ebay.de vain Saksanmyynnin saaminen Suomeen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja xp, 22.6.2013.

  1. xp

    xp Gearhead

    Saksan Ebay:ssa olisi jotain haluttavaa tavaraa, mutta myyjä ei lähetä ulkomaille. Usa:ssa on palvelu vastaavia tapauksia varten (myus.com?),eli joku joku sikäläinen yritys toimii välittäjänä. Löytyykö Saksasta vastaavaa palvelua?
     
  2. pötkö

    pötkö Gearhead

    Kysy suoraan myyjältä voiko lähettää Suomeen. Mulle ovat lähettäneet kun olen vaan kysynyt.
    DPD toimittaa sieltä suoraan himaan.
     
  3. TiM

    TiM 1st gear

    Yleensä syy miksi myyjä laittaa vain Saksan toimitusmaaksi on yksinkertainen: myyjä ei osaa muuta kieltä kuin saksaa. Yli 95% omalle kohdalle osuneista tapauksista myyjä on lähettänyt myös tänne kun on saksaksi sitä kysynyt.

    Omalla kohdalla on onneksi myös loppua 5% varten välipostimahdollisuus Saksassa tutun luona, joka lähettää ne sitten edelleen mulle. Siinä toki tulee vähän ylimääräistä postikulua, mutta ne kompensoituu kun yleensä puolityhjät paketit saavat välipostipisteessä lisää täytettä. 8)
     
  4. nixon

    nixon 3rd gear

    Suunnilleen ainoa työsuhde-etu on se, että saa saksan ebäy ostokset tilattua firman sikäläiseen konttoriin mistä ne tulee ilmaiseksi tänne.

    Mutta itsekin epäilen tuota kielimuurihommaa, kannattaa kirjoittaa postituskyssät vaikka googlen kääntäjään(englanniksi) jos saksa ei taivu.
     
  5. umpio

    umpio 3rd gear

    Eipä tuo pelkästään kielimuurin piikkiin mene; osa myyjistä (maasta riippumatta) ei vaan halua ruksia sitä ulkomaille myyntiä. Osasyy on sekin, että ei jaksa/halua/viitsi selvitellä ulkomaan postituksen hintaa. Saksasta(kin) aika hyvin on tavaraa tullut ihan englanniksi kohteliaasti kysymällä. Aina kannattaa kysyä postitusta Suomeen, ja jenkkilän pojille on hyvä aina vinkata että heidänkin maassaan on ihan posti, joka toimittaa tavaraa; pakko ei ole lähettifirmoja käyttää >;P
     
  6. dixie

    dixie 3rd gear

    Voisin väittää, että poikkeuksetta saksalaiset myyjät ovat vastanneet kohtuullisella tai hyvällä englannilla myöntävästi, kun olen kysynyt englanniksi, myyvätkö ja lähettävätkö romunsa Suomeen. Ilmoitukset ovat aina olleet pelkästään saksaksi.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    versand sie nach finnland ?

    saa käyttää :wink:
     
  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Google kääntäjän saksa on edelleen ihan siansaksaa..
    Ihan mutuna heittäisin, että: Können Sie das paket nach Finland senden und wie viel kostet das?
    omalla saksantaidolla pitäis olla jotta voitteko lähettää paketin suomeen ja paljonko se maksaa.
     
  9. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Monelle saksalaiselle kohteliaisuus ym on tärkeää, eli itse muotoilisin jotenkin noin: Können Sie Bitte das Paket (substantiivit aina isolla) nach Finnland (Saksassa Finnlandissa on kaksi ännää) senden, und wissen Sie wie viel würde es kosten?

    Lisäksi loppuun ennen omaa nimeä MfG (Mit freundlichen Grüßen), eli sama kuin englannin Br tai Ruotsin Mvh. :wink:

    Itse olen ostanut paljon tavaraa Saksan Ebaysta, ja vain yhden kerran myyjä ei erikseen kysyttynäkään suostunut lähettämään tavaraa Suomeen. Itselläni pelastukseksi tuli onneksi Saksassa asuva eno. Yleensä kysyn aina ensin saksaksi, mutta kuten täälläkin oli jo aiemmin todettu, usein on vastaus tullut englanniksi.
     
