Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Pietu

    Pietu Gearhead

    Riittää muuten pikku e kuorma-autollakin kun kärryn paino alle 3500kg. Jos ei ole muuttunut sitten lähiaikoina.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Se on siis C1E, ei CE. ABEC ei riitä.
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

    http://www.bouldermaskin.com/

    rakkaat naapurit hyvällä asialla.
    mielenkiintoinen tapaus.onko kukaan ollu tekemisissä?meinaavat roudata dodge rameja suomeen..asiaa! :D

    perkele ku ei tullu kuunneltua koulussa ruåttin tunnilla..
     
  4. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Miten niin?
    Onko tämä tietoa?
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    C-luokka:
    kuorma-autot ja muut ajoneuvot, joiden kokonaismassa ylittää 3500 kg ja joissa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle, ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg, sekä liikennetraktorit niihin kytkettyine hinattavine ajoneuvoineen.

    C1-luokka:
    kuorma-autot ja muut ajoneuvot, joiden kokonaismassa on yli 3500 kg, mutta enintään 7500 kg ja joissa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle, sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg.

    ESIMERKKEJÄ C1E-AJOKORTTILUOKASTA

    C1E-LUOKAN AJOKORTTI:
    C1E-luokan ajokortilla saa kuljettaa yhdistelmää jossa:

    1. Vetoauton kokonaismassa on enintään 7500 kg
    2. Yhdistelmän kokonaismassa enintään 12000 kg

    Perävaunun kokonaismassa ei ylitä vetoauton omamassaa.

    EDIT:Korjataanpa ettei tule höpistyä ihan mitä sattuu.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tämä olisi oikein mukavaa mutta ei taida pitää paikkaansa.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    C1EC on mun korttis ja silla saa vetaa karrya jonka kokonaispaino ei ylita auton omaapainoa
    Eli 3500kg karrya saa dotzilla vetaa ainoastaan joa auton omapaino ylittaa 3500kg , ei taida onnistua, isolla E lla tietysti kay
     
  8. ottok

    ottok 1st gear

    Onko kellään koukkua Dodgessa? Mitkä ovat jarrullisen kärryn suurimmat massat?
    Näyttää olevan suurin osa ka:ksi rekisteröity, onko pakuksi jollain?

    otto k
     
  9. american_way

    american_way 1st gear

    Mikäs toi Ruotsi-firma oikein on? :-?
    Ehkäpä he eivät ole vielä tuoneet Suomeen yhtään yksilöä eivätkä osaa kuvitellakaan kuinka v-maisesti suomen tulli suhtautuu kaikkeen amerikanrautaan. Kesällä näin joo Sports Car Centrin pihassa rivin uusia Rameja mutta ne piti kait myydä vähin äänin takaisin kun eivät saaneet niitä kilpiin. Uudessa Auto Bildissä oli kumminkin juttu että uutta hemi-Ramia alettaisiin tuoda maahan ihan virallisesti Aro-yhtymän toimesta 8)
     
  10. illi

    illi Gearhead

    Tais ne ootella äiti-venäjän kutsua ne autot, kävin kyllä kuolaamassa....
     
  11. superbird

    superbird Gearhead

    Ram vm.2002-2004

    Huhu kertoo että Vaasan seudulla olisi onnistuttu rekisteröimään uusikoppainen Ram,onko kenelläkään asiasta varmaa tietoa.
     
  12. Pitää paikkansa.
     
  13. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    no nyt repes:

    Saksasta voi varman "hevosmiesten tietotoimiston" mukaan tuoda UUDEMPIA kuin -96 dodge rameja suomeen. Saman lähteen mukaan tuo -96 sääntö koskisi vain suburbaneita.

    Näyttäis saksassa olevan diesel 4x4 rameja 20000e...ja vuosimallit tuolle
    hintaluokalle 1999-> :)

    Mutta mitenkäs tuota farmikatesääntöä sovelletaan dodgeihin?
    Muistelen että chevymiehillä tuli jotain kismaa verottajan kanssa kun kuormureihin
    asennettiin katteita? Tuliko peräti autovero maksuun tmv?
    Koskeekohan dodgeja samalla tavoin?

    Yleisesti tuontiin saksasta liittyen, että olihan se nyt niin että saksasta tuotuja kuorma-autoja ei veroteta ollenkaan? Ei edes ALVia?


    ja tästä kuolaamaan :lol:
    http://www.mobile.de/SIDcvPdtyhQm0z20lD ... earch.y=17
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Häh? Autovero maksuun kuorma-autoon jossa ei siis ole veroa???? Ei kai?

    Nuo Aken uudet valo-ohjeet koskee mun käsittääkseni kaikkia tuontimaasta riippumatta eli ei tuo tuore laite saksasta helpompi ole kuin jenkkilästä.

    Tuossa olis yks, 9500 taalaa + rahti: http://personal.inet.fi/koti/impala1968/Ram/
     
  15. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Häh?
    Mitkä uudet valo-ohjeet?
    Sitä korkeuden säädettävyyttäkö tarkoitat?
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    En kun E-hyväksyntäjuttuja.
     
  17. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Voisitko YHTÄÄN tarkentaa?
    onko niin että -96 asti katsotaan E4 hyväksynnän puuttumista läpi sormien, mutta ei siitä eteenpain?
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ake uuden ohjeen mukaan kuorma-autojen valaisimet pitää olla e-hyväksytyt 14.6.1995 alkaen. Tai on aina pitänyt mutta nyt Ake on huomannut että niitä on hyväksytty kuten henkilöautojakin 96:een asti. Eli ei pitäis enää onnistua Aken "nootin" jälkeen. Tai ainakaan mä en aio ekana kokeilla :lol:
     
  19. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Ahaa... :cry:

    Tietäisikö joku linkkiä mistä nuo kuorma-autosäädökset voisi itse lukea, ettei AINA tarvitsisi olla kyselemässä tyhmiä.
    Vierailu AKE:n sivuilla antoi aika laihat tulokset.

    Olisi kiva esimerkiksi tietää että koskeeko tuo #%&#%/& laki KAIKKIA ajoneuvon valaisimia, kuten takalamppuja.
    Ja onko tuo valaisinasia ainoa käytännön hankaluus uudempaa kuin -96 dodgea saksasta maahantuotaessa.
    Siis valojen tasonsäätimien, sumuvalon ja pakoputken modifioinnin lisäksi.
     
  20. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No sehän nyt olis liian helppoa että kaikki jutut olis koottu samaan paikkaan :lol: Paikallisen katsurin mielipide oli että kaikki valaisimet, ei missään taida olla rajattu hyväksyntiä koskemaan pelkkiä ajovaloja?
    Toi on sellainen suo että sinne uppoaa syvälle, onhan useampikin noi pykälät selville saanut mutta mua ei ainakaan kiinnosta nyt kun ei oo oma lehmä ojassa.
     

Kerro tästä muillekin!