytkentäkaaviota katsonut, että onko edes mahdollinen. Mutta kuitenkin, lavakaaressa on ollut miinusohjatut pitkät ja plusohjatut parkkivalot, jatkuva plussa on otettu konehuoneen sulakerasialta. Nyt rosvojen katkaistessa johdot, on jatkuva plus osunut jatkuvaan miinukseen ja tuo sulake on palanut, aiheuttaen sähköjen häviämisen vähän eri puolilta.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Onko kellään kokemusta seuraavista vanteista:
    https://photos.app.goo.gl/xUBT8svpCJGVM2Ri9
    Ajattelin hiekkapuhalluttaa ja jauhemaalauttaa nuo myöhemmin mutta ihmetyttää nuo koristeruuvit. Kokeilin kuusiokoloavaimella aukeavatko mutta vaikuttivat joko muovilta tai purukumilta. Tietäisin vain työn tekevälle firmalle sanoa niistä jotain.
     
  4. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Mistä sais vaimentajan 3.5 (89mm) putkeen. Ei läpivirtaavaa, nyt läpivirtaava ja alkaa pörinän kuuntelu riittämään...
     
  5. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mä suosittelen resonaattoria siihen läpivirtaavan vaimentimen kaveriksi. Saattaa pelkkä resonaattorikin riittää, mutta kun on vielä se vaimenninkin, niin edes herkkäkorvaisin naapuri ei enää häiriinny. Mulla on ite tehty, mutta esimerkiksi tämmöinen on varmaan aika hyvä, eikä ole ihan tolkuttoman kalliskaan.
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tein viime syksynä kirkkaasta nelituumaisesta alusta loppuun ja samankokoinen läpihengittävä kirkas vissiin kiinalainen vaimentaja. Äänet minusta ihan asialliset. Ehkä vähän matalampi, kumisevampi kuin edellisellä yhtä isolla alusinkki putkistolla jossoli samanlainen läpivirtaava alusinkki höpinäpönttö. Tosin ehkä entisenä rumpalina ja ikänsä kaikkia moottoreita harrastaneena on todennäköisesti kuulonalenemaa tässä iässä.
     
  7. teme01

    teme01 Gearhead

    Löytyyköhän Suomesta mistään taka lokarinkaarien korjauspaloja 03-09 dodgeen?
    Huonosti löysin jopa ebaysta että lähtis Suomeen päin.
     
  8. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ootko kyselly southwest tradelta?

    Joko ne alkaa noinkin uudet tarviimaan uusia kaaria...
     
  9. teme01

    teme01 Gearhead

    Sieltä piti maanantaina kysellä.
    Muuten ei o kyllä mitään löytynyt.

    näköjään on vähän muhinut läpi
     
  10. ravolta

    ravolta 3rd gear

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/tremec-tr-4050-kokemuksia.315277/

    tremecci projektia.

    rattiakseli nyt irti ja alapäässä aika välys GEN2.
    mitähän tilkkeeksi? usa pojila jotain puslia... mistä löytys?

    automaatin jarrupolkimen irrotus ei menny ihan suunnitellusti. lopuksi koko poljinrunko irti ja piti melekosesti hakata että lähti liikkeelle, ruosteen piruhan se sielä ahisti.

    nyt samalla ku jarrutehostaja poissa nii vois porata reiät manuaalisammuttimen ja attitude adjusterin vaijereille.

    sitteppä se ois kasailun puolella, kunha siihe rattiakselin alapäähän keksis jotain...
     
  11. Pertura

    Pertura Gearhead

    Se pusla lienee se paras korjauskeino rattiakselille, asennuskaan ei ihan mahdoton rasti ole. Näyttäisi vaan hinta olevan aika suolainen, täällä noita kaupitellaan. Joskus muistaakseni joku teki Suomessakin noita, mutta kuka ja milloin, niin se on mysteeri. Tuo mukana tuleva asennustyökalukaan ei ihan välttämätön ole, muistaakseni 32-millinen viemäriputken pätkä se vaan on.

