Dynaflow

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja riviera56, 15.8.2004.

  1. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Eli mitä dynaflow tekee jos öljy menee liian vähäx? Hiipuuko liike pikkuhiljaa vai hajoaako heti ja jos ni mikä hajoaa?
     
  2. Chrome

    Chrome 1st gear

    Mulla mutkassa/risteyksessä loppui veto... lopulta hajosi(rikkihän se oli jo silloinkin kun vuoti paljon öljyä) :lol:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    älkää hyvät ihimiset ajako vähillä öljyillä varsinkaan dynaflowilla.
    paitsi jos teillä on ylimääräistä rahaa....
     
  4. Chrome

    Chrome 1st gear

    pakkohan autolla ajaa on ja lootan pelastamiseksi ei muuta voinut kuin korjata muttei ollut varaa ja biltema on dexron II täynnä :odroll:

    hyvä loota se on vaan mielummin joku toinen :rotfl:
     
  5. Buick59

    Buick59 Gearhead

    Niinpä, pakkohan niillä on ajaa, varsinkin silloin kun ovat kunnossa. Kokemusta dynaflowin suhteen on sen verran et meni 4 vuotta ennen kuin sain laatikon kuntoon... ja vaatihan toi operaatio rahaakin...
     
  6. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Selvä. Eli loppuu veto, sitä arvelin. Tottakai öljyä pitää olla riittävästi. On vaan oman auton historia vähän epäilyttävä huollon suhteen. Toisex mulla ei ole ennen dynaflowta ollut, joten mistäpä ne käytöstavat tuntis.

    Minkäs verran pelimerkkejä uppoaa jos tulee remontin korjuu?
    Onnex on varalla toinen dynaflow, JOS JOSKUS HAJOO.


    -Öljykriisi tulee, bensa loppuu, puukaasuako seuraavax...
     
  7. Otto

    Otto Gearhead

    No niin, täällähän on taas kaikki vanha-Buicki harrastajat...

    Remontin korjuu? Onko se siis sitä että ensin remontoidaan ja sitten korjataan remontoinnin aiheuttamat vahingot? :rotfl:

    Veekasi lehteen oli muinoin muuan Buick-harrastaja kirjoittanut että n. 1000e tarttee osiin budjettia.
    Muuan toinen Buick-harrastaja sanoi että "se on hyvä loota, ihmiset vaan sanoo ett se on huono, kun ne ei osaa korjata sitä."
    Eräs kolmas Buick-harrastaja sanoi että sitä voi myös säätää jos pahasti luistaa, olikos se että kokonaan kiinni ja puoltoista kierrosta auki tms... Katsoppa threadi "Dynaflow '60 luistaa" tms. Väittävät ettei sillä lootalla voi suditella (no minä en ainakaan omalla Dynalla ala moiseen... eikä se onnistuiskaan kun luistaa kuin...öö...vanha Dynaflow..?? No olipa ontuva vertaus.) mutta olenpa nähnyt jälkiä moisesta, ja kuullutkin, ihan omilla korvilla peräti. Tällekkin foorumille rekisteröitynyt Buick-harrastaja kertoi että Dynaslow oli sudittellusta särkynyt, ja kadottanut R:n.

    Mutta sopiihan Nailheadin perään th-400. Harkinnan alla että jos vaikka joskus.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Remontin korjuu... yritin huumoria viljellä. Aikamme kun tässä kysellään nin eiköhän löydy joku joka on purkanut/rempannu moisen. Luistaahan se munkin dyna mut vaan sellaisessa tilanteessa jossa pyritään tohon suditteluun. Eiköhän auton tyylikin jo ole aika kaukana renkaan poltosta.
    Kerran kokeilin kun poikasti. Monta kertaahan nää "vaikeet" syntyy just siitä kun porukat ei osaa käyttää/ korjaa.

    Mites vanha on muuten sputnikin aikuinen?
     
