Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

1. Toke

Toke Gearhead

Eilisen hankintana-90 ram van, muutaman vuoden tauon jälkeen. Tuli ajeltua heti pieni 400km lenkki, on kyllä kunnossa ollessaan letkeä peli päästellä. Toiset vanteet pitäisi hankkia. Ja aloittaa perushuolloilla sekä maalipinnan myllytyksellä. Mites muilla, onko ram vaneja vielä liikenteessä??

2. L.P.

L.P. Gearhead

On liikenteessä. 89

3. SARKERI-71

SARKERI-71 Gearhead

Dodge Ram (NFK-25) Lappeenranta 06.12.2023

4. SARKERI-71

SARKERI-71 Gearhead

Dodge Ram (NFK-26) Lappeenranta 14.02.2024

5. Ftw-

Ftw- Gearhead

Onko kukaan muuttanut jakoa napaan? Näköjään viimekesästä pompannut taas adapterien hinnat,tai lähinnä rahdit jne. enkä tiedä mahtusko noi limppujen kanssa kaariinkaan.

6. P_Valasvaara

P_Valasvaara 1st gear

Mun ensimmäinen kosketus Dodgen vaneihin oli Tampereella D-autossa vuonna 1979.
    Siellä oli myyntihallissa uusi Maxivan. Väri punainen/hopea.
    Se ensikosketus jätti niin syvät jäljet silloin 8-vuotiaaseen meikäläiseen, et oli pakko saada oma joskus. Ja lopulta sain. Tampereella silloin elettiin, ja täällä ollaan edelleen.
    Keltaisesta pörssistä syksyllä 1992 löytyi lopulta Maxivan.
    Rek. NC-509
    1979 B300 318/727/Dana 60 (4:11).
    Imatralla oli sillä hetkellä, sovittiin kaupat puhelimessa, ja haettiin isäni kanssa pois.
    Korin kunto oli mitä oli, mut hinta oli kohtuullinen, ja se oli henkisen 8-vuotiaan unelma, Maxivan:)
    Maxivanilla liikuttiin seuraavina vuosina paljon, sekä Suomessa että Ruotsissa jne.
    Keleistä riippumatta, ympäri vuoden. Kertaakaan ei jääty tien päälle.
    Öljyt, ja suodattimet vaihdettiin asiallisesti, mitään muuta ei taidettu tehdä.
    Paitsi käsijarrun vaijeri..tottakai se katkesi käyttämättömyyttään yhdessä katsastuksessa..
    1999 tultiin siihen tilanteeseen, et Maxivanista oli pakko luopua.
    En tiedä mihin loppuviimeksi päätyi, toivottavasti edes jotain pelastui varaosiksi.

24 vuoden tauon jälkeen, mulla on vihdoin taas Maxivan.
    Lapsuuden unelman täyttymys.
    Olen ilmeisesti vasta kolmas omistaja.
    Tämä on se, mistä en luovu, niin kauan kun henki pihisee.
    1988 B350 318/727/9.25 (3:5)

Kustom STW, eeko, 6PPC ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. bathory

bathory Gearhead

Kellään jäänyt uudempi koppasen tupakki-ikkunoiden tiivisteitä mihinkään lojumaan? Tarttis sellaset uudet ja niitä ei enää tehä.

8. L.P.

L.P. Gearhead

Tarkoitatko uudempikoppasella tupakkaikkunalla 1994-1997? Asiantuntijoille kysymys, onko tupakkaikkuna erilainen kuin -1993 kun näyttää ihan samalta? Olen ymmärtänyt että 1998-2003 ei ollut tupakka-ikkunoita.

9. bathory

bathory Gearhead

Tarkoitan. Ja ilmeisesti on erilainen, vaikka näyttää samalta. Ja juu jossain kohtaa ysäriä ne lähti pois

10. karivanner1

karivanner1 2nd gear

70 lukaulaiset on erilaiset, sama koko mutta kirkas lasi. Vihreä lasi tuli joskus 80 luvulla. 98 muuttu koko keula ja sillon jäi tupakki-ikkuna pois. Kaikkien vuosimallien tupakki-ikkunat muuten on vaihtokelpoiset.

Niitä vaan ei enää ole missään, jenkeistä hain itte viimeks.

11. bathory

bathory Gearhead

Tarkoitatko nyt, että jos esim 1992 b250 tupakkaikkunan tiiviste(jos löytyis jostain), niin käy mun 1995:een? Joka siis eri korimallia.

12. karivanner1

karivanner1 2nd gear

Kaikki vuosimallit koko lasi raameinen on vaihdettavissa.

->78 vuosimallissa oli kuitenkin kirkas lasi ja siinä ei ole kromireunusta. Muistaakseni se tiiviste on kanssa hiukan erilainen. Se, missä vaiheessa tuli vihreä ikkuna ja kromireunus niin sen tarkkaa vuotta en tiedä. Vihreälasiset on kuitenkin muuten samanlaisia eli tiivistekin silloin sama.

XXX sen verran vielä tarkennusta kun en ole nyt lähellä noita laseja, niin voi jopa olla koko historian sama tiiviste. Itse vahdoin koko hässäkän niin voin muistaa jotain väärin.... XXX

Muokattu: 24.2.2024
  13. bathory

bathory Gearhead

Siis oliko jossain vm:ssä lasi vihreä?

14. karivanner1

karivanner1 2nd gear

tossa 78 auto, 90v lasi kokonaan. Muistaakseni lasin kiinnitys alaosasta eri, siksi vaihdoin kaikki. eikä tossa kromia lasissa ollukkaan.

15. bathory

bathory Gearhead

Mä mietin sitäkin, että laittais uudemmat ovet. Mutta facebook-keskusteluiden mukaan ei menisi päikseen. Ja olen just maalaamassa autoa, niin ei kyllä enää viittiskään välttis vaihtaa.

16. karivanner1

karivanner1 2nd gear

koppa on sama aina vuoteen 98 jolloin keulaa pidennettiin. Jopa 94 kun maski ja konepelti muuttu, niin koppa on silti sama. Eli ovet sopii mutta vuosien saatossa voi prässi olla eri joten teoriassa pieniä heittoja voi olla...

17. bathory

bathory Gearhead

Ei saa kyllä b250:eenkään noita. Pickuppiin saa, mutta se varmaan erilainen?

18. Toke

Toke Gearhead

Löytyisikö keltään kolmioreikä vanteita 7 tai 8 tuumaa leveinä, jako 5x5,5". 2-4kpl olis tarve, tarjoa
    tonimopar@gmail.com

19. Kustom STW

Kustom STW Gearhead

20. Toke

Toke Gearhead

Joo, 10 tuumaa leveitä on mutta 8 tuumasta vannetukussa vain 1kpl ja lisää ei ole tulossa

Kerro tästä muillekin!