Dodge Ramin ilmanpaineet ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 5.4.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on Dodge Ram Vanissa 235/60/15 renkaat. Paljonkohan mahtais olla sopiva ilmanpaine niihin?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Just hommasin ko. auton ja mulla ainakin luki ovenpilessä paineiksi 35psi eteen ja taakse, tuntuu kyllä aika vähiltä paineilta.....
     
  3. Karva

    Karva Gearhead

    Olen pitänny noi 2,5 bar tai yli riippuen kuormasta, se pari kiloa on joka tapauksessa liian vähän, noissa yleensä ilmoitettu 35psi on ihan oikein, vähemmällä ajotuntuma on huono :-o :-o :-o
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    onpas hassunkokoset renkaat sulla vanissa :smile:
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Karva kirjoitti:

    "Olen pitänny noi 2,5 bar tai yli riippuen kuormasta"

    Joo 2,5 bar on osoittautunut hyväksi, sekä edessä että takana. Jos ajaa jotain painavia kuormia, niin taakse luonnollisesti vähän lisää, vaikka 2,8.

    Mulla ainakin Generalien kyljessä lukee max pressure 2,8 bar ja Nokian kymppien kyljessä 3,0 (koko 235/75x15). Eli noita arvoja ei kannata ylittää, vaikka joku rengasnero sanoi, että "paine kantaa kuorman, ei renkaan runko".

    Tosin liian alhaisillakaan paineilla ei ole syytä ajaa, sillä silloin renkaan sisällä oleva ilmamäärä ei riitä syntyvän lämmön sitomiseen ja tuloksena voisi olla poks.

    No nämähän on aika itsestäänselviä juttuja, mutta tulipahan taas kirjoitettua.
     
  6. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mä olen käyttänyt jo seitsemän vuotta 2,9:n paineita, enkä ole huomannut mitään ongelmia.Renkaatkin kuluu melko tasaisesti.
     

Kerro tästä muillekin!