Duramax Vanit

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 3.5.2014.

  1. voittol

    voittol 2nd gear

    Näistä mitään tiiä , vaikka kerran semmosen olen hommannut, No ruoste kait voi näihinkin iskeä, kuulopuheissa ollut ruostuneitakin tarjolla, mitä nyt muuten kaikki kannatta renkata ja kattoo että toimii , niinkun mitävaan merkkiä ja mallia ostelis !
     
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Tuli vedettyä pidempi siivu maantie- ja motariajoa, muutama reippampi ohitus. 818kilometriä ja 89litraa... Ei paha? :D
     
  3. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Ihan hyvä, eikä kulussa varmaan vakiolle häviä :D
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Asiallinen kulutus Bomber vanissa. Varsinkin kun siinä on se lasikuitujolla liimattuna nurinpäin katolle. Se yleensä nostaa kulutusta maantiellä varmaan litran verran.
     
  5. voittol

    voittol 2nd gear

    Ampulanssissa lohkolämmitin paikollaan , mutta johtoa ei näy missään ,auton myyjä väittää että johto on, uskon kuitenkin omia silmiä tässä asiassa, mistä löytäisi helpolla sellasen vähä erilaisen ameriikan henkisen lohkolämmittimen johdon , paha kertoo minkälaisen sen pitää olla , kun en osaa kuvaa tänne panna , se on koliminapanen niiko suomi versiot , mutta ei mikään pyöreä muodoltaan enempikin litistetty, voisko olla 220v , kun auto ollut hollannissa käytössä vai olisko auton johtohässäkässä sille jännitten muunnin ? Kiitos taas kaikille kärsivällisyydestä ?
     
  6. hla

    hla Gearhead

    Onko se liitin välttämättä lämppärille, vai olisko se auton liittämiseks verkkoon ambulanssin järjestelmien ylläpitämiseks ja akkujen lataamiseks auton seisoessa. Ns. maasähkö, niinkuin veneissä.
     
  7. voittol

    voittol 2nd gear

    No miepä yritän jatkaa: eli lohkolämmitin elementti on moottorin kylessä kiinni ja siitä puuttuu se johto saman tyylinen painettava liitos kuin defa ym. merkit , mutta muodoltaan kuitenkin eri ja autossa sähköpoksi jossa 220v:n automaatti sulakkeita muistaaksen 3 eri piiriä varten, alun perin tämä poksi varmaan syöttänyt lohkolämppäriä, eli hakusessa se lohkolämppärin kylkeen sopiva liitin , johon voisi sitten vaikka askarrella ite töpselin .
     
  8. voittol

    voittol 2nd gear

    Talviseisokki ohitten , tänään katsurilta hyväksyntä ajella vuosi etiäppäin, ja aurinkokin paistaa, Kohta voipi unohtaa hetkeksi lohkolämmitin ym. murheet ja murehtia vaikka ilmastointilaitetta ?
     
  9. voittol

    voittol 2nd gear

    Mites perusversion huolto-tarpeen ilmaisija, alkuun tasan 10 000 välein ilmaisi öljynvaihdon tarpeen, nyt ajettu yli , tarkkaileeko se muuta kun kilometrejä ? Tämä siis vilkuttelee toimiessaan jotain jakaria mittaristossa minuutin pari startin jälkeen, nyt ei vilku ?
     
  10. voittol

    voittol 2nd gear

    Tuli vähä taas hätäiltyä , vaihdoin öljyt kun aattelin ettei se huolto valo toimi ,kilsoja oli n. 11500 . Sitten tutkin huoltovihkoo , niin se olikin jossain 15000 tietämissä aiemmin ilmotellut öljyn vaihdon tarpeellisuudesta , no onneksi kerran näinpäin ei tullut vahinkoo vaan liika varovaisuutta oli tämä.
     
  11. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Nyt päästiin Räyskälässä kokeilemaan Vania stripillä, tankki täynnä naftaa ja kontti täynnä kamaa(kompuraa, parit renkaat/vanteet, työkaluja, ramppi yms.). Ilman ahtojen nostattamista 0-100km/h 7.2sek.
    Varttimaili 15.7s. / 139,7km/h. 60ft. 2,454s.
     
  12. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Onks se vm.2010 eteenpäin, kun näissä on tyrnempi laatikko valmiina? Onko se siitä eteenpäin jo sama kuin pickuppi malleissa?
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Vaneissa ei oo Allisonia. 6L85 tai 6L90
     
  14. voittol

    voittol 2nd gear

    Meillä toistaseksi ollut vaan sellasia paljon ajetun yleisvikoja , eikä niitäkään mitenkään paljoo , toi pyöränkulmien säätö täytyisi vielä saada teetetyksi ennen talviseisokkia , isot pojat kertoo , että ruosteisiakin jo löytyypi, tämä siis tuolle immeiselle joka harkitsee ko. pelin hankkimista.
    haettu paikkaa joka osaisi säätää pyöränkulmia , pari ehdokasta jo tiedossa ja arvojakin löytyy. Pelottaa vaan jos Tampereen euromasterin farssi toistuu.
     
  15. voittol

    voittol 2nd gear

    No nytten syksyn mittaan saanu tehetettyä noita juttuja , mitä ei saanu aikaseks, niiku lohkolämmittimen asennus ja pyöränkulmien säätö , ihan kaikkia kulmia ei saatu paikolleen mutta aikasempaan yritykseen eri virmassa verrattuna moni kulma on kohdallaan , oikeen puolen casteri jäi huonoksi liekö siitä johtuen pieni puolto ojaan päin ?
     
  16. Gerball

    Gerball 3rd gear

    Mikäköhän anatutui kun pakkaskäynnistyksen jälkeen jäi ABS ja brake valo palamaan ?
    Jarrut kuitenkin tuntuu toimivan ja matka jatkuu valot palaen ja lämpimämpiä ilmoja odotellen. Ei anna vikakoodeja. Ei oikein viitsisi ruveta arpomaan vikakohtaa.
     
  17. juy40

    juy40 Gearhead

    Tää nyt ei välttämättä auta asiaan, mutta mulla sytty 6.5td-vanissa pari talvee sitten ABS-valo ja vika oli kyrvähtäneessä virtalukonpohjassa...
     
  18. Ranee

    Ranee Gearhead

    Morjens

    Onkos vanin lämmityslaitteen lämmön säätö miten toteutettu?
    Ilmaläpillä vai raana letkussa?
    Vani on 06 tai 07 manuaali-ilmastoinnilla, tarkoituksena olisi asennella tt thermon kiertovesipumpullinen letkulämmitin.
     
  19. toony69

    toony69 1st gear

    Ei oo duramax mutta...
    Mistä saada selville mikä vaihdelaatikko on chevakan vanissa (5.3 2005 4wd)? Ja polttoaineviltteri onko tankissa vai missä?
     
  20. Ranee

    Ranee Gearhead

    Vastataampas nyt vaikka itselleni.

    Tuohon 07 vaniin laitoin tt thermon jonnekin apukuskin puolelle sisälokarin takana olevien letkujen väliin ja olin tulkitsevinani että olisi lämppärille menevässä linjassa.

    Omistaja ollut tyytyväinen laitteeseen joten ilmeisesti virrattomana vesikierto on auki.
     

Kerro tästä muillekin!