Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. nixon

    nixon 3rd gear

    Tässä on muuten vähän ruostevauriokuvaa 32-vuotiaasta. Autossa oli tosin lasivillalla eristetty puusisusta, mikä on saattanut lisätä kosteusvaurioita.
    Kannattaa huomioida myös se, että tuolle kohdalle ei ole vielä edes näytetty vasaraa tai rälläkkää.

    [​IMG]
     
  2. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Joo, lähtee madallussarja tilaukseen kuhan löytyy... Noi japskien Youga Base tyyliset Ram Vanit on uskomattoman mageita.. 8)
     
  3. ramman

    ramman Double Gearhead

    No ainakin näissä Rampoissa joissa sähköinen ylivaihde ( a500 laatikko) niin tuosta sen saa pois päältä / päälle. Mulla ainakin lukee siinä napissa O/D ON/OFF, tai jotain sinnepäin.
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Kyllä se ruoste iskee nuorempiinkin, ei sille mitään voi.

    Mä hommasin 89:n mikä kaikesta päätellen on kohtuu kilsoilla, mutta esim kuskin oven alareuna alkaa olemaan jo melko pehmeä, sekä ruoste reikää pukkaa liukuoven takapuolelle.

    Mutta ilmeisesti tämä kikotin on ihan Aroyhtymän maahantuoma kun made in Canada, kilometri mittari ja suomenkielistä varoitus tarraa siellä täällä.
     
  5. nixon

    nixon 3rd gear

    Kävin rekisteröintikatsastamassa. Kolmeen helppoon kohtaan pitää vielä hitsata paikat,
    yhden oven hitsaus pitää suorittaa loppuun ja muutamat kehotukset ku fiksaa niin tossa on kilvet. :p
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mistä ja miten saa vikakoodit ulos? Maint req valo vastaava kun service? Miten ton vakkarin pitäs toimia? Palauttaako vauhdin esim jos ajan 80kmh ja ohitan 100kmh niin pitasko ohituksen jalkeen pitaa 80kmh? Koelaudan napille en o virkaa löytäny, ylivaihdetta ei o eikä sähköflektia mut valo siihen syttyy kun painaa.
     
  7. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Laita kuva napista niin pähkäillään yhessä.. :wink:
     
  8. nixon

    nixon 3rd gear

    Oisko se jälkiasennetun takasumuvalon nappi?
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Virta kolmesti nopeasti päälle, ja sitten vaan laskemaan maint req valon välähdyksiä. Esim 2 välähdystä, tauko ja 5 välähdystä on 25.
    Koodit täältä: http://www.allpar.com/fix/codes/index.html

    Vakkari palauttaa normaalisti ja muistaakseni yksi näpäytys lisää vauhtia 2 mailia ja jatkuva painaminen hidastaa.
    Noi viiksestä käytettävät on paaljon parempia kuin nämä nykyiset ympäri rattia hajasijoitetut :mad:
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitos! Napista koitan kuvan ottaa.


    Heh ei ihme kun vakkari hyytyny jos jatkuva painanta hidastaa. Pitää vikakoodit kattoa myös.


    Mitäs lääkettä kun ei puhalla kylmää tai ulkoilmaa, kun auto lämpiää niin alkaa lämpimän ilman tulo. Hot asento antaa kuumempaa joten pieni vaihtuvuus on. Alipainehanan katoin ja toimi.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei oo Maint Req -valo sama kuin Check Engine -valo!! Maint Req -valo tarkoittaa että laskennallisesti happitunnistimen elinikä on täynnä!! Ei tarkoita että on entinen, laskennallisesti olis, Mopar jollain kaavalla laskenut happitunnistimelle eliniän, ja siellä on PCM:ssä laskuri, joka laskee sitä, on testerillä nollattavissa!! Tai sitten on mekaaninen laskin, läpinäkyvä muoviboxi, jossa on valkoisia rattaita, sitä ei pysty nollaamaan, pitää vaihtaa uusi!! Mutta helpointa on molemmissa tapauksissa ottaa vaan polttimo pois!!
     
