Dually vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Toke, 16.12.2022.

  1. Toke

    Toke Gearhead

    Tuntuu olevan kiven alla löytää duallyyn vanteita. Mistä olette hommannut? Peltivanteet tai alut, ei väliä. Ja ihan auton hintaa en viittis vanteista maksaa.
     
  2. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Minä olen jo pitempään etsinyt yhtä kappaletta teräsvannetta. Mikä auto sinulla on? vanhempiin GM ja Dodge löytyy helpommin uudempiin suomesta katselussa. Nivalassa Peräahon kone myy uusia. Aluvanteet 4kpl ostin rapakon takaa kun niitä saa sieltä aika edukkaasti. En vain kehtaisi yhtä tilata, rahdin takia. Erona uudempiin ja vanhempiin on keskireiän koko ja uudemmissa isommat jarrut (ainakin GM) niin vanhemman mallin vanteet ottaa satulaan kiinni.
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Minkä kokoisia?
    16.5" orkkispeltiä olis..
    Noita tuntuu kyllä löytyvän joka paikasta kun vähän kyselee.. :D
     
  4. Toke

    Toke Gearhead

    -94 dodge ram. Oon soitellut varaosa ja purkufirmat pariin kertaan läpi. Ei ollut duallyllä, ei peräaholla eikä muillakaan. Jari mäellä saattaisi olla, mutta yli 400e kpl on mulle liian kova hinta.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Siis millaisia ja minkä kokoisia vailla?
    Mulla on noita 16.5" koon orkkis peltivanteita jokunen.
    Jos nuo kelpaa, niin kattelen montako löytyy.
    Ainakin osa noista on suht siistejäkin..
     
  6. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mulla kanssa olisi sama ongelma, tuli ostettua viime talvena dually-Rami, johon joku on joskus tehnyt sinkkupyörämuutoksen. Mäkin yllätyin tuosta paripyörävanteiden saatavuuden olemattomuudesta, ei toki ole vielä kovin aktiivisessa etsinnässäkään ollut. Helpoin tapa lienee jenkeistä hommata konttirahtina vanteet, siellä kun tota saatavuutta on vähän eri malliin. Konttirahti toki ottaa aikansa, mutta on myös yleensä melko lailla lentorahtia edullisempi.

    Toinen vaihtoehto on Ebay, sieltä löytää välillä tooosi halvalla rahdilla vannesarjan. Tässä esimerkiksi Fordin vanteet, jotka tulevat jo tosi sopuhintaan kotiovelle. Kaivelemalla saattaa löytyä Dotkeenkin sopivia halvalla rahdilla, tuo tuntuu olevan vähän tuuripeliä. Viime talvena sinkkupyöräiseen Dotkeeni hommasin vannesarjan, sen lentorahti Ebayn Global Shippingillä oli noin 300 taalaa. Mutta noita halpoja rahteja joutuu kyttäilemään, näyttäisi tuollakin Ebay-myyjällä juuri tuo yksi setti olevan halvalla rahdilla, muissa rahdit 500 taalan luokkaa. Nuuka mies laittaa vaan taakse apupyörävanteet, eteen sitten normaalit sinkkuvanteet, joita Suomestakin saa alla satasen kappalehinnoilla.

    16.5" vannekoko on ihan hyvä, jos vaan sattuu löytymään sopivia renkaita. Humveen pyöräthän niille olisi kuin nakutetut, toki saatavuus niidenkin kanssa on vähäsen hiljaisen puoleista täällä vanhalla mantereella. Jos Tokelle ei natsaa, niin mua voisi varovaisesti kiinnostaa nuo janoisten sankarin vanteet, jos hinta on hävyttömän edullinen ;) Noi lienee jostain 80-luvun vehkeestä kotoisin?
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    -80-90-luvun vaihteesta luulisin olevan noiden. Ainakin pari vanhempaa vannetta mulla on kanssa..

    Eipä noilla taida rikastumaan päästä..:rotfl:

    Muistelen että koko kasasta olisin 180€ maksanut, mutten muista montako noita vielä on..:odroll: Pengottava ne esiin niin tiedän..
     
  8. Swinger

    Swinger Gearhead

    Mä tilasin 6kpl dually fordin teräs vanteita ebaystä. Tuli lentorahtina suomeen. Vanteet oli 434$ ja rahti silloin mielestäni todella halpa 168$
     

Kerro tästä muillekin!