Dynaflow

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja riviera56, 15.8.2004.

  1. Chrome

    Chrome 1st gear

    yes! kiitoksia, täytyy mennä hakemaan kun ne öljyt tulee piakkoin taas vaihdettua.
     
  2. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Meikäläisellä ainaskin dynaflow pelttää loistavasti.Reviirinsä kyllä merkkaa talvisäilytyksen aikana.Rempan teetin joskus vuosia sitten Motormaticissa viialassa.Osien metsästykseen kyllä kului silloin vuoden päivät,ja sitten kun palikat löyty,niin rahaakin meni muistaakseni 7 tonnia.(markkaa luonnollisesti.)Eipä ainakaan mulla ole askista pahaa sanottavaa,mukava cruisiluloota.
     
  3. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Niin,siis cruisailuloota... :oops:
     
  4. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    No niin, tuli jo vieroitusoireita kun en päässyt nettiin moneen päivään. Tää dynaflow asia tuli selväksi, sain monet vinkit tulevaa varten. Kummastutti se kyllä aluksi toi kick downin puuttuminen, eipä enää osaa kaivatakaan. Onhan se selkeesti rauhallisten hemmojen loota.

    Muuten Otto, tais -57 olla sputnikin vuosi. Oishan toi pitänyt tietää...
     
  5. Otto

    Otto Gearhead

    Jeps, ajelin joskus samana päivänä hyvää Dynaa ja omaa Dynaa, ja takapenkin hameväkikin huomasi eron. Well, hyvä syy säätää...ja säästää.
    Rahaa lootaremonttiin siis.
     
  6. wahoo

    wahoo Gearhead

    '50 Dynaflow vuotaa öljyä solkenaan koneen käydessä koneen ja laatikon välistä. Mitähän on mennyt rikki? Ensikäynnistys ja heti tuli ongelmia.. Dynaflow ei ole ennestään tuttu.
     
  7. Otto

    Otto Gearhead

    ^ Suattaapi olla tai suattaapi olla että ei, mutta väittäisin että se on se stefa siinä akselilla... nyt perj iltapv menee pienellä äly-kapasiteetilla, enkä jaksas keskittyä, mutta voin yrittää muistaa jonkun räjäytyskuvan laittaa. Mutta siis kyllä sellasen stefan saa vaiks Etrasta, eikä ees maksa paljoa, mutta työtä teettää. Kone pojjes, turbiini auki että sen saa veks, ja johonkin siihen se sitten muistaakseni tuli.

    No enmä ny jaksa keskittyä mutta älä huoli, jos sullon aikaa, niin ei toi oo kallista.


    Kappas vaan, mä oon tämmösen kirjoittanut '04. No mutta nyt on Dyna korjattu männä talvna.
     
  8. Otto

    Otto Gearhead

    ^ Tämä siis '57ssa. :eek:

     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    Ei mitään, se on Dynaflow. :D Myös täältä ääni lootan etustefalle.
     
  10. wahoo

    wahoo Gearhead

    Öljyä tuppaa tosiaan kuin saavista kaatamalla. Tutun mukana on sopivasti jenkeistä jo tulossa uutta stefaa.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tällekin foorumille rekisteröitynyt Buick-harrastaja ilmoittutuu. Kahdesta Dynasta saanu sudittelemalla tietty L ja kun heittänyt D päälle ja vielä sutinut niin pakin lukius panta murtunut. Kahtena eri kesänä ajettu "vain pakki puuttuu" termillä minkä moni muistaa.
    Pakat voi ja pitää kiristää. Mutta Carb-Otto se on kiinni ja kuusi kierrosta auki.

    Ite lopulta teetetin Powermaticissa täyshuollon.. Maksoi, mutta ois pitänyt tehdä heti eikä vain ite pikuremppoja. Ois säästäny monta euroa vutaneisiin type a tai f öljyihin.