  10. luomukaali

    luomukaali 1st gear

    Löytyy Suomalainen palvelu, jonka kautta saat käyttöösi oman ulkomaan osoitteen. Tämän ansiosta voit tilata ulkomaisista nettikaupoista, jotka eivät muuten toimita tuotteita suomeen. Palvelu löytyy osoitteesta http://www.pakettipate.fi
     
  11. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Ebay vaan nykyään blokkaa tarjouksen jos myyjä on laittanut että lähettää esim vain Saksaan ja oma Ebay-tunnus on rekisteröity Suomeen (tätä ei ollut ennen). Eli se on nykyään valitettavasti automatisoitu ja myyjän pitäisi käydä muuttamassa listausta että voisi Suomesta voisi laittaa tarjousta sisään. Tämä siis omaan kokemukseen pohjautuva juttu, valitettavasti.
     
  12. luomukaali

    luomukaali 1st gear

    Itse olen rekisteröitynyt Saksalaisella osoitteella sekä Saksan Ebayhin, että Saksan Amazoniin. Näin ei ole rajoituksia. Sitten vaan paketit Suomeen yllä toisessa viestissä mainitsemani palvelun kautta.
     
  13. johu

    johu Gearhead

    Toinen riesa on että haunkin tuloksista suodatetaan nykyään pois ne tavarat mitä ei myyjä halua shipata suomeen, joutuu aina tekemään ylimääräisiä kikkoja että löytää ne mielenkiintoisimmat kohteet sieltä.

    Pari tuntia sitten joka tapauksessa ostin ebaystä romua missä myyjä laittanut että shippaa vain UK:n sisällä. Homman nimi on että laitat sen ulkolaisen osoitteen, tyypillisesti jonkin välikäden tiedot, Ebayn osoitteistoon ja ruksaat että tehdään siitä "Primary Shipping Address". Tämän jälkeen voi pistää tarjousta sisään. Tuo mitä kohteita voi ostella menee tuon primary osoitteen mukaan, sillä mihin maahan ne loput viittaa ei vaikutusta.

    Sitten onkin ihan toinen juttu mitä myyjä tähän sanoo. Itse varmistin ensin että ulkolaiset ostajat on ok kunhan postiosoite on UK:ssa. Aina ei näin ei ole eli jotkut ei vain halua olla epäilyttävien suomalaisten kanssa missään tekemisissä.

    Meidän huonoon maineeseen oli kariutua reilu kuukausi sitten noi SRT8 kaupatkin. Pitäisi varmaan joskus kirjoittaa tästä aiheesta "miten et osta autoa Saksasta" ohje - oli kaupanteko nimittäin niin vaikeaa että ei mitään rajaa. :)

    P.S. On muuten vähän vanha thread ja ettei mr. kaali olis ton paketinvälityspalvelun palkkalistoilla...
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ehdoton asia on kielen hallinta ja aina se danke tai bitte kirjoitukseen. Paljon on jäänyt tavaraa sinne pelkästään hunnin ylimielisyyden takia. Poikkeuksiakin on. Saksalaisetkin tekevät kauppaa ja €urot kelpaa, mutta ne on harvassa. Itselle jäänyt paljon Jaguar osaa sinne ja oisin ostanut koko raadonkin ilman tekniikkaa mutta punaisella sisustuksella. Nein. 95% kaupoista mennyt reisille. Suosittelen käyttämää ammattilaista välikätenä jos on iso ostos eikä mikään sähkökatkaisin. Jep-Jep toi kaverille möhkö Kawan euroopasta saksan kautta. Homma toimi 100% eikä meillä tilaajilla ollut mitään ongelmia eikä edes ollut kallista. Koita löytää joku luotettava välikäsi niin ylimielinen hunnikin über alles taipuu kauppoihin kun saa rahansa. Mun huolintaliikkeen aikana kaikkein vaikeimmat myyjät/lähettäjät oli hunneja. Suosiolla asioin saksalaisen kollegan kanssa eikä edes ollut kallista. Suhteet kuntoon jos ei suoraan niin välikäden kautta. Tapoihin kuului vastapalvelus jos herr hunni tarvitsi täältä jotain. Niin ei onneksi koskaan käynyt, mutta olisin tietty tehnyt sen. Onnea kaupoille, mutta käytä luotettavaa välittäjää. Isoissa kaupoissa ota suoraa yhteyttä paikalliseen huolitsijaan. Ei se paljoa maksa ja hommat toimii.
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko suomalaisillakin jo mennyt maine kansainvälisessä kaupassa? Ainakin itsellä on ollut se käsitys, että ollaan vielä oltu luotettavan maineessa ja olen pyrkinyt pitämään sitä yllä.

    Harmi, jos jotkut lippispäät on saanu tänkin ryssittyä.
     

Kerro tästä muillekin!