Duallyyn super single renkaat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja peraaa, 17.6.2010.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Supersinkkupyörä painaa sen 80kg.
     
  2. Pertura

    Pertura Gearhead

    Juu, onhan se vähän painavampi kuin tommoinen pizzaleikkuri, mun fillarit painaa vanteen kanssa aika tarkkaan 100 kiloa laaki. Amerikka kuitenkin on täynnä duallyja rekkarenkailla, paripyörät taitaa supersinkkuja enemmän painaa ja eipä niistäkään juuri valitusta suuresta painosta kuule. Rekkarenkailla on kuitenkin kulutuskestävyys sen verran kohdillaan että korkeampi hankintahinta ei juuri haittaa, lisäksi on ihan kiva kun tietää että kantavuuskin on ns. sopiva.
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mun esimerkki oli aluvanteella mites sulla?
    Rekkarenkailla joutuu vaan korottamaan ja kun ite haluan mennä päinvastaseen suuntaan..siksi en nelivetoakaan halua ja sit on muitakin syitä...mm.ylimääräinen paino ja sen tuoma "suorituskyky".
     
  4. Pertura

    Pertura Gearhead

    Eli vanteen kanssa painaa 80 kiloa? Aika kevyt, mulla kun noi 315/60R22.5 painaa jo pelkkä kumi pikkuisen reilu viitisenkymmentä kiloa. Teräsvanteet on mulla, niille Matkahuollon vaaka näytti muistaakseni 45 kiloa laaki. Henkilövaa'alla punnitsin pyörät ja parin kilon tarkkuudella ne ton sata kiloa olivat.

    Rengaskooksi jos ottaa vaikkapa 445/45R19.5, ulkohalkaisija on pennin verran yli 35 tuumaa. Melkein uskaltaisin laittaa vasemman kivekseni pantiksi siitä että takarenkaana tollainen sopii olemaan vakiokorkuisessa takavedossa ihan ongelmitta, omakohtaista kokemusta aiheesta ei kuitenkaan ole. Lisääntyneestä painostakaan ei mun mielestä kannata juuri murehtia, kone kun kääntää reilut tuhat newtonia niin vähän painavampikin pyörä jaksaa ruveta pyörimään.

    Mutta näin loppuyhteenvetona voisin todeta että mä olen ihan helvetin tyytyväinen oman autoni rekkarenkaisiin, enkä aio palata LT-fillareihin mikäli mitään pakottavaa syytä moiseen ei ilmene. Mun mielestä kannattaa ainakin harkita rekkarenkaita, varsinkin jos supersinkut on pakko saada ja toisena vaihtoehtona on toivotaan-toivotaan kantavuudella oleva rengas
     
  5. romper-stomper

    romper-stomper 1st gear

    Onko kellään alla American Force Wheelssin vanteita? Ovatko made in USA? Kuulin vaan eräältä vanne kauppiaalta, että nuo 22.5" vanteet on nykyään tehty Kiinassa, ihan American Force Wheelssiltäkin. Saatto kyllä haluta myydä 17x7 vanteet mulle väkisin. :wink:
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead


    Hupsista nyt tuli itsellä moka...katselin vaan eturenkaiden painoa joka siis se 160 paunaa...
    Tässä oikeat linkkinä:
    http://www.michelintruck.com/michelintr ... avings.jsp


    Olen samaa mieltä sun kanssa ja raja menee 40 tuumassa jolloin ei tarvii korotusta ainakaan Fordissa.. Chevystä en tiedä Mutta Ram on näistä pyöränkoteloista ahtain eli 22,5 singlet on ainakin lievä ongelma, tod.näk 19,5 ei mutta mistä 19.5 SS vanteet???

    Paino ei ole voimaongelma..vaan ihan muu tärkeämpi seikka. Iskarit kun ei enään toimi kunnolla ja rengas esim. jaruttaessa pompottaa erittäin helposti kun iskari ei enään pysy mukana lisääntyneen massan takia. Vittuakos mää mistään mitään tiedän mennään vaan mutulla mutta oon ruuvvannut niin rata-Viperia kuin Formula Fordia ja kaikea siltä väliltä plus ajanut jo sen 7-numeroisen täyteen rekan ratissa ja radallakin pikkasen joten tämä on mun mielipide kokemuspohjallani.


    Tämä oli hyvä tieto!
     
