Duster perävaihtoehdot (tai Hiacen perään välitystä)

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jjyks, 17.11.2020.

  1. jjyks

    jjyks 1st gear

    Eli pari viikkoa sitten aloitettu Mopar harrastus lähinnä saksalaisten (MB/Porsche) jälkeen. Auto itsessään tuntuu toimivan erittäin hyvin, mutta alla Hiacen perä jonka ansiosta kierrokset jo 80kmh vauhdissa ikävän korkealla.

    Itse en ole tätä vehjettä rakentanut ja peristä lähinnä kokemusta Porsche 924 vaihteisto/perä transaxle comboon lukon asennuksesta. Osa kysymyksistä voi olla tyhmiä, mutta parhaani mukaan olen googlaillut ja melko paljon keskustelua täältäkin löytynyt, mutta suurin osa linkeistä kuolleita. Isoon osaan näistä saisi varmimman vastauksen kun pääsisi hiukan purkamaan autoa, mutta tähän tulee mahdollisuus vasta keväällä.

    Eli kysymyksiä:

    Millainen projekti tuo Hiacen perän istutus super stock jousilla varustettuun 73 dusteriin TF904 vaihteiston taakse on todennäköisesti ollut? Onko autoon tarvinnut tehdä muutoksia vai onko muutokset rajoittuneet perään? Toisin sanoen, jos metsästän alkuperäisen a-bodyyn istuvan perän niin sopiiko se autoon kuinka todennäköisesti (Kardaani varmaan menee ainakin vaihtoon)

    Onko näissä tapana istuttaa alkuperäiset jarrut uuteen perään? Ensimmäinen jäykkäperäinen auto jonka omistan.

    Löytyykö näihin Hiacen periin jostakin vielä välityksiä? Kaikki keskusteluissa mainitut sivustot olivat kuolleet.

    Mitkä perät olisivat a bodyyn istuttamisen osalta työn määrältä siedettäviä/hyvin dokumentoituja? Aspenin perä löytyisi lähipiiristä, jonka isä osti aikoinaan Darttiinsa. Ei istunut suoraan eikä ruvennut tekemään muutostöitä. Millaisia nuo muutostyöt olisivat?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

Kerro tästä muillekin!