E 10 95 E :n tilalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja human62, 2.10.2010.

  1. Ahis

    Ahis Gearhead

    Tankkasin blazeriin e10:ä 30 litraa, kulutus oli huima, nyt laitoin v-poweria ja mittaukset käynnissä.

    Äsken kun kävin eberin laittaas päälle tuli mieleen et mitäs nuo lämppärit mahtaa tykätä e10:stä tai v-poweristakaan? Lähti äsken käymään mut alkoi käynti ailahtelemaan, olisikohan eberin kannalta parempi tankkailla 98:a?
     
  2. Ahis

    Ahis Gearhead

    Taisi eberi muuten vaan rykiä startissa, ainakin oli lämmittänyt hyvin...

    Tuollaisen tiedotteen löysin netistä:

     
  3. pas2

    pas2 Gearhead

  4. ajomies

    ajomies Gearhead

  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei todista mitään, koska toi on Ooppeli. Nehän pysähtyi Teboilin Terrallakin, jolla muut autot toimivat aivan normaalisti.
     
  6. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Mikä tuon jutun pointti on?
    Miksi siihen pitää tankata sellaista bensaa, mitä valmistaja ei suosittele?
    Entä jos siihen tankkaa dieseliä, kauanko toimisi? Onko polttoaineen vika, jos ei toimi?

    Niin, ja tuskin ooppelin pumppu kestää suositellullakaan bensalla?
     
  7. audiq

    audiq Gearhead

    ADAC ei näköjään tykkää E10:stä, kun valkkasivat testiautoksi Opelin. :lol: Ihmeen kauan kyllä kesti Opel kilometrejä ennen kuin levisi. :eek: Ei kun niin juu, bensapuolen viat vain lasketaan. :lol:
     
  8. transport01

    transport01 3rd gear

    Tota minäkin ihmettelen. Jos kerran valmistajan sanoo, että ei kestä, niin miksi sitten on pakko kokeilla ja rikkoa. Täys nollatutkimus, kun lopputulos kerran oli tiedossa jo valmistajan kertomana :odroll:
     
  9. ajomies

    ajomies Gearhead

    Ehkä tällä testilla on tarkoitus selvittää mitä se todellisuudessa saa aikaiseksi niissä vehkeissä, ettei kaikki ABS:n baarijutut jäisi varmanan tietona elämään. Kun näitä ilmenneitä ongelmia on lueskellut, niin uskomattomia vikoja tuo bensiini saanut aikaiseksi mm. tälläkin palstalla niitä on saanut seurata.
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Ei kait tuossa ole muuta takana kuin provokatistinen hyökkäys 95E10:ä vastaan.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    No herää tossakin kysymys, että jos kerran 10 pinnaa viinaa hajottaa bensapumpun alle 30 tonnin, niin kuinka pitkälle pääsee kun laittaa viinaa vain 5% ja sen eetterit neljä pinnaa päälle :odroll:
     
  12. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Niinhän se on, että tuo pumpun tiiviste joko kestää tai ei kestä viinaa. Jos se ei kestä 10% kun 27tkm, niin paljonko se kestää 5%? Tuplat, vaiko enemmän?
    En oikein usko, että on materiaaleja, jotka kestää täydellisesti alle 5%, mutta ei enää yli 5% viinaa.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Missä sitten menee materiaaleissa toi viinan keston raja, kun Suomessakin on jo useampi vuosi ajettu tolla maksimissaan viisi prossaa etanolia sisältävällä ja nyt kun nostettiin maksimissaan 10 prosenttiin, niin alkoivat ongelmat ja sisältäähän toi 98:kin sen maksimissaan viisi prossaa eli ei ole alkoholitonta bensaa enää mittareilla ollut moneen vuoteen edes saatavilla.
     

Kerro tästä muillekin!