Dynaflow

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 11.2.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kertokaahan viisaammat tosta dynaflown irrotuksesta, lähinnä häntäpäästä. Kun on kardaanissa suojaputki, niin millä sen laatikon häntäpuolen saa helposti irti, pitääkö perää jotenkin siirtä vai miten?

    -rookie
     
  2. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Mun mielestä perä pitää siirtää..kysyppä vaikka yv:llä nimimerkki Chrome:lta niin saat tarkan selvityksen miten toimitaan se on sen verran puljannu oman 49 buikin laatikon kanssa.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Perää pitää siirtää. Takaiskarit ja poikittaistanko irti, sitten liikkuu perä tarpeeksi. Jarrukamoja ei tarvii irroittaa. Toinen vaihtoehto on ottaa motti ylös.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nonni tässä sitä ollaan.Just ton takia toivos oman dynaflown kestävän ikuisesti. Perän siirto ei taida olla ihan yxinkertanen juttu tai no osaaville mikäs hänessä...

    --Best music: Nailhead!!
     
  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Perskuta, edellinen oli Riviera56
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei se iso homma ole. Auto rungosta pukeille ja tunkki perän alle. Kyllä se siitä lähtee.. On muuten sitten painavampi kuin laatikot yleensä eikä toi perä umpikardaaneineen ole sieltä kevyemmästä päästä. Käy hommiin vaan ja kysele lisää jos ja KUN hommat tökkii taas.
     
  7. Buick59

    Buick59 Gearhead

    jep kaikista kevein retkaisu se ei tosiaankaan ole...
    muistaakseni laatikko painoi jotain 100 kiloa..
    kun sen ottaa muutaman kerran pois sieltä niin homma alkaa sujua.. :)
     
  8. buick1955

    buick1955 Gearhead

    Häntä hommia

    Onko kellään tietoa eroaako '55 ja '56 dynaflown hännät toisistaan?? Onko suositella firmaa Suomesta/Jenkkilästä mistä kannattaisi hommata uudet tiivisteet häntään?? Kokemuksia?? :eek:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mihin tai kenelle tuollaisen uskaltaa viedä korjattavaksi kun ei ole varaa maksaa kuin yhdestä korjauksesta?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös sitä K. Koskista täällä kehuta koko ajan? :p
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja nimetön mainostaa itseään. Jätä ny vähän enemmän kuin minuutti viesties väliin.
    55-56 häntien pallot näyttää samalta, mutta eroja voi olla. 55 on vanhempi 56 ja uudemmat eroaa vanhoihin paljonkin. Tehtiin kesällä remppaa taas ite dynaan, eikä saatu tiiviiks. Kusi kuin kastelukannu. Ja asennuksessa tein mokan ku tuli vetolevy väärään asentoon. Turbiinin kannessa on parikymmentä pulttia ja kaksi tyhjennysproppua. Flexplate (siis 56 ja uudemmat) jäi väärään asentoon ja painoi yhtä proppua. Söi etumaisen öljypumpun aika nopeesti. Menii hermo ja vein Powermaticiin ja ammatilaiset laittoi kerralla kuntoon. Toimii eikä vuoda enää. Takuukin on. Se takapallo ei kuulu tiivistesarjaan ja se maksoi 250€.
    Jos sulla ei muuta vikaa siinä ole kuin vuotava taka "torque ball" niin sen saa vaihdettua helposti laatikkoa irroittamatta, perän joutuu irroittaa, mutta se ei ole iso homma.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu. se on parasta mitä rahoillaan voi tehdä sitten tuhkaamisen...
     
  13. buick1955

    buick1955 Gearhead

    Jep. Eli ei ois muuta kuin hännän pallon tiivareiden uusinta. Kattelin hintoja netistä ja tuntuisi olevan huomattavasti alle 250€. Periaatteessa riittäisi, kun saisi vulkanoituta tai jotenkin muuten pallon ulkokehälle uuden tiivisteen. Vinkkeijä?? Ja perä lähtee irti vartissa, nimimerk. kokemusta on :mad:
     
  14. B 50

    B 50 Gearhead

    Tilailin joskus `50:sen Dynaflowhun ton torque-ballin tiivisteen/vastakappaleen. En tiedä noista teidän uusista :D autoista, mutta vanhoissa ei ollu alunperin vulkanoitua kumia. Näissä uustuotantoisissa on, hyvä niin. Kannattaa samalla tilata shimmilevysarja kanssa, saa sitte säädettyä sen torque-ballin oikeeseen jäykkyyteen. Siellä kardaanin ja putken välissä oli nahkanen stefa, saattais löytyä jostain vastaavan kokonen kumisenakin, jos perä kerran jo on irti. Pysyy sitte atf:t erillään peräöljyistä. Niin, se vulkanointi oli pallon vastakappaleen sisäpinnalla.
     
  15. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    No nyt on mullakin Dynaflow Twin Turbine lattialla ja alkoi ihan oikeesti kiinnostaa kelle sen veisi korjattavaksi. Dynaflown osien hinnat taitaa myös olla laatikkojen kuningasluokkaa, joten poikkeuksellisesti en tässä aikonut kokeilla yritä-itse-ja-erehdy -tekniikkaa.

    Kovin tarkkaa vikämäärittelyäkään ei ole kun ajokokemus uudella lelulla rajoittuu alle sataan metriin, mutta öljyä valui edestä ja takaa ihan urakalla ja D päällä liikkeellelähtö vaati tolkuttomat kierrokset. Samoja juttuja on ollut näemmä muillakin täällä.

