slant six E85:lle? Kaasarilla? Kaikkea se pimeä vuoden aika saa pohtimaan... Kun asunalueella, missä on muutaman kilsan säteellä useampi St1 jolta saa RE85:ttä, niin aatelin konvertoida käyttisjenkin (vanha, kaasarilla) tuolle aineelle. Vekotin on pääasiassa kesäkäytössä. Eikä sillä enää ajella maakuntiin. Tää on kaupunkiajoauto ja pysyy sellaisena. Kyselin ehdutusta kaasuttimeksi Webereitä suomessa edustavalta. Epäili ensimmäiseksi, ettei ole tarpeeksi isoja suuttimia moiseen seostavoitemuutokseen ja että toisekseen neulaventtiilikin saattais käydä ahtaaksi (joku 38mm tupla). Amerikan Joelta sais konversiokittejä Holleyhin ja ois jopa valmiiksi konvertoituja 350cfm 2bbl kaasareita. Kone on slantti, jota on viilattu ja höylätty. Mikskö? No ihan puhtaasti ideologisista syistä. Pistin kerran kokeeksi Harrikan talvisäilöntäaineeksi RE85:ttä. Ei meinannut lähteä kylmänä käyntiin edes lämpimästä tallista. Mitenhän se viinabensa autossa toimisi? Talvella vois varmaan olla vaikeata, mutta miten kesähelteillä? Pitääkö antaa starttipilottia heti kun viilenee?
Eli jos joutuu jossain taipaleella vaihtamaan bensaan, niin tarttee laskea tankista loput maahan, ettei tuu jotain 30/70 blandista tankkiin, milloin on kartat taas sekaisin? :lol:
Voi kai siihen tehdä kolmannenkin softan seka laaduille, ennakot bensan mukaan ja seokset alkoholille. rikkalalhan se silloin käy eikä täyttä tehoa anna, mutta pystyy ajamaan tankin tyhjemmäksi.
Kaasarin korkkitiivisteet pitää vaihtaa jonkun nettisivun mukaa synteettisiks, sitä noi holley/tms e85-kitit on.
Juu ei...E85 / Bensa on molemmilla oma tankki ja pumppu. Katkasija koelaudassa ohjaa tietokoneen ohjelman vaihdon ohella tankinvaihtoventtiiliä, joka vaihtaa kulloinkin käytettävän pumpun/tankin ja polttoainemittarin (anturi).
Mä ajoin huolto-asemalta himaan iha iisisti bensakartalla kun tankkasin "tyhjään" tankkiin e85. Ja muuten tosta kylmäkäynnistyksestä: ei oo viel ollu pulmia ainakaa vaik tuol on ollu mm se -22.
Minkäs verran enemmän löylyä tuolla E85:lla saatu pienempiin ahdettuihin 2-2.5L koneisiin säätö muuttamalla yms sillä ahtoja ymmärtääkseni voisi lisätä melko paljonkin ?
Yks hemmo joka täälläkin kyllä kirjottelee sai 1.6 litrasella bemarilla -400 heppaa omastaan ku vaihto bensan E85:n. No eihän nyt tietty 500+kaan oo ihan huonosti 1.6 litraselle.
-91 camryn tankkiin just hulautin 30litraa re85:sta, sisällä oli vielä ~10litraa 98e5:sta, Ei mitään outoa, käy ja kukkuu ihan samallalailla kun ennenkin, tehoa ei oo, mut ei sitä oo ikinä ollutkaan. Koneena 3l 3VZ-FE. Seuraillaan tapahtumia, huhupuheiden mukaanhan pitäis sulaa kaiken kojelautaa myöten.
aika vähän. löylyä. saappimiehillä on semmonen magic-box että ei tarvi ku tankata nii lähtee lentoon vehkeet. mopariin jos laittaa niin galaksit räjähtää. mutta eihän siitä mitään hyötyä olis.
Jos motti toimii hyvin 750 kokoisella bensa kaasarilla , niin onko oikea valinta siirryttäessä E85:een niin saman (750) kokoinen E85 kaasari ? (ihan tehdastekoinen E85 kaasari). Vai onko käytännössä huomattua jotain ongelmia tai muuta syytä valita eri kokoinen kuin bensalla ?
https://www.e85carbs.com Tuolla jotain nyrkkisääntöjä/suosituksia hältä (Paikkansapitävyyttä en tiedä) Itse tilasin hältä 750:een conversiokitin nuukuuttani ja uteliaisuudestani. Moni on hältä saamiaan kaasareita ainakin kehunut. kaipa hän niistä ymmärtää oikeastikkin Tulossa siis herkästi nakuttavaan 460:een. (Vähän puristukset taisi karata remontin yhteydessä ylöspäin). Tähän kokeiluun tarvittiin pientä "työntöä" täältä foorumeilta Kiitos heille jälleen. Kertoilen myös lisää omista kokemuksista eri ketjussa kylläkin kun vaan saan romut kouraan ja paikalleen. - Jussi
Ei mun mielestä.Ilmamäärät ei kasva,joten miksi vaihtaa.Ainut syy on toi 30 % rikastus sääntö syöttö puolella.
Tällaisen olen kuullut et jos vaihtaa E85:een niin nokan vois vaihtaa E85:lle sopivampaan ? Onko tämä totta ? / jos on niin toiminnan takiako vai saisi tehoa helposti lisää ?
Varmaan lähinnä ajatuksena että saatais se dynaaminen puristus ylös? Näin saadan lisää etua kaivettua siitä etanolista vielä. Bensalla kärsii sen 8-8.5(?) olla dynaaminen ja viinalla sit jotain aivan muuta? Paljon se kestää sit ni sitä en tiedä, tohon omaan tulee 9.84 dynaaminen, staattinen on 11.88.