Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    se pitää sitten sen siirtoholkin olla oikeinpäin paikoillaan, väärinpäin ollessaan sorvaa siirtoholkin hampaat paskaks...
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juu on. Näkee siitä hampaiden muodosta.

    Ja tehtaan manuaalissa on kuva.
     
  3. ravolta

    ravolta 3rd gear

    tehettää tämä jarrusavotta. uspartsilta uus pääsylinteri. kokeilaanpa sillä jos sais polkimen kovaksi ja leimaa lappuun

    etupiirin putki löi kuplaa vielä 20 polkasun jälkii nestesäiliöön...
    ei löytyny hyllystä sylkyn huoltosarjaa
     
    Cumminski tykkää tästä.
  4. ravolta

    ravolta 3rd gear

    en olis ikinä aatellu että automaatista manuaaliin swappi tökkää pehmeään jarrupolkimeen.
    ei muutosta uuela pääsylinterillä ( joka tosin oli vuotava, säiliön etupää sylinteriin tihku koko ajan) voisko tässä olla syy... noh reklamaatio uspartsille jos sais ehjän vastaavan tilalle.
    pakko sanoa että jonnin verran muittenki maanosien autojen jarruja käpistelly, nii tämä on turhauttanu. ompaha huuhdeltu uusila dot4 litkuila :D

    mitähän tuolla karhulla on asiaa, pittääpä alkaa tinkaahmaan
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Jostain luin että kakkoskoppan pääsylinterin etummainen päästää alussa aina jonkin verran ennenkuin paine nousee. Mulla omassa tekee niin, sellanen pieni suihkulähde aina pulpahtaa kunnes loppuu. Liittyy jotenkin ettei takapäälle menis heti painetta vaan etupäälle. Sen jälkeen se combination valve rajoittaa etupään paineen nousua kunnes takapään kengät on kiinni rummuissa.

    Ootko kokeillut tukkia pääsylinterin lähdöt ensin, näkisi että vikaa tosiaan on siinä (uudessa)?
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eilen tuli laitettua cummitukseen uus takapään stefa, FP Diesel merkiltään (Federal Mogul, made on USA). Sitä tiivistettä sinne koneen ja stefan pitimen väliin en jaksanut alkaa vaihtamaan, kun ei näyttänyt vuotavan sieltä välistä vaan se kammen stefa oli käytännössä loppu. Öljypohjan reuna on sotkussa että sekin vaihtaa (joskus).

    Onko ideoita miten saan koneen pysymään paikallaan kun kirraan flexplateen pultit kiinni? Ja onkohan sitä välirengasta pakko laittaa, BD Dieselin ohjeen mukaan pitäis mutta pulteista häviää sitten pari milliä varaa. Ilman sitä rengasta pultit olis samalla syvyydellä kuin vakio-platella? Nyt siis kyseessä se paksumpi SFI-merkitty plate.
     
  7. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mä olen dampperin urasta kiilannut. Sopivan mittainen lattarauta tai pieni neliöputki, jonka sitten johonkin vakaajan ja simpukan tukiraudan huitteille saa kiilattua, pitää koneen pyörimättä. Joka kerta hukkaan tai käytän tuon vaivalla katkaisemani lattaraudan johonkin muuhun, eli aina pitää uusi pätkä katkoa tuohon tarkoitukseen. Ehkä vielä joskus laitan tuon erikoistyökalun talteen ja nautin valmiin työkalun vaivattomuudesta.
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Taisin pitää jollain raudalla kii toisella kädellä samalta puolelta konetta siis ja toisella kädellä vääntää monenttiavaimella. Muistelisin että just onnistu mut sevverran iso momentti että ei ois paljon enempää jaksanu vääntääkään yhellä. Oisinko peräti kiepannu jalkaakin mimenttiavaimen ympäri et sais voimaa lisää. Auto oli tasasella ei nosturilla eli en ole akrobaatti. Tosin kannoin sen lootan yksin silloin peräkärriin sylissäni enkä oo enää varma meniskö enää sekään tänäpäivänä. Ehkä joku rautapala siellä jossain välissä siis on paras. Vapautuu molemmat kätöset.

    Siihen vetolevyn ja turbiinin liitokseen pyöreestä luukkureiästä on hyvä semmonen lyhyt jatko muutaman sentin mittainen. Nuljuksi sanon joka hylsyn neliöreiässä liikkuu sivusuunnassa ja antaa vähän lisäkulmaa vääntämiseen. Ostin vartavasten ja homma helpottu hetvällein. Muuallakin hommissa kätevä.
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Meinaatko Pertura että näiden lootia ynnä muita osia joutuis useinkin irrottelemaan :D

    Täytyy katella osuisko sen uuden vetolevyn reiät johonkin koloon että pysyisi paikallaan. Tai sitten kokeilen tuota Pertura ideaa. On onneksi (tai toivottavasti on :p) yks joka pitää sen aikaa sitä konetta paikallaan.

    Mutta se välirengas, laitanko vai en sitä? Mielellään käyttäis kaiken pultin pituuden mitä saa mutta BD:n ohjeessa mainitaan että se pitäis olla. Mitään mainintaa ei toki oo pidemmistä pulteista sitten.. Ja se kireys on tehtaan manuaalin mukaan 102Nm (netissä taas hiukan vaihtelee). Sinisen lukitteen kanssa riittää varmaan joku 90 - 95Nm?

    Edit: BD Dieselin ohjeessa taas lukee 100ft-lbs (135Nm)
     
  10. ravolta

    ravolta 3rd gear

    nonnii rammisa leima. rokkiautolta uus pääsylkky. motorilämmittimeksi aattelin letkulämpäriä missä ois kiertopumppu, onkos kokemuksia? täälä susirajan päälä ko on joskus pakkasta.
    sen sanon että tremecissä on lyhy ykkönen, kätevämpi lähteä kakkosella, hätnäppää vääntä riittää. renkkaatki pitäs talaveksi hommata, tuo 16" vanne vähä karsii valikoimaa
     
  11. ravolta

    ravolta 3rd gear

    voisin ehkä myyäkkin, leiman ku sain ni läsähti uus idea kiikariin. ei siitä sen enempää
     
  12. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mulla on ja on ollu tt-thermo useammassa autossa ja työkoneessa, on toimineet varsin mainiosti.

    Joillakin ei oo toiminu, mut oon yhdistäny väärin käyttöä tai asennusta niihin tapauksiin.
     

Kerro tästä muillekin!