    Luin muutaman tunnin tätä foorumia ja eniten on kehuttu Nätkiniä ja Hussoa. Toisaalta Powermaticista on tullut ainakin yksi toimiva Dynaflow. Rebel58, tekikö ne mitä muuta kuin tiivisteet ja torque ballin ja paljonko kustansi?

    Täytyy alkaa huomenna soitteleen tekijämiehiä läpi. Tulipahan vaan nyt nostettua tätä topicia jos joltakin irtoaisi Dynaflow-kokemuksia/kommentteja.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Husso, Nätkin ja Powermatic, suosittelen niitä kaikkia. En usko että noitten hinnoissa on paljoa eroa. Dynan osat maksaa, ja laadullinen työ kanssa. Kalliimmaks tää mulle tuli kun tuli ite ryssittyy ensin ja moneen kertaan. Nyt tuli kerralla kuntoon, se maksoi, mutta lopupeleissä olis tullut paljon halvemmaks laittaa heti kerralla kuntoon. Mulla tuli toi maksamaan, mutta siinä oli paljon muutakin mitkä noi laittoi samalla kuntoon. Ei Powermatic (enkä usko että Husso ja Nätkinkään) edes suostunut korjaamaan laatikosta vain jotain pientä sieltä sun täältä. Tuli lootan täysrempan lisäksi samalla motti, laatikon palkki ja perä oikeisiin paikkoihin ja oikeisiin asentoihin mitkä sattuneista syistä olivat aivan vituillaan kuten myös kaasu-, kickdown- ja vaihdevivut. No se että esim takaiskarit oli "väliaisesti" jouduttu asentamaan vähän miten sattui ei kuulu tähän dynaflow topiin, mutta laittoivat kaikki kun pyysin ja hyvin laittoivat.
    Se miksi dyna tarvii kierroksia että lähtee liikkeelle johtuu öljynpaineesta, siis sen puuttesta. Ei paljon tarvii vaikka venttiilikoneiston tiiviste falskata ku paineet tippuu. Mulla johtui siitä ku kiireessä laitoin flexplaten väärään asentoon ja turbiini painoi öljypumpun päätylevyn urille jo parin sadan kilsan ajon jälkeen. Niin dyna kuin muutkin laatikot voi kestää todella pitkään pikku vikaisena, tai hajota sitten tosi äkkiä. Meni siis etummainen öljypumppu uusiksi, samoin levyt ja pannat, vaikka ne oli viime aukaisussa vielä ok. Rummut saatiin sorvattua mutta lähellä ettei menneet nekin uusiksi.
    Olen sanonut että itse ryssinyt ja muut kanssa. Olen täällä jossain dynaflow jutussa kirjoittanut että Mud Racer teki mulle laatikon. Niin teki ja se teki sen hyvin, se ei ryssinyt mitään. Piti vaan vanhoihin 58 kuoriin laittaa 63 sisäkalut. Ei mennyt heittämällä. Vanhoilla tiivisteillä kasattiin kun ei Buickilla pitänyt muuta päästä ku parin päivän päästä faijan hautajaisiin. Sen jälkeen piti avata se uudestaan, mutta ehti laukee ennen sitä ja se mun, ei Mutaraaserin syy. Kuka sitä rikkoi minun lisäksi sitä en kerro. En myöskään sitä sitä mitä toi maksoi, mutta jopa alle sen mitä aluksi luulin.
    On Powermatic tehnyt monta monta muutakin dynaa kuin mun. Muut ei näköjään täällä huutele. Hyvin sujui niiden kanssa kun soittivat avattuaan laatikon ja pyysivät kattomaan mitä se oli syönyt ja miksi ja mitä sille pitää tehdä ja mitä se maksaa.
    Halpa se ei ole mutta halvemmaksi tulee. Hyvällä tuurilla sulla ei ole menny kaikki paskaksi, mutta kalliimpi sen TÄYSREMPPA kuitenkin on kuin esim TH-350.
    Pidä meidät ajantasalla miten se edistyy?
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä se remppa maksoi laatikon osalta?
     
  18. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Loota menee Powermaticille perjantaina. Se on meiltäpäin lähin paikka, Korhonen tuntui puhelimessa Dynaflown tuntevalta kaverilta ja Rebel58:n kokemuksetkin auttoi päätöksenteossa.

    Niillä on nyt vähän jonoa, mutta vapuksi baanalle on vielä mahdollisuuksien rajoissa.

    Hinnoista ei vielä kannata elämöidä kun ei tiedä mitä menee uusiksi.
     
  19. Otto

    Otto Gearhead

    Mun 57:aan oli kans tehty joku viritys ku oli orkkis kiinnityskohta ruostunut... korjasin viime talvena. Onkohan toi kovinkin yleinen juttu ton ikäisissä Buickuloissa..? Ihan vaan mielenkiinnosta ihmettelen.

    Mites Rebel58 se Dynan kiristäminen, kokonaan kiinni ja jotain kierrosta auki? Kirjotit sen joskus jonnekkin tänne...

    No joo, korjashan nimim 46c ite Dynansa, hatunnoston arvoinen suoritus, itseltä jäis tekemättä.
     
  20. Buick59

    Buick59 Gearhead

    meillä täällä pohjoisessa eräs kaveri korjasi -52 buickin dynan ihan omin päin ja hyvä tuli. siihen ei tarvinnut kuin laittaa uudet pakat ja hilut.
    mun oma -59 dyna kävi kemissä korjatteilla kaveri sorvasi ja rakenteli sen kokonaan uusiksi.
    kyllä niitä laatikkotaikureita löytyy kun jaksaa vähän haeskella muualtakon kuin V8 magazinesta... :)
     

Kerro tästä muillekin!