dodge ram vaniin diesel(2,8 nissan)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja sangi74, 20.7.2007.

  1. sangi74

    sangi74 Gearhead

    onko kenelläkään kokemuksia tällasista projekteista miten muutoskatsastus onnistuu :argue:
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Riippuu Ramisi iästä. Sen pitää alittaa ko. vuosimallille määrätty päästöraja (savutys). Käytännössä tuo on vanhemman Ramin kohdalla läpihuutojuttu.

    Mutta oletko miettinyt millaista "rakettia" olet rakentamassa? Jenkeissä pärävälitykset ovat yleensä pidemmät kuin nisuissa ja painoakin on varmaa 2x nisuun.. Voi tulla mielenkiintoinen ajettava. Ei sovi kiireellisille.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minun entinen Ram Van painoi sen 2050 kg tyhjänä ja perävälitys 2.94:1

    Mitäs se Nissan Cedric painaa? 1500kg? perävälitys ~4:1 paikkeilla.

    Ja vielä rengaskoon vaikutus kokonaisvälitykseen.

    Olen ajanut :oops: G30 vanilla nissanin koneella varustettuna ja 4.11:1 (kai se ainut 1977 malliin saatu välitys Suomessa) välityksillä. Lootana nissanin väkisinvaihdettava.

    Kone on kierroskone mutta se ei ollut laiskin ajokokemus kuitenkaan. Nissan Cabstar 2.3 dsl 2000kg jyviä lavalla oli vähän laiskempi. Mutta ei paljon.

    No 309 mersukaan ei hirveän paljon reippaampi kyllä ollut kuorman kera.

    Onhan se kaasuöljy bensaa halvempaa polttoainetta ja sitä yleensä vielä menee vähempi mutta tuota konepuolta ainakin kannattaa miettiä, olisiko joku parempi kuin nissanin moottori. Dodgeen mahtuu isompikin diesel.
     
  4. Damned

    Damned Gearhead

    318 EFI-konetta loikkarilootalla ei kyllä kannata ruveta nokivasaralla korvaamaan. Eihän se vie kuin rapiat 11 litraa satasella ja jaksaa mennä kuormankin kanssa. Vanhemmat kaasarikoneet & kyläseppien turaamat ruiskut tietty nielee enempi mutta joo, mielihalunsa kullakin, saahan sinne laittaa vaikka mersun kakslitrasen vaparidieselin jos siltä tuntuu...
     
  5. kipa76

    kipa76 3rd gear

    mulla oli kerran vanissa 2.8d,oli muuten kauhen laiska peli :rotfl: mutta jos ei ole kiire niin mikäs siinä sitte 8)
     
  6. signet

    signet Gearhead

    Naapurin ukolla oli RAMin alustalle rakennettu homekoppimatkailuauto jossa oli fiatin n.5l diesel kiinni ramin omassa 727tomaatissa.Kone oli aika finaalissa ja loota oli aivan paskana,tärinästä johtuen varmaan,kuorta oli hitsattu moneen kertaan.Paikallinen korjaamo asenteli siihen jostain vanhasta hevonkopinveturista(setrik tai laurel)2.8d+5vmanuaalin.Ei ollu vaihtoehtoisia perävälityksiä saatavilla(ram ka-akseleilla).Oli kuulema ajonautinto.70km/h.Oli nopeasti myynnissä.
     
  7. sangi74

    sangi74 Gearhead

    kai sitä nyt ruutia saadaan 2,8:sta saman verran mitä tollasesta 318:sta kaasari myllystä jos ehkä enempikin laitetaan vaan turboo,väläriä ja syötöt kohdalleen KOPPIAUTOON tulee myös nissanin oma automaattiltikko :odroll:
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Tarkista kuitenkin se perävälitys, jos on 2.xx , niin aika sytö siitä todennäköisesti tulee?
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuossahan se on kiteytettynä mikä voisi olla kuvaamani ongelma. Tiukempi ruuvi siihen kannattaisi vaihtaa? Jos jo moinen on, niin sitten kai se voi jopa kulkea?
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitä lie siinä 318 kaasarikoneessa tehoja, ei muista, olisiko 150hv (netissä 170hv)luokkaa.
    Mutta kuten sanoin, niin välitys...

    Teho on epäoleellinen asia tuossa tapauksessa. Väännöllä on enempi merkitystä käytännön ajossa ja noissa koneissa se on luokkaa 300Nm, vähän päällekkin ehken. Ja vielä enempi on merkitystä millä kierrosluvulla se vääntö tulee käyttöön.

