Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    No ei se ainakaan laiska ole, sen vähän mitä tuota omaa Ramia tuli kiusattua.

    Oma Ram oli maalattu muutama vuosi sitten, onhan se totta että saattaa nois mätävikaa olla. Mutta missä ympärivuoden ajossa olleessa 80-90 -luvun työautossa ei olisi?
    Eihän sitä A500-lootaa ole pakko hajoittaa, ei käytä OD:ta kärryvedossa ja joskus vaihtaa laatikon ölpät. Sähköt noissa kyl oikkuilee, mm. bensapumppu.
     
  2. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Vanhemmat B350 Maxiwagonit saattaa olla 360 kaasari versioita, eikä oo kauheen laiskoja. Ei oo kauheen mätä jos on hyvin pidetty, facelift '93 -> versiot ei välttämättä mätiä koska yleensä uustuonteja.

    Uusimpia saa myös pitkinä Magnum ruisku veekutosilla, ihan yhtä tehokas kun kasi, ja vie vähemmän. Eikä se A500:nen mee rikki jos huoltaa!!

    Plus Rotkeja ei tuu tosta noin vastaan, chevyjä on joka jätkällä! :wink:
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No okei, mätävika ok. Eikös noi ruiskua edeltäneet kaasarikoneet olleet aika lepposia 318/360, toki chevynkin 305 kaasari on.

    Mutta 305 tbi jo antaa enemmän kuin 318 tbi ja 360 tbi lienee suomessa harvinainen.
     
  4. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Mmm, joo no nii.. Mä ny vaa sanon enää et mopari on mageempi.. 8)
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mulla oli kans vajaan vuoden ajan käyttiksenä Rami, liian isolla tahi persiilleen säädetyllä kaasarilla. Mutta sisusta oli kyllä nätti, ja oli ihan kiva ruisailla. Talvi käyttiksenä ei kovin käytännöllinen, kun takana ei ollu nastoja. :)
    Leikin Sherlokkia ja löysin candybeen kuvablogista kuvia, oletettavasti tietenkin siltä ajalta kun auto oli hänen omistuksessaan.
    http://kuvablogi.com/nayta/402562/
    Ja sieltä etiäppäin klikkailemalla tulee muutama lisää.


    Mutta tarviittekos osasia? Menee tässä lähiaikoina 84 Rami purkuun. Koneen ja lootan pidän tietysti itelläni, ja jotain pientä nippeliä, mut loput lähtee pilikka hintaan. :)
     
  6. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Mulla on nyt ollu kohta vuoden tämä rami käyttiksenä 318tbi ja ei sillä jalkoihin jää se on varma 8) vaik ei se mikään verrari olekkaan. Perus huollot oon tehny ku ostin ja täytyy sanoa et hyvin on toiminu (koputtaa puuta). Kortinkin tällä saa kepeesti kuivumaan jos sitä haluaa, haiweillä(120) koitin ja hyvin kelas 160km/h. No eihän se tietty ole noihin nopeuksiin tehty mut pakkohan se oli koittaa 8) Pitäis varmaan käydä alastarolla koittamassa :odroll:
     
  7. kinde

    kinde Gearhead

    Mullakin on jo ties mones Rami. Nyt on alla -85 150 Royal Bus. Eli 8-hengen henkilöauto. Ei mätä vikaa. Maalivikaa kyllä on. 318, 727, 8 1/4.
    Penkit saa kätevästi pikalukoilla irti niin tulee mukavasti tilaa ja on hienoa kuljettaa kamaa kokolattiamaton päällä. Ihan mukava peli. Myyn jos joku ostaa kesäkuun puoliväliin mennessä. Jos ei, niin pidän sitten pitempään.

    Tällä saakin vetää ihan laillisesti 120 motarilla jos haluaa........ähä ähä ähä

    Muutama kuvatus löytyy tuolta. http://kuvablogi.com/blog/12256/35/

    On kuitenkin suht harvinainen Suomen katukuvassa. Ehkä ainoa. En tiedä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitenkäs jos tota kulkua vertaa bensa chevy vaniin?
     
  9. nixon

    nixon 3rd gear

    Kysytään nyt ensin, että käytkö useinkin pääkaupunkiseudulla?

    Muuten kiinnostaisi kattoverhoilu, ehkä matot, taka-/sivuovien tiivisteet (ehkä sivupariovet), suunnilleen alkuperäisen kokoiset vanteet(eiks toi oo vielä 4,5" jaolla?), koska nää nykyiset on ihan liian leveet. :x

    Niin ja takaiskarit jos jossain määrin toimii.
     
  10. nixon

    nixon 3rd gear

    Sain vekottimen liikkeelle, nyt on jarrubisnekset vaiheessa.


    [​IMG]

    Edit: Näyttää muuten kuin olis edestä yhdellä pukilla ylhäällä.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkos tua rami tehty runko hitsattu kori (kuten chevy), runko ja irrotettava kori vai joku moparin kotelounibody hässäkkä?
     
  12. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Chevystä ei mitään tietoa miten liikkuu, kun ei ole sillasta ollut, ni ei pysty vertaamaan. :p
     
  13. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Eikös tuo rami oo chevyä keveempi laite? Ainaki kavei, joka ajanu vania 305 koneella ja 318 ramia sano, että rami oli selvästi kepeempi liikkumaan. 350 vani sitten pesee toki molemmat. Kulutuksetkin ramin eduksi kaverin mukaan aika selkeesti. Ite oon ajanu vaan muutamalla vanilla, diesel ja bensavehkeillä.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös tua pisin maxi 350 paina starcraftin verran eli 2400 alle? Runkorakenne?
     
  15. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Toi on '79-> itsekantava.. :p
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli ei minkäänmoista runkoa? :O Mitenkäs ne painoa sietäå kun tänäpvänäkin melkein joka europakussakin vielä runko.
     
  17. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Puhun taas läpiä päähäni...

    Allpar:
    "Throughout their life, the B-vans had a body-over-frame construction, with rear leaf springs and shock absorbers and an independent coil front suspension. Steering was power recirculating ball, with a tight turning radius for most of the B-vans’ lifespan (ending with the 1998 changes)."

    Eli siellä on jonkinmoinen apurunko..
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös tua trough body frame/uniframe meinaa just että runko menee läpi auton mutta se on integroitu koriin? Eli chevyä radikaalimpi ratkaisu.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tähänkö mä eilen tein jarruputken??
     
  20. nixon

    nixon 3rd gear

    ^Joo-o.
     

Kerro tästä muillekin!