    Toi pusla voi olla alkuunsa vähän turhan nahkea, mulla automaatissa pyöri vaihdekarahka ratin mukana puslan asennuksen jälkeen. Siitä se sitten asettui, mutta meni joskus pakkikin vauhdissa päälle, kun piti luovia menemään :rotfl: Sulla varmaan on sen verran paikat levällään että rattiputken irrottaa joutuisasti, mutta saattaa olla nopein tapa muutenkin se rattiputken irrottaminen asennusta varten. Säästää ainakin monta vittua ja perkelettä, kun on kunnolla tilaa tehdä.
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sen verran tiedän että se välys voi olla myös vaihteensiirtoputken ja rattiakseliputken välillä. Jos joku pystyis tutkimaan miten se koko hökötys on kasattu nii vois siihenkin väliin keksiä välyksen poistoa.

    Mulla on kotona se sellanen muovinpala siihen vaihteensiirtoputken ja rattiakselin väliin. Jäänyt varastoon.
     
  13. ravolta

    ravolta 3rd gear

    tämä välys tuntuvan olevan vaihteensiirtoputken ja rattiakselin välissä. rattiakselin jo tälläsin paikalleen ku polkimet sain asennettua, vielä se suoraan o kulkenu mutta ois hyvä josain välisä välys saaha pois. vielä jarrupääsylkky ja tehostin irti, pumpun raplausta ollu nyt kun ootellu rockkiautolta tehostajaa, vaijerisammutin ja se adjustable fuel plate. vaijerireiän tein, mutta menikö oikeaan paikkaan... johtohommien uudistamista samalla, työmaa laajenee :D
     
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mää tarkistan vielä että se se on, voin sen myidä asevelihintaan jos tarttet. Semmone valkoinen pyöreä muovi ja sen päälle peltilätkä. Siitä niin aikaa kun ostin etten enää oo satavarma mistään mitä joskus tähän omaan tullut aikoinaan ostettua :D

    Asiasta peltilehmiin, olisko raadilla mitään ideaa 2gen katon väristä? Pitäs hioa ja maalata nyt ku on kelejä, mustaa Maston Hammeria meinasin ku löytyy hyllystä. Ja valkosella kirkkovene rahtimiesten iloksi? :rotfl: Auto on smaragdin vihreä enkä kyllä ala maksamaan siitä väristä itteeni kipeäksi, yhteen autoon hain pari litraa numeroväriä nii rahaa meni kolmensadan päälle pohjineen ohenteineen kovettimineen lakkoineen kaikkineen :mad:
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Maston hammer on niin luokatonta kuraa että mieluummin vaikka hautatervaa jos mustaksi haluaa. Ei kuiva millään, oli nääs mopon tankki monta päivää sisällä takan ylisillä lämpösellä ilman tulosta. Hankasin tinnerirätillä sen paskan pois ja maalasin tallista löytyneellä 25 vuotta vanhalla sadoluxilla, se on kestänyt nyt jo vuosikausia virheettömänä. Kirjoitin mastonille ja kerroin mitä ajattelen tuotteesta. Eivät ole vielä ehtineet vastata. Kolme vuotta lie aikaa ku kirjotin. Että mitä vaan muuta ku mastonin tuotteita käytän. Täysi boikotti.
     
    eeko ja Cumminski tykkäävät tästä.
  16. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Jaa että semmosta. Aattelin sen nyt olevan jotain kun ohennuskin tapahtuu xyleenillä, meillä töissä käyttivät konemaalina xyleenipohjaista maalia nii sillä ajattelin. Oon käyttäny ny kokeeksi bilteman ruosteenestopohjamaalia paikoissa joissa ei niin nuukaa ole, tekee sellasen kunimaisen pinnan. Hyvin tuntuu pysyvän ja kestää jonkin verran hankausta. Sitä vaan ei saa kun harmaana, en viittis sitä laittaa. Tosin menishän se nyt aluksi pelkkänä pohjana tietysti ennenku keksii sopivan värin.

    Näyttää että tuolla mun vehkeellä (auto siis) on kuskattu usein jotain pitkiä kuormia. Katon maalissa pitkiä auton suuntaisia viivoja ja skraaduja muutenkin sinne tänne, lie teksasin aurinko polttanut lopun maalin puhki. Ruostetta ei onneksi paljoa oo, lähinnä pinnassa, lähtee hiomalla. Keskellä kattoa kaks antennia, eli kaksi reikää. Yks antenni poikki. Olisko LA ja sen ajan autopuhelin? Millä niitä tukkii jos tukkii, vuotanu ne ei oo että antaisko vain olla?
     
