E85

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja studio57, 21.1.2009.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Modaa boxiin kaksi eri ohjelmaa samalle lastulle, Bensa/E85 ja vaihtokatkasija koelautaan... 8)
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Emmä tartte.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    slant six E85:lle? Kaasarilla?

    Kaikkea se pimeä vuoden aika saa pohtimaan...

    Kun asunalueella, missä on muutaman kilsan säteellä useampi St1 jolta saa RE85:ttä, niin aatelin konvertoida käyttisjenkin (vanha, kaasarilla) tuolle aineelle. Vekotin on pääasiassa kesäkäytössä. Eikä sillä enää ajella maakuntiin. Tää on kaupunkiajoauto ja pysyy sellaisena.

    Kyselin ehdutusta kaasuttimeksi Webereitä suomessa edustavalta. Epäili ensimmäiseksi, ettei ole tarpeeksi isoja suuttimia moiseen seostavoitemuutokseen ja että toisekseen neulaventtiilikin saattais käydä ahtaaksi (joku 38mm tupla).

    Amerikan Joelta sais konversiokittejä Holleyhin ja ois jopa valmiiksi konvertoituja 350cfm 2bbl kaasareita. Kone on slantti, jota on viilattu ja höylätty. Mikskö? No ihan puhtaasti ideologisista syistä. :D

    Pistin kerran kokeeksi Harrikan talvisäilöntäaineeksi RE85:ttä. Ei meinannut lähteä kylmänä käyntiin edes lämpimästä tallista. Mitenhän se viinabensa autossa toimisi? Talvella vois varmaan olla vaikeata, mutta miten kesähelteillä? Pitääkö antaa starttipilottia heti kun viilenee?
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eli jos joutuu jossain taipaleella vaihtamaan bensaan, niin tarttee laskea tankista loput maahan, ettei tuu jotain 30/70 blandista tankkiin, milloin on kartat taas sekaisin? :lol:
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Voi kai siihen tehdä kolmannenkin softan seka laaduille, ennakot bensan mukaan ja seokset alkoholille. rikkalalhan se silloin käy eikä täyttä tehoa anna, mutta pystyy ajamaan tankin tyhjemmäksi.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kaasarin korkkitiivisteet pitää vaihtaa jonkun nettisivun mukaa synteettisiks, sitä noi holley/tms e85-kitit on.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Juu ei...E85 / Bensa on molemmilla oma tankki ja pumppu.

    Katkasija koelaudassa ohjaa tietokoneen ohjelman vaihdon ohella tankinvaihtoventtiiliä, joka vaihtaa kulloinkin käytettävän pumpun/tankin ja polttoainemittarin (anturi).
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä ajoin huolto-asemalta himaan iha iisisti bensakartalla kun tankkasin "tyhjään" tankkiin e85.

    Ja muuten tosta kylmäkäynnistyksestä: ei oo viel ollu pulmia ainakaa vaik tuol on ollu mm se -22.
     
  9. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Minkäs verran enemmän löylyä tuolla E85:lla saatu pienempiin ahdettuihin 2-2.5L koneisiin säätö muuttamalla yms sillä ahtoja ymmärtääkseni voisi lisätä melko paljonkin ?
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Yks hemmo joka täälläkin kyllä kirjottelee sai 1.6 litrasella bemarilla -400 heppaa omastaan ku vaihto bensan E85:n. No eihän nyt tietty 500+kaan oo ihan huonosti 1.6 litraselle.
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    -91 camryn tankkiin just hulautin 30litraa re85:sta, sisällä oli vielä ~10litraa 98e5:sta, Ei mitään outoa, käy ja kukkuu ihan samallalailla kun ennenkin, tehoa ei oo, mut ei sitä oo ikinä ollutkaan.

    Koneena 3l 3VZ-FE.


    Seuraillaan tapahtumia, huhupuheiden mukaanhan pitäis sulaa kaiken kojelautaa myöten.
     
  12. Soikhiopiä

    Soikhiopiä 1st gear

    aika vähän. löylyä.
    saappimiehillä on semmonen magic-box että ei tarvi ku tankata nii lähtee lentoon vehkeet.
    mopariin jos laittaa niin galaksit räjähtää. mutta eihän siitä mitään hyötyä olis.
     
  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kiitos melkein selvasta vastauksesta!
     
  14. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead


    huhupuhetta :poff:
     
  15. ilu

    ilu 1st gear

  16. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Jos motti toimii hyvin 750 kokoisella bensa kaasarilla , niin onko oikea valinta siirryttäessä E85:een niin saman (750) kokoinen E85 kaasari ? (ihan tehdastekoinen E85 kaasari).
    Vai onko käytännössä huomattua jotain ongelmia tai muuta syytä valita eri kokoinen kuin bensalla ?
     
  17. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    https://www.e85carbs.com

    Tuolla jotain nyrkkisääntöjä/suosituksia hältä (Paikkansapitävyyttä en tiedä:oops:)
    Itse tilasin hältä 750:een conversiokitin nuukuuttani ja uteliaisuudestani. Moni on hältä saamiaan kaasareita ainakin kehunut. o_O kaipa hän niistä ymmärtää oikeastikkin :rolleyes:

    Tulossa siis herkästi nakuttavaan 460:een. (Vähän puristukset taisi karata remontin yhteydessä ylöspäin).
    Tähän kokeiluun tarvittiin pientä "työntöä" täältä foorumeilta :D
    Kiitos heille jälleen.

    Kertoilen myös lisää omista kokemuksista eri ketjussa kylläkin kun vaan saan romut kouraan ja paikalleen.

    - Jussi
     
  18. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Ei mun mielestä.Ilmamäärät ei kasva,joten miksi vaihtaa.Ainut syy on toi 30 % rikastus sääntö syöttö puolella.
     
  19. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Tällaisen olen kuullut et jos vaihtaa E85:een niin nokan vois vaihtaa E85:lle sopivampaan ?
    Onko tämä totta ? / jos on niin toiminnan takiako vai saisi tehoa helposti lisää ?
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Varmaan lähinnä ajatuksena että saatais se dynaaminen puristus ylös? Näin saadan lisää etua kaivettua siitä etanolista vielä.
    Bensalla kärsii sen 8-8.5(?) olla dynaaminen ja viinalla sit jotain aivan muuta? Paljon se kestää sit ni sitä en tiedä, tohon omaan tulee 9.84 dynaaminen, staattinen on 11.88.
     

Kerro tästä muillekin!