  9. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    edellinen siis mun
     
  10. Otto

    Otto Gearhead

    Sama vuosi kun Sputnik lenti, sama vuosi kun perustettiin AutoMeter yhtiö, sama vuosi kun Elvis osti Gracelandin, eka vuosi kun Buickeissa oli 364 cid Nailhead...
    terveisin Arvuuttaja :rotfl:
     
  11. Otto

    Otto Gearhead

    Mut sullahan on niitä nurkat täys?!! :eek:
    Mikäs se oli... www.transmissionadapters.com muistaakseni...
     
  12. buick1955

    buick1955 Gearhead

    Meikäläisen loota alkaa ainakin luistelee enemmän, ku toi öljyn pinta alenee.
    Omassa laatikossa aiheutti nykimistä, kun vanha vesijäähdytin oli mennyt ilmeisesti puhki ja päästänyt vettä lootaan. Eli heittäkää se öljynlämmitin mettään ja laittakaa tavallinen ilmajäähdytys öljylle.

    p.s. onkos kellään ylimääräistä hännän malja tiivistettä??
     
  13. Otto

    Otto Gearhead

    Done that.

    Tiivisteistä tuli mieleen että mitenkäs tiiviitä teidän Dynaslow laatikot on?
    Keväisin kun siirtää auton ulos tallista, niin kyllä sen huomaa missä kohtaa mun auto on ollut...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muuten pitelee hyvin öljyt sisällä, mutta se kirottu häntä kuseskelee välillä alleen. Lisää sikaleksii :mad:
     
  15. Otto

    Otto Gearhead

    Ai tollasia korjauksia sulla... Osta Mopari.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos häntä kusee dynaflowsta, siihen löytyy kojaussarja, powermatic niminen vaihteistokorjaamo toimittaa, löytyy helsingin alueelta, myös muita osia saatavilla. persaukiset voi edelleen hakea biltemasta sitä halpaa litkua ja pilata lootansa rauhassa. Muistathan että dynaflowhin kuuluu A-tyypin öljy ja vain sillä se toimii kunnolla. Bilteman valikoista ei sellaista löydy. Omasta autosta kunnostettiin loota 2-vuotta sitten , ei ollut kallis rojekti kun otin ite irti ja kiikutin pajalle, n. 1000€ kaikkineen. Toimii loistavasti eikä luistele, eikä sudita. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  17. Otto

    Otto Gearhead

    My mistake. Piti jo aiemmassa viestissä kirjoittaa siitä adapterista (johon sitten viittasin myöhemmässä viestissä) mutta ei tuu aina selvinpäin kaikki mieleen. (Humalassa sen sijaan tulee kaikenlaista mieleen...)

    Missäs kieseissä tälläsiä ST-400 laatikoita on?

    Ei kai kukaan osta Biltemasta mitään öljyksi väitettävää ainetta, eihän?
    Edes siihen siskonmiehen vanhaan Seattiin? (Ostakoon äijä itte öljynsä! :rotfl: Haha!)
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    kickdown

    Minkäs verran kickdown vivun kuulus liikkua, itel vipu irti ku cartterin liike suurempi. dynan päässä liike noin 2 tuumaa, kaasaril pitäis liikkua 3-4 tuumaa et läpät aukeis... Laatikossa vikaa vai vaan korvauskaasarin tuoma ongelma? (voi ol orggiskin...)
     
  19. Chrome

    Chrome 1st gear

    ST-400 on tuo Buickin vastine th-400 lootasta... Dynaslow korvattiin tuolla lootalla, muistaaksein armonvuonna '64.

    Nyt toimii mun dyna ihan hyvin... niin hyvin että kun ei enää luistele niin otti kone itteensä kipeetä ja rupesi pitämään kivaa kolinaa :mad:

    Mullakin tuli tuo maksamaan tuon tonnin ja uskoisin että se kestää kun ei tartte suditella (eihän mun lootassa ole edes kickdownia, eli ei vaihda pienempää vaikka kuinka pedaalia poljet)

    BTW, mistä mä saan tuota A-tyypin öljyä? täällä oli thread aiheesta jota en löydä hakutoiminnon katoamisen vuoksi.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

Kerro tästä muillekin!