    Korjasin kahteen kertaan etupään vuotoja. Ensin stefa mikä vuoti huolella. Kone pois ja turbiini auki. Sinä paksu pultti akselin pllssä minkä irroittamalla turbiini tulee vetämällä pois. Sit pääsee helposti vaihtamaan steeffanin. Huom! Kun turbiini laittaa kiinni sitä isoa pulttia ei vedetä täysii momenttiin vaan sillä on pinivläys ja rakotulkki välissä se kiristetään. En muista välystä, mutta löydätte sen kyllä. No stefa piti mutta pumpun kansi kopan sisällä vuoti vähän ja sitten turbiinin ansi kusi kuin kastelukannusta. Merkkaa kannen paikkaennen kuin otat auki ja kasatessa putsaa pinnat kunnolla ja uudella isolla o-rengastiivisteellä kasaan. Tuonkin jouduin tekee uudestaan ja käyttää vielä silikoonia. Jos pinnat suorat ja kansi tulee samaan kohtaan missä oli ei siilloin silikoonia yleensä tarvitse..
    Joku noita tuli rikottua. Naapuri ihmetteli kerran kun parkkikselle ja käynnistin molopään. L päälle eikä mitään tapahtunut. Annoin koneen käydä L päällä ja hain takakontista lootaöljyä j sitten konepeltia auki aloin kaataa öljyä lootaan.. Pistin tupakaks ja jatkoin öljyn lisäämistä. Sitten alkoi loota ottaa kiinni ja löin konepellin kiinni, heitin öljyt takakonttiin, kansi kiinni ja kävelin viereen avasin oven hyppäsin rattiin koskematta vaihdekeppiin ja painoin kaasua ja moikasin lähtiessäni naapureita. Joskus pienenkin sammutuksn jälkeen sai polkeepaineita lootaan nnen kuin lähti liikkeelle. Yleensä jos olin jossain missä muita hörhöjä nin sama juttu. Buickki klyntiinn ja vaihde pääll ja ulos tupakille autoon nojaten ja kavereidenn kanssa jatkaa keskusteluja. Sitten kun Buick nytkähti liikkee ei muuta kun ovi ja hyppää rattiin ja matka jatkuu..
     
  12. wahoo

    wahoo Gearhead

    Vian vaatinut remontti tehtiin päivässä. Ensin kone pois keulilta kokonaan että pääsi käsiksi turbiiniin, selvisi että turbiinin kannen tiiviste oli riekaleina, se tehtiin uudesta tiivisteaineesta. Samalla uusittiin stefa kun se sopivasti saatiin. Kone takasin ja tekniikka pelaa loistavasti. Ei vuoda ja Dynaflow pelaa loistavasti :D Stefa on SKF:n tuotteita, pitää lisätä tänne tuotekoodi niin sen voi vaikka hakea Etrasta.
     
  13. Buick1951

    Buick1951 1st gear

    Sama vaiva on -51 Buickissani. Vaihteisto vuotaa kuin seula. Olisiko hyviä vinkkejä Suomessa olevista asiantunevista Dynaflow korjaajista? Yksi taisi tuolla viestiketjussa ainakin vilahtaa useamman vuoden takaa. Ja öljystä kaipaisin vinkkejä, mitä laatikossa kannattaa käyttää. Kiitokset :D
     
  14. BuickS

    BuickS Gearhead

  15. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Keskustelevaa pohdintaa vaihteisto-meedioille

    -63 Rivieran Dynaflow on alkanut taas vuotaa siihen malliin että tarttis tehrä jotain. Valuttaa oikein kunnolla peräpäästään, jostain vähän matkaa öljypohjalta taaksepäin. Öljypohjan tiiviste on vaihdettu, samoin se taaimmainen stefa, joten niistä se ei johdu. Arvauksia mikä piru se tällä kertaa on?

    Mietin tässä nääs vaihtoehtojani. Voisin kuvitella että ne olisi jotain tämmöistä:

    1. Kyseisen vuotavan tiivisteen/minkälie vaihto olettaen että sen voi tehdä pudottamatta koko lootaa tai muuten minimaalisella ähräyksellä. Dynalla auringonlaskuun.

