Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei paha. Tbillä pääs tohon hyvänä päivänä mitta saatto mennä kaks litraa lisääkin.
     
  2. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Ei nuo slantit paljoo ainetta vie...Ihme homma vaan kun tuommosta katsastettua teknisesti todella hyväkuntosta kaappia kun yrittää rahapulassa kaupata niin kenellekkään ne ei kelpaa??? Parempaa käyttistä kuitenkin saa hakea ihan urakalla...

    Outroadrebels/Jouni
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei ne kasikoneellakaan liiku. Pari viimistä omaani lähti leimattuna alle kahden tonnin ja ei olleet huonoja. Ei ne kyllä nykyään oo hirveen kalliitakaan.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Bensavanilla ajelu on hiukan sellasta "Hillbilly-Land-Yacht"-meininkiä. Yhteiskuntakelpoiset ajaa mieluummin jollain kulutus- ja päästökorrektilla kuukausieräkipolla mallia 2010 ja uudempi. Toiset taas tarvii enemmän poweria ja performancea; kiihtyvyydet mitataan sekunnin osissa eikä kalenterilla...

    Ostakaa Outroadrebels/Jounin Dodge, se on hyvä ostos. Ei mitään tietokoneita ja antureita tai hiukka pölöä Hall-anturivirranjakajaa tai syöttöpumppuongelmia. Polkaisu, käynnistys ja baanalle. Kyllä slanttivani kulkee...ohitinkin Tarvontiellä yhden Renault Meganen.

    Vois tietty ostaa varaosa-auton, mutta miksi, kun tuo yksikin toimii hyvin.
     
  5. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Kiitos mainoksesta ;) Juu totuus on että ei näihin tartte varaosa-autoa ainakaan tekniikan puolesta. kaikki toimii! Ite ajan tällä aika paljon, kesällä joka vkloppu hki-kitee-hki ja nytkin työmatkaa 70km/pv...Tää ei oo mikään seisonnassa oleva parkkipaikka auto. KARU mutta toimiva!

    PS: Ja kun kaikki kuitenkin miettii että miksi hyvää kaappia sitten on myymässä kun se kerta on niin helvetin hyvä. Syy on siinä että kalustoa on yksinkertaisesti liikaa ja rahaa liian vähän.

    Outroadrebels/Jouni
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Topikkihan uppoaa, jos en kerro taas Me and My Dodge Ram Van -juttuja. Kävin tänään vaihtamassa äidin Mondeon ('96 2,0 automaatti) renkaat. Mukava reissu. Dodge skulas ja fudas niinku pitää. Kuin kivaa on nostella renkaanvaihtovermeet oikeasta hyötyajoneuvosta ja pinota renkaat sisään ilman että tarvii sommitella niinkuin noihin sivistyskippoihin useasti. Ja lopputuloksena on kuraiset sisustat...

    Mutta suurin ilonaihe on se parin viikon takainen Korson reissu, kun haettiin pojan Celicaprojektiin osia. Tuo 400 km maantietä ja moottoritietä jotenkin avasi Slantin. Nyt käynnistyy, käy, kiihtyy ja kulkee niinku innolla. Vanha totuus kaasarivehkeistä: Highway beats loway eli älä suotta nysvää nurkissa, anna autollesi baanaa.
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Asiasta mitään tietämätön sanoo että näillähän ajetaan jenkeissä piiitkiä matkoja. Ihan toista kun Neuroopassa jossa 10 kilometriä on joidenkin mukaan "liian kaukana" :)

    Hitsi pitäs lukea ollenkaan tätä teidän topiccia, nousee pian uus dötsi-kuume :-D
     
  8. herra ferguson

    herra ferguson 1st gear

    Lueskelin 81-97 v8 magazineja ja huomasin että 80luvun alussa on kirjoiteltu enemmän vaneista kuin nykyään. Hienoja peliä ovat olleet jo silloin. Rakentelu kuume nousee. Pidetään vanien pyörät pyörimässä.
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Johtunee siitä, että silloin niitä rakennettiin enemmin kun nykyään.

    Tai käytännössä bompperin ex liekkivania lukuunottamatta, uudempien vanien rakentelu taitaa käytännössä olla nolla, eikä noita vanhempia rakennettujakaan enää paljon liikenteessä näy, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla.

