Dodge Ram Vanit

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    92 b250 318cid. Maantie reilu 16L (cruice) Työmatka ajo 40km sekalaista abaut 30L satkulle.
    Ai miten ajan? Rajoitusten puitteissa vaikka aamun työmatka ajo koostuu hyvin pitkälti kilpa ajosta itäväylällä....:mad:
     
    Muokattu: 19.3.2016
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Slanttivanin bensanmeno on tiukassa seurannassa; siis tankataan ennen E-viivaa, ettei polttoaineanemia iske.

    Asiaan. Alhaisimmat luvut viime syksynä Korson reissulla (Poikko-Korso-Poikko, Celican peltejä hakemassa) 13 l-jotain/ 100 km. seka-ajo Poikko-Turku välillä 15-16 l/100 km. Ei malta olla polkematta, kun custommade sivuputkessa on niin hieno ääni. Suurin kulutus 20 l-jotain sen +-7 metrin ja 1,5 tunnin koeajon jälkeen. Seuraavaa tankkausta innolla odotan, nyt kun käy ja kukkuu niin nätisti.

    Vertailun vuoksi efidodgen lukemia. Alin 13,8 l/ 100 km kerran Kotkasta kesällä kotia tullessa. Seka-ajo Poikko-Turku välillä 18 l/ 100km. Yksi tankkausväli talvella Muoniossa meni reippaasti yli 20 l/ 100km. Autolla tuli ajettua neljä vuotta ja noin 100000 km.
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Haa, tuo on just se juttu, miks nää rantasaunat on niin hauskoja. Vaikka teho-painosuhteet on ihan käänteislukuja performancevehicleistä, Ram Vanilla on aina kiva yllättää autoilijoita, joilla on se päästökorrekti, Autoliiton, Oikeusministeriön, Ympäristöministeriön ja tekovaatimattomuushenkilöiden hyväksymä nykyauto alla. Niiden kuljettajat kun aina luulee, ettei tuo lossi ny mihinkään liiku. Just keskiviikkona mäestä tullessani joku toyotavaris rupes mun takana vaihtelemaan kaistaa ohitustarkoituksissa, oli kerran rinnalla valoissa...sinne jäi.

    Efidogella joskus 10+vee sitten härnäsin Audi100-kuskia turussa, hemppa laittoi 827-lohkon kiekumaan, mutta jäi mun lowperformance-wideratioykkönen-kiihdytyksessä kakkoseksi. Poika totes Slanttivanista turusta poistuttaessa "Hyvä auto, saavuttaa 60 km/h nopeuden ennen 60 km/h kylttiä" siinä Viherlassilan edessä. Poika ajo sitä kuin se ois varstettu, kickdown toimi ja slantti kieku.
     
  4. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Niiden kuljettajat kun aina luulee, ettei tuo lossi ny mihinkään liiku. Just näin :D
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Tuli käytyä pojan kanssa Slanttivanilla ACS:ssä. Kiva reissu. Paluumatkalla hyötykuormassa Toyota AE86:sen helmalevikkeet, joten hyötyajoneuvo puolusti taas paikkaansa.

    Se bensankulutus: paluumatkalla tankkasin vasta Lohjalla ja tiukka laskutoimi näytti 13,3333 l/100 km siihen asti. Siis hyvä, kaasari beats efi meidän perheessä. Enkä edes säästöajanut. Ohitinkin, kerran.

    Paluumatkalla oli soittimessa Asleep At The Wheel. Maisematkin parani musan myötä ja fiilikset maantieveneillessä oli ihan katossa.
     
  6. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kaasari beats efi vai kutonen beats kasi? :p
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Kutonen ja kaasari on tähän asti ollut "luotettavampi" kuin efikasi. Efidodgeen sai uusia juuri sähkö- ja aivopuolelle kaikenlaista ekan kolmen kuukauden aikana (siis vuonna 2001, 12 v vanhaan autoon). Kun 30 vee vanhaan odd-engine-swap-Slanttivaniin löyty ne säädöt ja vaihto tiivisteitä, remppas kaasarin, meno on ollut takuuvarmaa jo yli puoli vuotta.

