dodge ram van ruisku 1990 318

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 0444, 2.8.2007.

  1. 0444

    0444 1st gear

    Oisko tietoo kellään mistä sais kyseisen vekoittimen ruiskun kytkentäkaaviota.. Ja toisaalta mitä johdotuksia se minimissään vaatii toimiakseen..
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Joissakin Haynesin korjausoppaissa, jopa suomenkielisissä, löytyy nuo kytkentäkaaviot ja vianetsintään hyvät lohkokaaviot.

    Kyllähän nuo sähköruiskut vaatii käytännössä kaikki johdotukset ja anturitiedot jotta pelittävät. Minkä vaan piuhan jättää pois niin vikavalo leimuaa ja seokset ja tai ennakot on persiillään.
     
  3. Hanxi

    Hanxi Gearhead

    Laitoin sulle kaaviot e-maililla.
     
  4. 0444

    0444 1st gear

    Hitto joku härö oli sähköpostissa... Jos laittasit uudelleen.... Ja kiitosta erittäin paljon..
     
  5. guru

    guru Gearhead

    mistähän muuten säädetään ko härvelin tyhjäkäynti
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Eikö lie sähköaivo ole se joka päättää kierrosten määrän.
     
  7. Juola

    Juola 1st gear

    Eikun siellä on se tyhjäkäyntimoottori kiinni siinä "throttle bodyssä". Toki sitä sähköaivo kontrolloi, mutta on siellä joku skruuvi josta voi tyhjäkäynnin nopeutta säätää! Tiedän vain kun mulla piti taannoin vaihtaa se tyhjäkäyntimoottori, ja silloin asennuksen yhteydessä sitä sitten säädeltiin... mutta siis annoin sellaisen koulunsa käyneen asentajan tuon palikan vaihtaa, ja ite vaan tölläsin vieressä...!

    ... niin, no joku viisaampi saa nyt tarkemmin kertoa kuinka homma hoidetaan!
     
  8. Flea

    Flea 1st gear

    ...no siitä viisaammasta nyt tiedä, mutta 8mm kiintoavaimella ite t.k.moottorin varresta pyörittelin. :oops:
     
  9. guru

    guru Gearhead

    ja mikähän nostaa tyhjäkäyntiä?
     
  10. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Yksi kohde, mikä kannattaa tarkastaa on lambda ettei se ole poksahtanut. Silloin moottori käy liian rikkaalla eikä jaksa oikein pyöriä ihmismäisen kuuloisesti kylmänä tai kuumana.
    Älyboksi säätää tyhjäkäyntiä, niinkuin on jo aiemmin todettu ja käyttää siihen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin arvoa, lambdan antamaa arvoa yms henkimaailman vakioita :)
    Minulla oli tyhjäkäynnin moottorista se viimeinen nylonhammasratas poks ja lambda poks ja ne vaihtamalla rupesi tyhjäkäynti kuulostamaan tyhjäkäynnille kylmänä ja kuumana. jos/kun tarvii säätää, niin säätö tehdään säätömoottorin säädin täysin ulkona ja kierrosten pitää asettua kirjassa mainitulle alueelle, jota en muista nyt ulkoa.
     
  11. ramman

    ramman Double Gearhead

  12. guru

    guru Gearhead

    joo tnäks
     
  13. Hanxi

    Hanxi Gearhead

    Sorry, hieman kesti :-? , mutta nyt pitäis olla matkalla. Tuota käyttämääni dnainternettiä ajetaan alas ja sähköpostit pitäisi päivittää jonnekin muualle. Päivityslinkit eivät tietenkään toimi ja nyt näköjään tökkii jo postien lähetyksetkin.
     
  14. 0444

    0444 1st gear

    Nyt tuli perille... Kiitosta
     
  15. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    tekeekö teillä sellaista jos joutuu veivaa r ja d:tä edestakas niin pitää kierroksia hetken ylhäällä,nykäsee aika reippaasti
     
  16. Tobbana

    Tobbana 1st gear

    Ruiskun, tai itseasiassa koko auton sähkökaavioita kaivataan täälläkin. Tuntuu olevan pientä murhetta kestona ja osia vaihtamalla ei tule kuin vihaiseksi.
    Ongelmana lähinnä että ~35km ajon jälkeen check engine-valo syttyy palamaan ja vikakoodia kun koittaa katsella, niin väittää että akku tai ruiskuboxi on käytetty irti, ei muuta. Tästä epäilisin että joku on ohittanut boxin jatkuvan virran ja sitä katkotaan aina kun avain käytetään nollissa.
    Tuo valo kun syttyy palamaan, niin samalla rupeaa paksu musta utu vyörymään putkesta, eli rikkaalle vetää ja voimakkaasti, syönti tämän jälkeen reilusti yli 25l/100km, kylmänä menee matka-ajossa reippaasti alle 15l. Myöskin tyhjäkäynti hökii lämpimänä, kylmänä ei mitään ongelmia.

    Myöskään cruise ei pelaa ja kaikkea muutakin pientä rassailtavaa on talvi-illoiksi luvassa.

    -Sami
     
  17. Hanxi

    Hanxi Gearhead

    Kaaviot pitäis löytyä sähköpostistasi 8) . Toivottavasti niistä on apua.
     
  18. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    kuis on :eek:
     
  19. Tobbana

    Tobbana 1st gear

    Varsinainen syyllinen huonoon käyntiin ja rikkaalla pyörimiseen löytyi räjähtäneestä egr-venttiilistä. Poistettiin turhat saasterojut ja nyt toimii kuin unelma, vetoja het ja helevetisti lisää ja syönti asettui mallikelpoisiin lukemiin, matkaan menee vähä reilu 10l/100km ja nurkka-ajossakin pyörii tuolla 15l hujakoilla.
    Vielä kun peltisarjat saan tehtyä ja putkiston uusittua, niin pitäisi ahistusten loppua kokonaan, nyt tuntuu että vedot loppuu yläkierroksilla melko aikaisin.

    -Sami
     
  20. guru

    guru Gearhead

    ramvan saaste laitteet

    Poistettiin turhat saasterojut mitä muutenteit ilmapumpun putkille?
     

Kerro tästä muillekin!