  17. Pertura

    Pertura Gearhead

    Joku teollisuuspuolen uretaanimaali voisi olla ihan hyvä tuohon katon maalaukseen. Normaduria näyttäisi saavan reiluun kolmeenkymppiin litran, lakan jos haluaa pintaan niin toinen samanmoinen summa vielä kylkeen, niin se on siinä. Muistelisin tuosta Normadurista lukeneeni ihan positiivisia käyttäjäkokemuksia, eli ei liene pöllömpää ainetta. Ei siitä varmaan epäinhimillisen näköinen tule vaikka vetäisi katon vaikkapa mustaksi, muun auton säilyessä alkuperäisellä maalipinnallaan.

    Ite olen maalaillut Tikkurilan Temadurilla, ihan kohtalaisella menestyksellä. Suksiboksinkin vetäisin sillä samaan sävyyn kuin muukin auto (mustia molemmat nyt). Kauempaa katsottaessa ei edes värissä huomaa eroa, sattui olemaan molemmat mustat mustia. Lähempää tarkastellessa sitten jo näkeekin että auto on maalarin maalama, kun taas boksi on täyden amatöörin käsialaa. Nuo 2K-maalit eivät aiheuta jatkossa niin paljoa kiroilua, jos tulee ajankohtaiseksi uusi maalaaminen, kun taas Hammerit sun muut syövät palan sielua.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Veljeltä peritty kärry hilseilee jo maaliaan, pari vuotta sitten sen hinkkasin, putsasin ja maalasin pohjamaalin kanssa. Nyt muistin että sehän oli Mastonin Hammeria, sinistä vasaralakkamaalia. On ne näemmä tosiaan surkeita. Ruiskulla vedin ja hyvä pinta tuli. Ei oo enää. Kaiken kruunaa se ettei kärryllä oo edes maantietä ajettu sen jälkeen :D

    Laitoin nyt pohjaksi sitä biltemaa, katton myöhemmin mitä siihen keksin. Jotkut puhuu peltikattomaalista, no tietysti kunnon maalikaupasta sais sitä mitä haluaa. Joku RTV tai vastaava, eikö niiltä saa hyvää maalia ja halutessaan sävytettynä? Hintaa niillekkin kai tulee mutta ehkä vähemmän kun automaalikaupassa?
     
  19. Pertura

    Pertura Gearhead

    Älä oikeasti ala peltikattomaalien kanssa touhuamaan, vaan osta kunnon ainetta. Tästä uretaanimaalia, niin tulee sitten sellainen että voi jatkossa sitten maalailla oikeansävyiselläkin, jos niikseen tulee.

    edit: Tai sitten Stidilän kamaa pikkuisen kovemmalla hinnalla. Temadurille ainakin kelpaa ohenteeksi tavallinen tinneri, en ole isoja eroja omassa turaamisessa huomannut että onko tinnerillä vai oikealla ohenteella (joka sekin taitaa olla melko lailla tinneriä) ohennettu.
     
  20. tsipi

    tsipi Gearhead

    Itellä on alustaosien maalailun kanssa erittäin hyviä kokemuksia hammeritestä. Ei siis maston hammer, vaan nimenomaan hammerite. Pintaan en oo tainnu vedellä sitä kun ihan vaan ruosteen piilotustouhuissa kaariin tms. Tän hetken omat "hittimaalit" epoksiterva, teknotar 100. Näyttäs liituuntuvan herkästi, mutta erinomaista kamaa sururajan alapuolelle. Pintamaalina ppg selemix. Onhan tautisen hyvää tavaraa maalata ja kestää todella hyvin. Ja se paras puoli selemixin kanssa on että sen voi vetää minkä tahansa maalin päälle ja samalla kertaa tulee pohja ja pinta.

    Tässä mun automaalailun 5 senttiä. Kattohan ei autoissa koville joudu, eli aika vapaat kädet vetää mitä tykkää. Hammeritessa ja hammerissa kuulemma silikoonia, eli poiston tarvii jos ylimaalata joskus aikoo. Silikoonin päällä tuskin pysyy mikään? Ei oo kokemusperäistä tietoa.
     
    Cumminski tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!