E85

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja studio57, 21.1.2009.

  1. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eiks näissä vanhemmissa oo just niistä lähekkäisistä toinen sokee, mitä ei tarvinne porata ja kierteyttää. Tai sitten täytynee sorvata suuttimen kantaa pienemmäks.
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    MeFirst: Onko sulla joku syy olla kayttamatta power valvea?
    Ite oon kokenut saatamisen aika paljon helpommaks kun kayttaa sita.
    Kestaakos muuten noi powerit mitenka tota etanoolia?
     
  3. Mefirst

    Mefirst Gearhead

    Mopar *

    Tosta en uskalla sanoo mitään et onko niistä kolmesta joku reikä sokee vaiko ei, mä en ole niin totaalisesti vielä sisäistäny näitten Dominaattori kaasarien ominaisuuksia. Tosin en ole kyllä missään lukenu tai kuullu että jotku noista pitäs tukkia. -Mutta miks ihmeessä se ois sokee? Tai hetkinen, eikö sellasissa oikeissa alkohooli kaasareissa ole toi yks reikä tukittu???

    Gremlin*

    Mä en halua tehdä monta eri muutosta saman aikasesti, siinä sekoaa vaan pää. Eli testaan yhtä juttua kerralla, ja jos ei toimi, niin siirtyy seuraavaan, eli testaan tota powervalvea et josko se auttaa, jne... Tosin tiedän että ne jotka käyttää noita 4150 kaasareita käyttää powervalvea, mutta ton Dominaattorin läpi virtaus niin paljo suurempi että mä en ole varma tarviiko Dominaattori tota powervalvea??? Jos sen powervalven materiaali on oikea, niin kyllä se kestää, täs taas sama juttu ku noitten tiivisteiden kans... Tän enempää en uskalla sanoo koska toi oma kaasari projekti on edelleen silleen "Yritys, erehdys, viduiks meni" vaiheessa..

    /Tomppa
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Se missä ei ole messinkistä suutinta on porattu vain "aihioksi" eli ei käsittääkseni johda mihinkään.
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    miten se muuten on jos haen haaparannasta 1000litraa E85:sta niin onko tietoa miten tulli siihen suhtautuu?
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Veikkaisin, että viisaampi hakee helsingistä, ettei tuu yllätyksiä.
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    kaveri ois vaan menossa riiulle ouluun ja samalla kävisivät haaparannassa ikeassa ja ottasivat mulle tuon pikku astian mukana :) onko kellään faktaa aiheesta?
     
  8. Dartblower

    Dartblower Gearhead

  9. Mopar

    Mopar Gearhead

    qft-34-45E85 muutos satsi tuntus vaativan 3-piirisen dominaattorin pohjikseen. 34-106 satsi pitäis toimia kaks piirisen kanssa. Ilmeisesti siinä ei kyllä tuu boostereita mukana?
    Satsin mukana tulevat ilmasuuttimet on 10-32unf kierteellä, mikä sopii melkein täydellisesti M5*0,8 kieteeseen ja sitten voi tuuninkiin käyttää keihinin kaasari suuttimia tai tehdä itte messinkiruuveista kairailemalla.
    Tossa jotain vihjeitä muutossatsiin ja tuuninkiin:
    http://e85forum.com/about954.html
     
  10. Mefirst

    Mefirst Gearhead

    Mopar***

    Kiiti tosta linkistä!!! Noita suuttimia saa myös kierteella 8-32 joka pitäs myös toimia tollasessa vanhemassa kaasarissa. Mulla on 3-piirinen Dominaattori...

    Mutta et käyttää tollasia "mopon" suuttimia niin sattaa olla helpompaa, ku ei se kaasari välitä mistä se suutin tulee tai minkä näkönen se on, niin kauan ku toimii... -Miten mä en tullu ajatelleeks tota???

    /Tomppa
     
  11. chevy76

    chevy76 1st gear

    Ainakin wenäjältä bensaa hakiessa tullin mielipide oli se että polttoainetta saa tuoda verovapaasti auton alkuperäisen tankki koon. Kannussa sai tuoda 10L jos oli henkilöauto, pakettiautossa ei ollenkaan. No hommaa auton jossa on riittävän isot tankit, niin eiköhän sieltä kisakäyttöönkin jotain jää. En tiedä miten EU maasta toiseen säännöt menee, mutta voit kuvitella itsekin mikä pommi liikenteessä on auto jonka tavaratilassa on monta sataa litraa palavaa nestettä.

    nm: 7 vuotta wenäjällä käyneenä.