  12. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Eikös sulla oo vaijeritoiminen? Kannattaa avata se paneeli ja takaa rasvata kunnolla ne kaikki vivustot.. Tosin hyvä mun on sanoo kun oma lämppärinmoottori kaput.. :odroll:
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaijerilla menee koteloon se "portti" joka aukasee ulkoilman, vaijeri pelaa säätimeltä koppaan koska liikkuu. Alipainehanakin liikkuu hot/cold asennoissa. Oon kasittany et vesikierto jäis vähän päälle (yleensä vika hanassa) kun eihän se pelkkä vaijerin aukasema ulkoportti riitä jos kuuma vesi samalla kiertää, vai kuinka tämmösis?


    Vikakoodeja, jos oikein tulkitsin ni 12 (akku juu ollu irti) sit 25 air idle ja 37 baro solenoid, lopuks 55 mikä oli end joten näyttäs järkevältä? Allparista kattelin mut tuntu vaan sähköliitosvikaa tai osavikaa tarjoovan...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tietääkö kukaan mitään? :odroll:
     
  15. nixon

    nixon 3rd gear

    Jos vaikka sunnuntaina jatkaisi hitsailuhommia ja vois virittää jonkun tukiraudan tolle etuvilkulle(tuli korjauskehotus). :x
     
  16. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Jaa-a. Tosta lämmityksestä en osaa sanoa.. Mutta sähköliitosviat saattaa olla ihan totta jos on seissy pidempään.. Mulla aineskin ruvennu osa toimimaan kun on puhistanu liittimet ja laittanu elektro spraytä..
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Purin ton säädinpaneelin, koneen käydessä oli yhessä letkussa joita oli 5-6? alipaine. Siinä varmaan vikapesäke. Mistä kaikkialta noi paineet ottaa?




    Mishä on solenoidit konetilassa tms?

    Hienosesti välillä tasakaasulla tai kaasua nostaessa nykii?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Purin koelaudan alta turhaan ilmasuuttimet ym sälän, läppälootaan lienee ainoa pääsy konetilasta? Se paneelikaan/luukku ei sitten millään tykkää lähteä. Onko joku ton a/c kotelon purkanu tai ees tota kantta?
     
  19. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Sen läppälootan saa irti siten, että otat hanskalokeron irti ja sen takaa paloseinästä löytyy peltipultit tai mitä nyt oikeasti on nimeltään ja ne irti, niin saat vedettyä lootan konehuoneen puolelta siististi irti. Sen purkaminen on helppo nakki.

    Siellähän on sitten ilmastoinnin kuivain ja tai puhaltimen piuhatkin olla ilman liitintä kiinni, joten puhdetoimintaa riittää niidenkin suhteen. En muista varmaksi, koska siitä on yli miesmuistin aikaa, kun omaani puhaltimen moottorin ja loppujen lopuksi koko boksin vaihdoin ehyeen.

    Tiistaina ehken pääsen tallille katsomaan miten se nyt olikaan oikeasti.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    huomasin ne 4 ruuvia/pulttia mistä puhuit. Tarviihan sitten purkaa liittimet ym letkut edestä joka lisää hommia?


    No, saatto että meni ohikin. Pihas lämpimällä koneella tuli viileetä, kävin kaikki alipaineletkut läpi ja jokasessa oli eloa. Muistaakseni kaikki muut meni imu päälle/pois paitsi koelaudan sisällä radion takana olleeseen alipainekelloon tulevassa letkussa oli kokoajan imu (se pienempi kello, ei se mistä lähtee vipu)

    Yks vikakoodikin selvis, tyhjäkäyntimoottorista oli piuha vallan irti. Laitoin takasin ja ei tiputtanu kierroksia lämmetessä, surisi kyllä? Rikki kai ja siksi piuhakin irti.
     

Kerro tästä muillekin!