Samassa vanissa nyt kuulemma ongelmaa vaihteiston kanssa. Omistaja arveli ettei mene muuntimen lukko päälle, kulutuskin on noussut. Ohjeeksi annoin hommata auton piuhan päähän, arvelin ettei tietokone anna mennä lukon päälle vaikka lämpötilan virheellisen arvon takia. Itse kun en oikein näistä tiedä niin osaisiko joku viksumpi sanoa jotain näillä vähillä tiedoilla. Voin kysellä lisää jos osaatte esittää hyviä kysymyksiä.
Olen tuossa viimevuosina pohtinut , jotta onko näitten uusien vanien harrastus todella näin kiihkeetä , kuin täällä kirjoittelevien määrästä voisi äkkiä päätellä ?
Tuli hommattu joku aika sitten 12-mallinen vani työ/(harraste) käyttöön. Yllätys yllätys saastelaitteet rupes melkein het vittuileen ja lopulta kusi laitteet lakkas kokonaan toimimasta.... Ei sitten muuta, kun uutta ohjelmaa moottoriin ja laitteiden pois purkamiseen. Samalla oli sit hyvä päivittää putkisto rosteriseksi down pipestä lähtien. Putki kooksi tuli 4,5". Kerrankin oli kivasti tilaa tehdä! Putkistossa päädyin lopulta kahteen vaimentimeen. Ihan vaan varmam päälle matkustus mukavuuden nimissä . Ja ulostulot kaavailin molemmille puolille autoa. Sinnehän se sitten lopulta pujahti muutaman päivän ähellyksen jälkeen. Isosta putkikoosta huolimatta äänet jäi toivotunlaisesti todella hiljaisiksi. Käyttöpelihän tämä!
Hienoa, ajoitko samalla jonkun softan sisään tai hankitko jonkun purnukan? Oisit tehnyt samalla pari ylimääräistä downpipeä
Ompahan siistiä työtä !! Mutta itse downpipen jätit alkuperäiseksi ? Tuo downpipen liitos putkeen on koko putkiston kuristavin kohta. Itsellä turbolta takapuskurille suora 4" putki ja ihan siedettävät soundit. Vaniin downpipen askartelu on leppoisaa hommaa vrt. pick uppiin. Ohessa oma alkup. downpipe ja itse askarreltu joka kyllä vähän nolo tuon rosterisen rinnalla.
Kyllä tuo sama juttu ahtimelta asti oli aluksi mielessä. Eikä ole tosiaan hankalakaan toteuttaa. Tällä kertaa tuo normi max. teholisä ei vaan ollu varsinaisesti mielessä. Suurimpana ideana oli saada jouluvalot mittaristosta pimeäksi . Tämä hytti on liian uusi saada enempiä tehoja laatikon momentin tunnistuksen takia. Siksi en oikeastaan hifistelly pidemmälle putkistoa. Tälläkin ohjelmalla laite virkisty kyllä melkosesti. Äänien puolestahan noissa ei ole ongelmaa. Ite tuli ajeltua toistaviikkoa ilman koko pakoputkea. Tuleva käyttötarkotus vaan tulee kaipaamaan hieman hiljaisempaa otetta ajossa. Jälkeenpäin voi todeta, että ykskin vaimentaja olis riittäny
Tuli otettua pikku huoltopaketti jenkkilästä Ajatuksella kaikki jarrut uusiks... Ja jotain sai ehtoon mittaan jo paikoillekin
Edellisestä vanista oppineena tänään alko takapään joustovaran lisäys projekti. Madallettaessahan sinne ei oikein juuri jää liikkumistilaa ilman rungon muutosta... Tosta se lähtee etenemään uuden paksummasta kamasta tehtynä palkkina vahvikkeineen.
Tarvii talven lähestyessä päivittää toi patteripuolikin kuntoon Sijoituspaikaks tulee kuskinpuolen helman taakse missä alunperinkin on yks akku.
Kojelauta ja mankan vaihto projekti starttas. Ei taaskaan tule helpoin tie... Ohjelma lähde valinta osui Alpinen 9" tuuman näytöllä olevaan soittimeen. On kivasti jonkun verran isompi kuin normi 2DIN soitin. Ensi sovitteluilla kyllä näyttäisi mahtuvan paikoilleen. Samalla tuli tukevoitettua kojelaudan yläosakin
Hyvinkin se sinne lopulta sopi. Ja jopa kaikki rattinapit, puhelin ohjaukset, onstar yms. rupesi yllätykseksi aika pienellä jumpalla pelaamaan Aika alkuperäishenkinen tuli kojelaudasta.
Pussit on keulaan juu suunnittelun alla . Jonkun verran on tilarajoitteita.... Tällä hetkellä keula pari tuumaa madallettuna DIY tyylillä ettei kulje ihan kärsäpystyssä hytti