Dodge sammuu kuumana

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BB Coronet 500, 6.8.2022 klo 11:38.

  1. BB Coronet 500

    BB Coronet 500 Gearhead

    Dodge sammuu kuumana vaihde pykälässä liikkeelle lähdettäessä. Vapaalla moottori tuntuu toisaalta käyvän normaalia kovemmilla kierroksilla. Vittumoinen vaiva tuolla kaupunki- liikenteessä. Kun moottori on kylmä, niin sammumisongelmaa ei esiinny. Tekniikka 383, tft 727 manuaaliventtiilikoneistolla, 8 3/4, Carter AFB 750cfm. Auto seissyt useamman vuoden ja nyt otettiin liikenteeseen moottorin ja laatikkoöljyn vaihdon jälkeen. Mistä lähtisi vikaa etsimään?
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tsekkaa nyt alkuun ryypyn toiminta, jääkö ryyppy päälle huolimatta moottorin normaalista käyntilämmöstä.
     
  3. BB Coronet 500

    BB Coronet 500 Gearhead

    Ryyppy ei ole käytössä.. Mahdollinen imuvuoto tarkistettu brakecleanerilla.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Heitto vain. Jos PVC venttiili olisi juminut aukiasentoon, niin se nostaisi kierroksia. Mut sammuttaako se koneen liikkeelle lähdössä? Ehkei.
     
  5. Hiukan eri ongelma, mutta Steve käsitteli joskus sitä, miksei moottori lähde käyntiin lämpöisenä:



    Lopulta ongelma oli sytkämoduulissa.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mut jos se kävi jo niin tuskin se tommoseen ryytyy. Takakonttiakku voi olla joskus käyntiinlähdön este, jos puolalle ei tuu tarpeeksi jännitettä. Etuvastuspuola/HEI-konversio/modernimmat viritykset.
     
  7. OK

    OK Gearhead

    Toimiiko sytytysennakot oikein? Keskipakopainot jumittunu jakajassa. Entä alipaine-ennakon säätö, onko käytössä? toimiiko oikein? Onko ko. letku pökätty väärään nippaan kaasarissa?
     
  8. BB Coronet 500

    BB Coronet 500 Gearhead

    Mihinkään ei ole puututtu seisonnan jälkeen. Sitä ennen kaikki toimi suht normaalisti. Letkut entisissä paikoissaan. Kokeiltiin toista weber/edelbrock 750cmf kaasaria jolla auto tuntuu toimivan/ käyvän paremmin vaikka eri moottorille säädetty.
     
    Muokattu: 7.8.2022 klo 23:01
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Bensat kuivaneet kaasuttimessa "muutaman vuoden seisonnan" aikana ja siellä on nyt pohjalla ja kanavissa kerros melko lujassa olevaa hartsia, joka ei lähde pois kuin purkamalla.
     
  10. BB Coronet 500

    BB Coronet 500 Gearhead

    Näinhän minäkin ajattelin, mutta luulisi että sama vaiva olisi kylmällä koneellakin.
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mulla oli vaivana samantyyppistä Rochesterissa. Syynä turvonneet tiivarit jotka ei näemmä sietäneet viinabensaa.. Avaa vaan kaasari ja korjaussarja sekä puhdistus.
     
    BB Coronet 500 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!