Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Jos olen ymmärtänyt oikein niin toi lisäpalju on lyöty kiinni sen pikkukaukalon päälle mikä on valmiina konekopassa.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Noin se on. '89:ssä ei ollut (ainakaan mulla) sitä lisäpaljua. '90 ja '91 konekopat on sitten niitä hienompia.

    Pitäs omaan '86:seen varmaan vaihtaa tuollainen uudempi konekoppa, sillä se alkuperäinen on aika karu. Lisäksi mulla se oli täynnä reikiä, kun siihen oli ruuvattu sellainen kankainen taskuhirvitys, joka muistutti norsun kivespusseja. Ruuvasin kourallisen ohutlevyruuveja ja pieniä täkkipultteja niihin reikiin. Auto hiljeni. Kopan päällä oli puinen pulloteline, venetarvike, joka ei istunut. Poistin sen ja sytytin sillä grillin viime kesänä.
     
  3. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ok, oon ettiny et millä toi lisäpalju on kiinni, pitäis saada kiristettyä mut ei oo vielä keksitty millä se on kiinni
     
  4. moppet

    moppet 3rd gear

    Alkuperänen tuhkis heitetty mäkeen, tilalle niitattu pelti johon tuo lisäpalju laitettu ruuveilla kiinni. Ruuvit on sen tuhkiksen vieressä olevan isomman lokerikon sisällä, osasinko selittää ? Erittäin fiksu systeemi, helppo aina irrottaa jos tarvii konekoppaa ottaa pois, vaihdoin moisen omaan -78 :kin antaa mukavasti pikku kamoille säilytys tilaa.
     
  5. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ok, suuret kiitokset. Mä lähden ettii noi ruuvit
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Kokeile vielä sieltä moottorin puolelta eristeiden alta. Huonoimmassa tapauksessa on niitit tulleet lasikuidusta läpi. Sitten vaan prikkoja ja uusia niittejä tms.
     
  7. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Joo, saatta olla toikin, koko pömpeli heiluu jo siihen malliin et kohta jää käteen
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Käytiin tänään Slanttivanilla Kesä-Heikissä. meidät ohjattiin portista sisään harrasteajoneuvojen joukkoon. Tunne oli valtava; jos Dodge on harrasteauto, minä saatan olla autoharrastaja. 4-5 vuotta sitten, kun mentiin tuonne pojan Datsun 140Y:llä (B310), meidät ohjattiin tavisparkkiin. No, tällä viikolla, kun Datsun lähtee taas kahden vuoden rakentamisen jälkeen tielle ja kadulle, se päässee kanssa harrasteparkkeihin.

    Miten Datsun liittyy Ram Van-topikkiin? Paluumatkalla haettiin maalaamosta Datsunin pellit. Niitä oli sitten sekä Slanttivanissa että mondeoturnierissa.

    Autoharrastussunnuntai. 100%. Isältä pojalle ja toisinpäin. Kivaa.
     
    Slant Sickness ja dodgeman tykkäävät tästä.
  9. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Dodge rules
     
  10. konty

    konty 3rd gear

  11. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Eilen tutkittiin tää juttu, on tosiaan kahdella pienellä ruuvilla kiinni, itse rauta oli kyllä tukevasti kiinni ja vaikka noi pikku ruuvit kiristi niin silti notkui irtonaisena, päätettiin lopulta laittaa liimamassaa niihin mustiin töttöröihin mitkä tulee konekoppaa vasten, nyt ei notku
     
  12. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Jälleen tarvittais jelppiä, 90 vanissa on tämä hieno ALB systeemi takajarruissa, jakotukin alla on tähän liittyvä palikka josta lähtee ilmeisesti putket takajarruille, tässä kyseisessä palikassa on ilmausruuvi, kysymys kuuluu: mikä on järjestys ilmauksessa, otetaanko ensin pyörät ja sen jälkeen toi palikka vai toisin päin? Olisko jollain tehtaan manuaalia josta vois tarkastaa ton jutun!
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Mulla on kotona ne kolme dodgekirjaa. Katson illemmalla ja postaan tänne ohjeet, jossei joku ehdi ensin.

    But in the meantime, look at this:

    http://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm

    "Brakes can be bled in the usual way manually or with pressure equipment. The wheel bleeding sequence is RR, LR, RF, LF. If a pressure bleeder is used, the combination valve must be held open."
     
    Muokattu: 23.6.2016
  14. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ok, kiitos Super KajS
     
  15. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    89 malleissa ei ole tota extra palikkaa jarruissa, tuli ekan kerran 90. Mulla on 89 kirja kotona mut se on tässä tapauksessa hyödytön.
     
  16. KajS

    KajS Gearhead

    Joo 89kirja ei auta, Haynes kertoo seuraavaa:

    On RWAL-systems, begin bleeding procedure at the RWAL valve. Bleed all air from the valve the same ay as you would for a caliper or wheel cylinder.

    Ilmausjärjestys:

    Master cylinder
    Combination valve
    Rear anti-lock valve
    Right rear wheel
    Left rear wheel
    Right front wheel
    Left front wheel

    Se RWAL valve sijaitsee sitten kuskin puolen runkopalkissa taka-akselin yläpuolella.

    Oisko tuosta apua?
     
  17. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Joo tuosta on paljon apua, suuret kiitokset mutta tuo RWAL valve on sijoitettu kuskin puolen runkopalkkiin etupyörän etupuolelle ( jakotukin alapuolella). Suuret Kiitokset KajS vielä kerran.
     
  18. KajS

    KajS Gearhead

    Haynes on välillä suurpiirteinen, osat löytyy eri päästä autoa kun mitä on kirjaan painettu.
     
  19. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Joo, ja voihan olla että venttiilin sijoitus on erillainen myöhäisemmissä vuosimalleissa, mulla oli ideana vaihtaa jarrunesteet kun on aika mustaa tavaraa ja toi venttiili ei oikein tykkää likasista nesteistä, joskus tekee sitä et kun auto seisoo liikenne valoissa niin alkaa " täristää" jarrupoljinta, lisäks ilmoittaa häiriöstä anti block järjestelmässä, täytyy vielä selvittää et missä on toi pigtail liitin mistä pitää kytkeä joku johto maihin niin sitten kertoo vikakoodit jarrujärjestelmästä. Jarruissa on lisäksi ilmaa joten ajattelin vaihtaa puhtaat nesteet ja ilmata järjestelmän ja sen jälkeen alkaa etsimään että mikä sytyttää ton anti block valon.
     
  20. KajS

    KajS Gearhead

    Onnea sen taka-akselin jarrujen kanssa. Ainakin '86:ssa alkaa olla kaikki tavara niin yhtäpuuta (siis ruosteessa), että jo ilmatakseen jarrut pitäisi vaihtaa jarrusylinterit ja jarruputket takaa.
     

Kerro tästä muillekin!