Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Pistit niin pahan kysymyksen, että piti käydä penkomassa noita muovikas... arkistoja ja löysinkin vanhan rek. otteen. Ihan mukava jälkikäteen noistakin auton tietoja ihmetellä.
    Kyllä se on 127" akselivälillä. Tai otteessa on 324cm eli hiukan reilut 127" siitä tulee. Ja kyllä se on B150 custom, made in canada.
    Tarkistin vielä VIN-koodista ja sekin antaa B150. Alkujaan lähtenyt tehtaalta cargomallina tuolle koripajalle. En vaan muista minkä koripajan tarrat siinä oli, ei kuitenkaan mikään starcraft mutta vastaava.
    Ovenpielessä oli muistaakseni kahdet painotarrat ja siinä tehtaan tarrassa omamassa oli pienempi eli kantavuutta oli enemmän mutta sitten se on siellä pajalla muutettu tuollaiseksi matkamalliksi ja omamassa on kasvanut ja kantavuus sitä kautta pienentynyt.
    Ai niin, netin vin-dekooderi antaa moottorin tiedoiksi :
    Engine Type 5.2L V8 OHV 16V CNG
    Ihan oikein tietysti mutta viittaako tuo CNG johonkin kaasukäyttöön?
    Ei siinä kyllä mitään kaasuvehkeitä ollut.
     
  2. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Joo joo, näin parit kuvat jenkkilässä olevasta 150 pitkällä alustalla kans.. :eek: Mitä ihmettä varten ne on sitte tehty.. Kuitenkin pienimmällä kantavuudella (500kg) saa aika vähän lastattua..
     
  3. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Oliko siis slantilla vai V6:lla?
     
  4. Toke

    Toke Gearhead

    veekoneilla kaikki kolme
     
  5. ramman

    ramman Double Gearhead

    A500.sella laatikolla noi taitaa tehtaalta olla lähteny lähes kaikki.
    Konepellin sisäpuolella on tarra ( jos ei oo lentäny helkuttiin ) josta selviää auton alkuperäiskokoonpano.

    Baitovei...Kaverilla on tollanen B150 tumppi slantilla projektina, saas nähä millon valmistuu, mutta jos suunnitelmat yhtään toteutuu pitäis tulla aika jeeslaite 8)
     
  6. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Ok, eipä noi mitään yleisiä oo, toi mun auto oli eka minkä oon tienny.. :wink:
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Helou äijät ja ellit,

    Rupes kytemään tuo rammanin kommentti päässä. Pitäs varmaan löytää koirille uusi vanha hieno lauluauto. Mun ex-dodge on poistettu rekisteristä jo 2006 (vaikka se oli niin hieno). Nettiautossakin on joitain kivoja yksilöitä, muttamutta...jos joku foorumilla on läpeensä kyllästynyt kanadalaisvalmisteiseen rantasaunaansa, tarjotkaa KajS:lle. Jahka voitan lotossa, korvaan ruhtinaallisesti sopivan rupisen dodgen tarjoajalle myymisen vaivan.

    Mulla on dodgeen sopiva kardaanin takaristikko mondeossa mukana, ollut viimeiset kuus vuotta.

    Oli sitte varmaan hölmöin tapa upata topikkia, mutta nostalgia rules. Haluan vielä kerran elämässäni olla tosi DodgeAutoMies.
     
  8. ramman

    ramman Double Gearhead

    Osta osta 8) näissä rupee oleen kilohinta aika kohillaan. Niin ja jos siitä kaapista ei muuta iloa saa irti revittyy niin saatha sie koirille ainakii helkkarin hienon kopin :) ja ainakin naapurit vähintääkin katelliseks :rotfl:
     
  9. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Jep, mulla oli kilohinta käyntikuntosesta läpimädättömästä n. 4€.. :) Naapurit voi olla piilokateellisia, ei ne viel mittää oo myöntäny :rotfl:
     
  10. guru

    guru Gearhead

  11. KajS

    KajS Gearhead

    Hieno auto. Kiva väri ja orggis Brazilian Lemmerz vanteet. Respect.
     
  12. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Mulla on kans tollaset Lemmerz vanteet, niissä vaan lähes sliksit 275/60 kumit päällä :(
     
  13. okin

    okin 1st gear

    Mulla taas on pätkä-rami joka on B250 :rotfl: (9 hengen), mutta se laitetaan osiksi, on sen verran laho :(

    Toinenkin rami löytyy, -85 B250 8 paikkainen henkilöauto :D
    318 ja 727 8) . Ja tässähän on joku heavy duty -varustus(tehokkaammat jarrut, vahvistetu loota ym.). Entinen Saksan suurlähettilään edustusauto.
     
  14. tb60

    tb60 3rd gear

    [​IMG]
    Tälläinen vetojuhta meillä.
     
  15. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Rupesin pussihousuileen.. :rotfl:

    [​IMG]
     
  16. nixon

    nixon 3rd gear

    Tässä olis tarkoitus käynnistää oma 79 hyyskä kunhan pahimmat lumet sulaa ympäriltä,
    ei toivottavasti tarvita kuin kuin virtaa ja uus startin kaapeli. :x

    Sitten pitäis enää hitsata abaut 10-20 pientä ja isoa reikää sekä laittaa jo hankitut jarruhilppeet paikalleen
    + sisustan vois kanssa keksiä jostain ja hommata uudet lannevyöt takapenkille.
     
  17. nixon

    nixon 3rd gear

    Just äsken kuulin, että auton seisotuspaikka on myyty alta.
    Kai tän joutuu myymään nyt, kun en kuitenkaan saa sitä ajokuntoon heinäkuun loppuun mennessä. :rotfl:

    hp. 0,4€/kg
     
  18. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Laitoin sulle nixon yv:n asian tiimoilta.. :wink:
     
  19. nixon

    nixon 3rd gear

    Yyveetä ja sähköpostia laitettu takas.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt pittää vähän kysellä!

    Kaverille pitäs bensavani saada ja fordien vähäsen tarjonnan takia valinta jää dodge 318tbi -chevy 350tbi.

    Mutta miks dodge? Mitä oon od:n ramijuttuja lukenu mulle jääny tällänen kuva:

    Ramin kone on laiska jonka chevy pieksee kulutuksessa ja ruiskun kestävyydessä.

    Rami mätää, sähköt oikkuilee, varaosat kalliita kuten a500 lootan korjaus.

    Miksi siis dodge? Vielä kun sen varmaan tarvis olla 350 maxivan joka tuskin kulutusta ja kulkua parantaa...

    Saa oikoa käsityksiä ja verrata röyhkeästi chevyyn!
     

Kerro tästä muillekin!