    2. Mikäli näin ei voi tehdä, koko laatikon pudotus ja siinä yhteydessä sitten kaikkien mahdollisten tiivisteiden vaihto elikkäs "re-build". Kellään kokemusta tästä, hinta-arviota, tekijöitä yms?

    3. Jos lootaa kerran aletaan irrottaa, mitä jos sinne löisi jonkun vähän tehokkaamman? Tykkään kyllä Dynasta, mukavuudessaan ihan ylivoimainen, mutta ei se pienempi kulutus ja parempi hyötysuhdekaan huonoja juttuja olisi. Mikä laatikko se sitten olisi, ja kuinka pirullinen homma? ST-400 vai jotain vielä uudempaa? Saako semmoisia? Ostaako joku vanhan Dynan?

    Pohtikaahan jos pohdituttaa, mitä mää oikein tekisin?
     
  16. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Re: Keskustelevaa pohdintaa vaihteisto-meedioille

    Häpeämättömästi bumppaan omaa viestiäni uudistaen kyselyni. Samalla nokitan valokuvalla: Kellään käsitystä mikä voisi vuotaa kun Dexronia tulee kunnolla ympyröidyltä seudulta? Öljypohjan tiiviste se ei ole, vaan siitä perää kohti. Tänks.

    [​IMG]
     
  17. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Mittarin vaijeri. Jos löytyy alueelta tai hännän stefa.
     
  18. Otto

    Otto Gearhead

    Re: Keskustelevaa pohdintaa vaihteisto-meedioille

    Valikoi tästä! Mites toi tiiviste E7, se olis likellä ö-pohjaa. Aika epätodennäkönen antautuja, mutta v**ustakos näistä tietää. Mulla on muistikuva että ohjekirjassa tais lukea että tohon kohtaan pitää laittaa tiivistelakkaa kasatessa, perustelen tätä vielä sillä että osien sauma jää muistaakseni öljypohjan tiivisteen alle.

    Myös F3 muistaakseni tarttee tiivistelakkaa. En muista nyt, ja kaikki manuaalit on nykyään tallissa.

    Perän maljatiiviste (E11/E12)tiputtaa kans helposti jos se ei oo sopivalla kireydellä. Jos nivelä liikkuu liian helposti, Dyna vuotaa, jos se on liian kireällä, nivel alkaa rullata kumia ruttuun ja tiiviste on vainaa muutaman joustoliikkeen jälkeen ja loota puolillaan kuminpurua. Se vaan taitaa olla liian etäällä mainitusta vuotokohdasta tällä kertaa.

    Duunaa ite!
     
  19. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Re: Keskustelevaa pohdintaa vaihteisto-meedioille

    Hyvä linkki joka ei tarttunut omaan G-haaviin, kiitos. E11/12 on siis ilmeisesti tämän "torque ballin" tiiviste jonka ameriikan tietäjät väittävät olevan usein syyllinen. Tuossa kuvassa on tämä cross member (mikä lienee suomeksi) jonka aukoista mehut valuu. Eli kysymys kuuluu mitä suunnilleen sen yläpuolella on? Yks voisi olla tietysti jäähdytysputket? Perhana kun on pientä händikäppiä saada kikotinta ylös juuri nyt että pääsisi kunnolla kattoon. Täytyy yrittää ryömiä.

    Ja miehelle joka avaa itse dynansa noin totaalisesti voin vaan sanoa: I salute you sir.
     
  20. sbf

    sbf Gearhead

    Ja hyviä ideoita voisi esittää ennenkuin tipautan dynan lattialle ja puran.
    l ja r asennoissa vetää eteen ja taakse niinkuin pitääkin.
    Mutta d asennossa ei edes yritä eteenpäin.
    Tietojen mukaan aski on rempattu parivuotta sitten.
    Mietin josko olisi käynyt asentajalle joku helposti korjattavissa oleva moka.
     

Kerro tästä muillekin!