Du Wall?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja cubic_inch, 8.12.2003.

  1. cubic_inch

    cubic_inch 1st gear

    Toi on varmasti kirjoitettu väärin mut kai joku ymmärrä... siis tuli mieleen että suomessa avo autojen tuulilasikaarin kestvyys on aika tiukka homma, mitä ne sitten sanoo jos vaihdetaan roadsterin ikkuna duwalliin. täytyykö hanki luvat, laskemukset? täytyykö olla tehdasvalmistettu?
     
  2. Jos auto on aito 30-luvun(?) tuote niin ei pitäis olla ongelmaa , koska sen ajan vaatimuksien mukaan toimitaan , eri asia on jos laite on kyhäilty jälkikäteen esinm. korinvaihtona..... Jos katot alkuperäisen roadsterin tuulilasin karmia,(joissakin vielä keskeltä taittuva) niin eipä tee mieli ajella katollaan :smile:
     
  3. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Tämähän ei ole tietoa, mutta mielestäni alkuperäisestä muutettu/ vaihdettu kehys pitäisi olla aika helppo saada läpi katsastuksesta. Jos kehys on tehdastekoinen, ota tehtaan prosyyria tai kopiota tai printtiä nettisivulta, jossa moisia myydään. Yleensä näissä rakenteluhommissa tuntuu tuo "firmassa tehty" olevan laadun ja hyväksyttävyyden tae.

    Jos taas tekisin roadsteriin kehyksen. Ottaisin kehyksestä projektikuvia ja tekisin sen vahvaksi. Lisäksi katsastukseen voisi ottaa mukaan kuvia alkuperäisen kaltaisista toteutuksista. Ainakaan 20-30-luvuillahan kehykset eivät olleet mitään turvapalkkirakenteisia.

    Katso muuten sähköposti osoitteestasi, joka on profiilissasi.
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ja ainahan siihen voi laittaa kehykseksi 2,5" putken niin ei tartte erillistä turvakaarta... :grin: Vai miten se olikaan...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käsittämättömiä kysymyksiä. Hopan roadsterin tuulilasiviritelmät on pois ruuvattavissa parilla siipimutterilla eikä rakenteellinen lujuus takaa edes lasikehikon paikallaan pysymistä rekan pyyhkiessä sataa vastaan. Jos taas kyseessä onkin joku laikka-avo eikä alunperin roadster voi viranomaspainia riittää enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
     

Kerro tästä muillekin!