    Oldskool is the best skool...paitsi jos slantti rupeais kiukuttelemaan, ruinaisin pojalta 4-litraisen BMW-kasin slantin tilalle ja tekisin kuten pilsnerbil-ellit ja -hempat Ruåttissa ja jatkaisin ajelua.
     
  8. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Monta vuotta kun on ollu ilman Dodgea ja joutunu Chevyllä ajaan, niin nyt ei jaksas millään odottaa että toi kotiutuu. Vuosimalli on 2000. [​IMG]
    [​IMG]

    se mikä tossa uudessa mallissa on hyvä, niin toi konekoppa on pienentyny huomattavasti. Dodgessa on aina ollu se oikee penkki tosi ahdas.
     
    Muokattu: 29.3.2016
    ramman tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Gearhead

    Toi pitkä malli on niin komee. Onko 318 vai 360?
     
  10. karivanner

    karivanner 2nd gear

    360, mutta ton ikäsissä on melkein samat hepat, vääntö inansa parempi.
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Hieno ostos! Varsinkin tuo pitkä "airport-van" malli on niin hieno ja käytännöllinen. Sinne saa taaimmaisen penkkirivin taakse vielä nopeuslaskujoukkueen sukset pituussuuntaan kyytiin.
     
    karivanner tykkää tästä.
  12. ramman

    ramman Gearhead

    On ainakin tilaa rakennella. Kuinka moni paikkaseksi meinasit tän rekata ? Tostahan voi
    tehdä mitä vaan.

    Meneekö suoraan "pelastuslaitoksen" kautta tämäkin vani :cool: ?

    Arvaappa onko outoa täällä kun oli 20 vuotta ramvani talossa ja tällä hetkellä ei
    ole minkäänlaista vania omistuksessa :confused:.
     
  13. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Jep, "Pelastuslaitos" taas toimintaan, Eemun kanssa tarvii saada ensimmäiseksi pari ruostepaikkaa korjattua ja väri päälle.
    Ei riitä oma kortti 14 hengelle, joten pakko laittaa se 2+2+soffa systeemi. Niin ainakin suunnitelmissa oli. Nyt sisällä on ne rumat bussijakkarat, mutta tarkoitus olis löytää kapteenijakkarat vielä ennen suomeenlähtöä.

    [​IMG]
     
  14. adioslepido

    adioslepido 1st gear


    alko itteeki kiinnostaan tällanen tosin 1500 alustalla, onko millanen ajaa verrattuna g-sarjan vaniin? luotettavuuden suhteen, josko vaikka ihan ympärivuotiseks käyttöpeliksi...
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Yhdeksän vuotta on max, mitä exramvanisti pystyy elämään ilman ramvania:)

    Sitten joutuu hankii ramvanin vaikka kuutosella.
     
  16. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kysyn vielä jatkokysymyksen:. Miten ajomukavuus, ajettavuus ym eroaa tuon uuskoppasen ja vanhempikoppasen välillä?
     
  17. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Mää oon pitäny aina Dodgee parempana ajaa kun Chevyn G sarja. Jopa Dodgen vanhempaa mallia.
     
  18. KajS

    KajS Gearhead

    Asensin Slanttivaniin toisen Biltema 10" sähköflektin viime kesänä asennetun 10" flektin kaveriksi jäähdyttimen taakse.

    Nyt ei pitäs kaatopaikkareissuilla heinäkuussa olla ylilämpenemisen vaaraa, vaikka ois tonni ryjää kyydissä.

    Näin ollen, ottaen huomioon, että vaihteistoöljyllekin on lisäcooleri jäähdyttäjän edessä, siirryn härnäämään Notejen ja Yaristen sijaan Skoda Octavioita ja tavisgolffeja liikennevaloissa. Voi ajaa kilpaa pidempääkin. Lpiikki, sun vikas, ku mainitstit kilvanajot Itäväylällä...:)
     
  19. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    No prkl...ei voi ku levitellä käsiä :rolleyes:
     
  20. Sinervo

    Sinervo 1st gear

    Mahtaakohan tuommoseen vm90 b250 ramiin saada jostain korin peltiosia? Mahdollisesti jopa suomesta? Sivuovee pitäis paikkailla aika rajusti.
     

Kerro tästä muillekin!