1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram Vanit

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Infrapuna tai miksei kinkkumittarikin on siksi hyvä että saa asteet. Toisten kättä polttaa miedompikin ilma.
     
    KajS tykkää tästä.
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Ajattelin minimoida kansiremontin tarpeen/kansipahvin tärväämisen tuolla aika miedolla termostaatilla. Meillähän täällä lounaissaaristossa ei ole sellaisia oikeita talvia.

    Tuo on hyvä. Jossain arkifoordissa huomasin, että nopeat puhallinnopeudet tuo viileempää ilmaa. Pitää vielä mitata (käyttämälläni Precision Werkzeugilla) Slanttivanin lämmöntuotot eri nopeuksilla.
     
  3. dodgeman

    dodgeman 3rd gear


    Hyvin voi laittaa 92 termarin, tehdaskin suosittelee 92 kesät talvet ( iso ja pikkulohkoon, voin tarkistaa onko kutoseen sama suositus)
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Perustan tuon 82 C/180 F termostaatin käytön tuon Amerikan Slant Sicknessin eli SlantSixDanin postaukseen:

    https://www.forabodiesonly.com/mopar/threads/what-degree-thermostat.181320/

    180° is factory equipment and best choice for slant-6s through '73 (some years had 185° or 190°), then they went to 195° through the end of production. Best pick depends on your underhood configuration, ambient temperatures and vehicle usage patterns, the fuel you have available locally, and the kind of coolant you're running. Colder than a 180° stat, or no thermostat, is not a wise choice.

    Best thermostat is a Stant SuperStat, 45358 for 180° or 45359 for 195°.

    Premium radiator? Sure, see here.

    Reading between the lines, it sounds like you might be trying to chase down an overheating problem…?

    Noita Stant SuperStat, 45358-termostaatteja ostin laatikollisen...

    Jo efidodgeaikoina harkitsin 82 termostaattia 92 sijaan, kun konehuone tuntui niin kuumalta kesäaikaan. Mutta efin aivot ei tykkää liian alhaisesta lämmöstä. Ecu luulee että ollaan matkalla Alaskaan.
     
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Pitää toki muistaa usan ja suomen lämpötilaerot jos oikeesti on lämmintä. Vaikka viime kesä olikin täällä kuuma.
     
    KajS tykkää tästä.
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Ja Slanttivani toimi hyvin 33 C:ssa. Olinhan poistanut 2017 kesällä ilmastoinnin kennon tukkeamasta ilmavirtaa. Ja jäähdyttimen takana kaksi Biltema sähköflektiä.

    Vaikka /6 niin silti niinku biisissä Ride On Josephine:"...I'm telling You baby its a running thing..."
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Bilteman sähköflektit varmaan se isoin ongelma. Niitä lapoja kun katsoo, niin ilma virtaa yhtä hyvin kuin lavattomassa helikopterissa. Oikeesti ne tarvikeflektit ihan kuraa.

    Minkä vaan auton originelli parempi. Mulla oli Biltema oldsissa ja vanhan escortin pieni sähkönen oli puolta tehokkaampi. Oot pedantti auton pidossa joten hoida toi homma :)
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Hyvä vinkki nuo flektit. Tosin kyllä A4-paperiarkki pysyy jäähdyttimessä kiinni noiden voimalla. Parempia metsästämään.
     
  9. Karpov

    Karpov Gearhead

    En tiedä saako tarvikkeena edes mitään yhtä hyviä kuin originellit. Niitähän saa uutenakin ostettua jos ei purkaamo kiinnosta. Yksi pienehkökin piisaa erittäin hyvin.
     

Kerro tästä muillekin!