    GMC van G30 kuorkki 270L yhdellä tankilla
    Chevy astro 155 + 130L = 285L
    Chevy van G20 200 + 6OL

    PS: Fordin vaneissa ja piccareissa on tuplatankit omilla täyttöreijillä..
     
  12. jp_olli

    jp_olli Gearhead

    Itse olen roudannut e85:sta vuosi sitten ja Tullin kanta oli tuolloin, että se mitä on tankissa ja 10L kanisterissa saa tuoda kerralla.

    Itsehän saman tien kun pääsin Suomen puolelle, tyhjensin tankin kanistereihin ja uusi kierros. :poff:
     
  13. chevy76

    chevy76 1st gear

    Tempaisin eilen ennen tampereelle lähtöä 11L E85 käyttiksen tankkiin. Ennestään siellä oli n: 10-15L. Autona -92 2L Astra. Parin kilsan ajon jälkeen huomasin että kaasuun vastaavuus parani ja lämä tiskissä kiihdyttäessä 3-tielle kehältä, niin aiemmin ilmennyt pieni nykiminen hävisi.. :eek: Yläkierroksilla oli poweria eri tavalla. Eli ilmeisesti suuttimet olleet tukossa tai jotain..Kulki motari 120-140km/h aika "kevyen oloisesti"..Jatkan testiä. Tankkasin tänään 22L E85 ja 25L 95E..
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    ittelläkin oli tarkoitus käyttää tuota hummerin polttoaineen jatkeena ja säätää jokunen kymmenen prosenttia luontoa samalla. laitoin meiliä tuonne st1:lle ja kysyin voiskos niiltä tilata sitä 2000litraa, ehkä ne ensviikolla jo vastailee tai sitten ei.
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    sain ehkä järkättyä tuota ST1:n refuelia pohjanmaalle, tarviiko kukaan muu? kimppatilauksella vois säästää kuluissa.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mä otan näillä näkymin tonne Kamasaan ja siitä eteenpäin todennäköisesti joka kisaan (mikä ajetaan) mukaan muutaman tommoisen 6 kilon jauhe -ja nestesammuttimen. Ovatten Glorian tekemiä, mutta merkiltään Tempus tai Euro-Sisu. En osaa sanoa vielä, että mitä niistä joutus pulittamaan, mutta kerron kun hinnat tulee mulle itelle tietoon.

    Mika112:n kanssa oli myös puhetta jossain välissä, että josko tarttis joku sammutuskoulutus järjestää. Tää on ehkä vähän väärä threadi sen puimiseen, mutta itteä kiinnostaisi kyllä. Tai sanotaan niin päin, että jos mun auto palaa tossa varikolla ja mä itte tönötän sisällä, niin mua kiinnostaa oikein kovastikin, että joku sais sen kanssa sammumaan :rotfl:


     
  17. Mefirst

    Mefirst Gearhead

    Täs ois hieman lisää infoa..

    Tappelin aikani ton vanhemman Dominaattori kaasarin kans, tulin sitte viime viikolla vihdoinki järkiini ja ostin, kun sattu silmään myynti palstalla, uudemman 0-8896-1 Dominaattori kaasarin.. ja perhana johan alko toimimaan tolla E85...

    Tosin toi vissiin kaipaa vielä hieman hellyyttä ja rakkautta että noi seokset ja säädöt saa ihan kohdalleen. Ostin tos pari viikkoa sitte sellasen Lambda seos mittari tsydeemin, eli eiköhän noi oikeet säädötki kans ala löytymään..

    Mielenkiinnolla odotan et vihdoinki pääsee radalle testaan tota autoa täs kuun lopussa, jospa se 10sekan aika irtoaa???

    /Tomppa
     
  18. chevy76

    chevy76 1st gear

    Olipahan niin tymäkkää ainetta että Opelin jakohihna katkes 130km/h vaudissa hämeenlinnan väylällä... :poff: :rotfl: 8) :mad: :mad:
     
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

    Oho, onneks mä oon varautunu ratasjakopäällä :odroll:
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ei katkennu rattaat :eek: mutta uskomattoman hyvin toimi dominaattori muutossatsin jälkeen suoraan paikoilleen heittämällä ilmaan säätelyä(ei ehditty) Lähtee käymään kylmänä ja kuumana kuin bensallakin ja mutu pohjalta kulku olis aavistuksen verran parempi kuin bensalla, ei kylläkään oo ihan ilman muita (pieniä) muutoksia suoraa vertailupohjaa viimevuodesta. ainoa "vaiva" mikä oli, jos alle 2000rpm lyö läpät seljälles, pakkaa stumppaamaan, mutta eiköhän tuokin saada säädeltyä pois ja sen jälkeen aletaan sotkemaan sekaan kulkua sinisestä pullosta

    :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!