    Mut silloin harvoin kun sellainen tulee vastaan, niin se taatusti kääntää päitä.
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minäkin säikähdin aamuhämärissä, että minun entinen dodge on tullut takaisin kylille pyörimään.
    Mutta ei ollutkaan väärä väri ja paria merkkiä erilainen rekisteritunnus.
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Tuoltahan se vani-innostus tuli. Innolla luin kun yhden Chevyvanin kanssa yritettiin elää, mutta bensankulutus senaikaisilla hinnoilla nousi niin suureksi, että chevyyn laitettiin Transitin 2,4 l diesel. Talvella piti kuulemma peruutella pihassa, jotta loota lämpeni niin paljon, että transitmoottori jaksoi liikuttaa autoa eteenpäin. Sittemmin tuohon vaniin tuli Olds-diesel V8. Oisko ollu jotkut Nyqvistit kun tuon kanssa pelas.

    Jotenkin sitten itse innostuin Dodgesta. Onhan nykyisenkin Dodgen korimalli vuodelta 1979. Ja 1979 oli mulle tärkeä vuosi: Sain ajokortin, ostin kasan tärkeitä levyjä ja J.J.Cale teki levyn 5 jolla elämää suurempi biisi: Friday.
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Onkohan vani tiheydessä suuriakin paikkakunnallisia eroja?

    Tuli vaan mieleen kun joku vuosi takaperin ajelin Jyväskylässä oikein V..mäisessä talvituiskussa niin muutaman kilometrin matkalla tuli vastaan kolme vania, että oliko kyse vain pelkästä sattumasta, vai onko sillä seudulla suurempi vanikertymä, kun esimerkiksi täällä etelässä?
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Varmaan sattumaa, en tänäkään aamuna nähnyt kuin yhden :odroll:

    GM vaneja liikkuu kyllä mutta ei dodgeja kyllä ihan joka päivä näe.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Itä-suomessa vaneja näkee ihan jees, kesäsin jopa dodgeja. Nykyään tuntuu että jopa fordeja näkee yhtä tiuhaan (harvaan) kuin dodgeja.
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Empä vois väittää että olisin Seinäjoen ympyröissä myöskään Dodgen Vania nähnyt, Chevyjä kaikki. Asun toki enempi keskustassa että maalla ja pitkillä teillä voi vastaan tullakin, hyötyauto?
     
  16. herra ferguson

    herra ferguson 1st gear

    Tuleekohan kuumien kivien ryöppy jos muuttaa N1 pakettiauton retkeilyautoksi? Dodge van b250 kyseessä. Retkeilyauto on ilmeisesti verovapaa.
     
  17. Jape105

    Jape105 Gearhead

    pitää olla sisäkorkeus jotain 190cm tai sit pitää olla henkilöauto josta muutat.
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Joo......

    Kyllähän yhdeksän kymmenestä vastaantulevasta vanista on Chevy.

    Mut niinkun sanottu, aika harvoin niitäkään enää täällä isolla kirkolla näkee verrattuna parinkymmenen vuoden takaisiin aikoihin, jolloin niitä oli tuttavapiirissäkin huru mykke.

    Mut oliko Fordin ja Dodgen tappio sitten Diesel koneen puute?

    Silloinhan vielä bensan ja diisselin hintaero oli huomattava, joka varmaan osaltaan on vaikuttanut asiaan.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Fordiahan sai dieselillä ja vielä se diesel oli ja on hyvä niin teholtaan kuin kestoltaan. On tainnut chevyn markkinointi ja myynti vaan onnistua kun chevyjä taitaa muutenkin suurin osa amerikan autoista täällä olla?

    Dodgessa ainakin käytettynä hinta-laatusuhde kova ja mukavampi ajoperspektiivi eikä oo polkimet niin lähekkäin kuin chevyssä. Tuntuu myös ettei dodget oo ollu niin kovassa huoltamattomuudessa ja patenteissa kuin chevyt.
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Mut eiks noi foordin diisselit tullu vasta sitten, kun meillä siirryttiin kevyt kuorma-autoilu aikaan?

    Siis 94 jotain..
     

Kerro tästä muillekin!