  7. Pertura

    Pertura Gearhead

    Jepa, eli alsavanteella näyttäisi olevan täsmälleen saman painoinen kuin mun pyörät teräsvanteilla, eli jotenkin järjellisessä painossa vielä pysytään. Jos duallyn orkkispyörät painaa jonkun 30 kiloa kappaleelta, silloin supersinkuilla paino lisääntyisi 80 kiloa. Onhan se paljon, siitä ei pääse mihinkään.


    Juu, 22.5 taitaa olla pois laskuista. 19.5 aluvanteet saa kiinni adaptereilla. Taitaa käytännössä jokainen amerikkalassa tehty rekkarengaskonversio olla adaptereilla tehty, eli ihan toimiva ratkaisu. Tietysti paino taas vähän lisääntyy kun adaptereita käytetään, eikä varmasti kelpaa leimasedälle. Teräsvanteet oikealla jaolla ja offsetillä onnistuu ihan kotimaassakin

    Eipä tullut toi alustan toiminta mieleen, tottahan se on että tommoinen jousittamattoman painon lisäys alustan toimintaa vaikeuttaa. Mun auton alusta on semmoinen kivireki että en ole juuri muutosta huomannut, ajoi sitten rekkarenkailla tai 31" leimapyörillä
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    ricksonilla on direct bolt on vanteita 19,5" ja 17,5" koossa.oon kans miettiny jos joskus siirtyis noihin 19,5" vanteisiin.siihen joku 285-70-19,5" tai 305-70-19,5" rengas niin ollaan jossain 35-36"koossa.
    http://www.ricksontruckwheels.com/
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mä suosittelen jokaisen joka näitä miettii ettimään ensin jäykimmät iskarit mitä löytyy notta se jousittamattoman pompotus pysyy kurissa... muuten hyvä vaan jos duallyn kivirekimäisyydet pehmentyy mun mielestä.
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    En nyt tuolta löydä 19,5 SS pyöriä tai renkaita...
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

    ai perkeles,niin sähän etitkin super singlejä.. :oops: no näkyy nuo tekevän custom vanteitakin..eiku pyytään tarjousta.
     
  12. romper-stomper

    romper-stomper 1st gear

    Kannattako rekkamallin kumit ottaa Suomesta vai USA:sta? Mistä liikkeestä ootte ostaneet? American Force Wheels myy valmiita kittejä mm. -98 Dodge RAM 3500 4x4. Vanne on 8.25 leveä (22.5). Kuinka levee kumi sopii olemaan, ilman että takapyörien kyljet hankaa toisiinsa/runkoon/koppaan? Spacereillähän sen korjaisi, mut näkyy olevan niin valmis kitti,ettei viitsis lähteä romplaamaan. Firma ite myy vain 255/70-22.5 kumeja noille vanteille. Kaavailen vaan meniskös 315 kumi myös...
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Joo ja tässä ois ainoot renkaat siihen.... Load Range M kärrynpyörä... http://www.michelintruck.com/michelintr ... 45R19_5LRM .
    Ei oo ihan sellainen talviystävällinen kuvio vetäville...ja onko ees laillinen?
    Alcoaltakin löytyy 19.5-14 leveetä vannetta rekkaan mutta 8 pulttiset on vähän kiven alla...renkaat ja alkoan vanteet tosin antais 9000kg kantavuuden niitten puolesta....
     
  14. PJS2000

    PJS2000 3rd gear

    Ihan muuten OT löytys 4kpl 22.5x7.5 alcoan vanteita 10x335 halvalla
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    noita on tiedossa ihan 20m2 häkillinen täynnä....juuri eilen kävin ko firman pihalla.
     
  16. PJS2000

    PJS2000 3rd gear

    Anteeks vaan et en tienny tuota. Mut se on kiva että SÄ tiedät. Jos ne on halpoja ja ei ole romuja niin ostan ne.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jaan tässä infoa vaan eli turha vittuilu sikseen.. ohan noi jo teräväreunaisia kun hiekka syönyt reunan ohueksi eli rekkakäytöstä out. Ja lienee ne halpoja.. määrittele halpa niin kysyn irtooko.
     
  18. PJS2000

    PJS2000 3rd gear

    Ihan ot Mutta ei syö hiekka vanteen reunaa vaan kumi. Sano hintaa niin katotaan onko kohillaan.
     

Kerro tästä muillekin!