    Nissaniin cb125twin on löytänyt näköjään tällaisia lukemia:nissan LD28 Diesel 69kW/93hv @ 4400 148Nm @ 2000 ???

    Jos se kone (kuten tuo Nissan tai muukaan pieni moottori) ei väännä heti tuhannella kierroksella, niin ei tule toimimaan.

    225/75-15 renkaalla 80km/h vauhdissa kone kiertää 1750 kierrosta minuutissa, jos suora vaihde, ylivaihteella vähemmän.
    Turbotettuna koneesta tietysti saa tehoja mitä saa ja vääntöä mutta käytännössä se ei siltikään vedä alle 2000 kierroksen mihinkään, joten perävälitys saisi olla ~3.7:1 luokkaa.

    Automaatti toki tasaa hiukan luistollaan sitä tilannetta mutta kuinka pitkään.

    Näkyy niitä olevan tehty ja varmaan tehdään edelleen.
     
  11. ptpt

    ptpt 1st gear

    diisseli on persaukisten polttoainetta!!
    pidetään ne ameriikkalaiset ameriikkalaisina ja jätetänää ne datsunit omiin oloihinsa
     
  12. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Fiksataan nuo Cedricin koneen maksimiväännöt: ovat jotain 170-180Nm välimaastossa. Kierroksista en muista mutta ei taida tulla ihan tyhjäkäynnin tuntumasta... Eli ei nyt sentään ihan 140nm lukemista puhuta vaikkei mikään tehovääntäjä nykymittakaavalla olekaan. Aikanaan ihan pontevan oloinen kulkija kuitenkin ;-]

    Ikuisuusjaarittelun aihe mutta jokainen ajaa millä ja minkälaisella tykkää... Ja jos vaihtoehtoina on vaikka vanin paalaus V.s. liikenteessä pitäminen Isuzun koneella niin ehkä mieluummin kuitenkin itse näen sen lootan liikenteessä. Voihan siihen joku joskus jopa svapata us.enginen takaisin kun nimi on rekisteriotteessa ja koneen alkuperämaa alkaa ahdistaa.
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tehtiin vapun korvilla yks Rukan reissu tuommoisella 2,8 td pässikaapilla (ram van). Todettiin porukalla (3 hlö), että termi "ohituskiihtyvyys" on täysin ylimainostettu asia.
    Kyllähän se liikkui, mutta oli tuskaisen oloista... :-?
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei taas tätä.. :odroll:
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Helppo kuvitella ! :rotfl:
     
  16. petro_din

    petro_din Gearhead

    ihan hatusta heitettynä, että mitenkä sinne mahtas mennä joku 6.2:n ?
    ois ainakin samasta maasta... ja siinä ois jo vähän ilosemmin vetoa kö jossain setriikin kiisselissä..

    ..cummins taitaa olla vähän turhan painava möhkäle :)
    tai näin mulle o väitetty... mitehä siihe sitte looran sais.. joku 727 johdannaine pitäneis olla että kestäs..
    entäs sattuskos joku detroit diesel 2t sinne pienempi?...
    vois tulla jänniä systeemeitä...
     
  17. mb123

    mb123 Gearhead


    Laita patrollin 3.3d tai 3.3td jaksaa mennä kulkee hyvin eikä vie paljoo. meillä laitettu pariin vaniin toiseen patrollin manuaalilla ja toiseen 700-lootalla kumpikin pelas hienosti. kohtuu pienellä työllä saa sopimaan...
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Yhdellä paikallisella oli Chevy STW Nissanin 2,8 dieselillä ja automaatilla. Kuten myös edellä vakuutellaan, perävälityksen takia ei toiminut. Olisi uusi välitys maksanut huomattavasti enemmän kuin ikinä moottoriswapilla ja peränvaihdolla saavutettu polttoainesäästö.

    Varaudu perävälityksen vaihtamiseen.
     
  19. Nissanin 33SD (turboton) on kyllä aika helvetin laiska jo Patrollissa, jossa omapaino 2-tonnia. Eikös vani paina jotain vajaa kolme tonnia ?
     
  20. cc4d

    cc4d Gearhead

    Menishän sinne varmaan 3.9 litrainen cummins. Ei ihan niin paljoa paina kuitenkaan kuin 5.9 litrainen.

    http://www.usdieselparts.com/category.c ... N=95544673

    Tässä vielä freeriden toiseen ketjuun laittama linkki kyseisestä koneesta:
    http://www.youtube.com/watch?v=mVlov_t4fjg
     

Kerro tästä muillekin!