Ebay myyjiä, joita kannattaa varoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 1.8.2008.

  1. Myyjä slem610 imaisi 500 $ etumaksun -69 Camarosta, jota ei tainnut ollakaan (myös muita -67-70 Gm:iä myynnissä oudon edullisesti). Amerikan letukkamiehiin ei ole luottamista? :-?
     
  2. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Maksoitko Pay-Palilla?
     
  3. Maksoin. Olen jo tehnyt ebaylle palautteen, mutta myyjä ovelasti käänsikin syyt minun niskoille ja on ilmoittanut ebaylle etten ole maksanut huutamaani kohdetta kokonaan. Täytyy tehdä kohta paypalille myös palaute. Myyjä ei etumaksun jälkeen anna mitään tietoja itsestään. Ei kopiota titlestä, vin-koodia, omaa osoitetta jne. Heppu vastasi puheluihin ja kertoi olevansa rahapulassa ja olevansa ongelmissa pankkinsa kanssa, joten hänellä ei ollut muka pankkitiliä. Huijari mikä huijari. Jännä juttu että aina kun huudan kavereille, jotain asiaan kuulumatonta alkaa tapahtumaan. Omat ostokset on aina menneet kuten pitääkin.
     
  4. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Joo Pay-palin kautta aina kaikki palaute, tee dispute ja heti claim, kerrot mitä haluat ja jos ei tule, niin rahat takaisin.
     
  5. Joo näin on tarkoitus tehdä. Kuinka suurella todennäköisyydellä rahat tulee takaisin?
     
  6. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Neuvottele asiasta oman luottokorttiyhtiösi kanssa, ns. charge-back -tilanne on kohdallasi hyvinkin mahdollinen.

    PayPal:n kanssa ei kannata neuvotella. Oma luottokorttiyhtiö osaa olla jämerämpi...

    Olen itse vastaavissa tilanteissa saanut rahani takaisin, kaikkiaan 3 kertaa (Luottokunnalle kiitokset) aikojen kuluessa. En neuvotellut PayPal:n kanssa ja alkuun PayPal kovisteli uhkailuilla, että sulkee tilini, muttei lopulta koskaan tehnyt, kun se konna olikin se vastapuoli, ja minulla oli näyttö vilpillisestä toiminnasta, sähköpostiviestit oli hyvä olla mukana taustaliitteinä ja todisteaineistona.
     
  7. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Mulle on tullut aina! Älä vaan heitä pyyhettä vielä kehään. Välillä kestänyt jonkin aikaa. Ja mulla on muuta tuttu Phillyn lähellä, jotka voi myös kysellä perään.
     
  8. Kiitos tästä vinkistä. Eli suoraan soitto luottokuntaan? Terveisin Rauno H myöskin :wink:
     
  9. Ei tässä mikään luovuttaminen ole käynyt edes mielessä. Kusettajiahan riittää aina. Enemmän on haastetta siinä miten ne on mahdollista laittaa edesvastuuseen. Minkälaisilla liiveillä ne tutut on varustettu? :D
     
  10. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Phillyssa on ihan taqvallista business miesta, Pittbughista loytyy mun siskon entisen miehen kavereita, vaikka minkalaisia :odroll:
     
  11. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Lisäänpä oman korteni kekoon kun sattuu sopimaan otsikon alle:

    ourmopars (oikeen power seller ja feedback peräti 99,5%) kyllä toimitti tuotteen perille, mutta auto ei oikein vastannutkaan kuvausta... Tää on varmaan tuttu tarina monille meistä, myyjä ottaa kuvat ovelista kuvakulmista ja jättää kertomatta pienistä teknisistä puutteista (kuten esim että jäähdytinnestettä vuotaa vaihdelaatikkoon) ja väittää auton olevan täysin käynti - ajokunnossa, vaikka todellisuudessa tekniikka on ihan hanurista (eihän autossa edes menneet vaihteet päälle ton ongelman takia). Ja kyllä tää myyjä tiesi sen, väitti ajaneensa sillä päivittäin eikä ollut mitään ongelmaa.

    Jep jep.

    Onneks ei ollut kallis pirssi, ei tullut pahasti takkiin. Titteliäkään myyjä ei lupauksistaan huolimatta toimittanut, vaan jonkun ihme kopion alabama rekisteristä joka ei oikeasti kelpaa mihinkään. Eli lisäkuluja tuli vielä siitäkin, että piti tilata asianmukainen title.

    Tästä tapauksesta vois kertoa vaikka mitä, mutta tiivistänpä kokemukseni tähän: ei kannata ostaa tolta ourmoparsilta yhtään mitään.
     
  12. jus57

    jus57 Gearhead

    Tämmöinen myyjä kuin.vinyloverlays.ja on sama myyjä www.custombrakelights. On hienot myynti kuvat ja asiallisen näköiset sivut mutta myy/lähettää jotain ihan muuta mitä mainostaa.... :mad: :mad:
     
  13. weba

    weba 3rd gear

    Mantapart, yritti viedä rahat ja jättää tuotteen lähettämättä laisinkaan.
     
  14. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    Näistä ainakin huonoja kokemuksia:
    blchr1987, rellcom, 3002lrcar, carol1888carol(jeanise9 sama henkilö eri nimellä ja ämmä on ostellu iteltään tavaraa :odroll: ja velikin on kuulemma suomessa valtion hommissa) :poff:
     
  15. A.McBill

    A.McBill Gearhead


    Kehottaisin tekemää ensin näin ja todennäköisesti saat rahat takaisin jos valitusaika ei oo mennyt umpeen (oliko 30päivää?). Nehän Paypal:lla näkevät että, myyjä on saanut rahat niin on turha väittää muuta...
    Jos käy niin onnettomasti että, Paypal on myyjän puolella niin voit sitten valittaa luottokuntaan 2kk sisällä ostoksesta.
     
  16. Tällainen vastaus tuli PayPalilta, eli vaikuttaa että sinne meni rahat:

    Unfortunately, we were unable to resolve this claim in your favor because
    the item purchased was virtual or intangible. As a result, we have not
    taken any action against the seller at this time but we have noted your
    dissatisfaction in the seller's record for future reference.

    If you still have concerns about this transaction, we encourage you to
    continue to work directly with the seller for an amicable resolution.

    Thank you,
    Lynn
    Protection Services Department
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Miten niin. Et sinä mitään aineetonta virtuaalikohdetta ollut ostamassa, vaan autoa. Ei kun valitus luottokorttiyhtiöllesi ja vaatimus rahojen palauttamisesta.
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear


    Kyllähän suomesaki tuota tapahtuu...Harmi kyllä omia kokemuksia
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear


    Kyllähän suomesaki tuota tapahtuu...Harmi kyllä omia kokemuksia
     
  20. 500cid

    500cid Gearhead

    EastWestAutoParts. Ei ehkä eBayssä(tai mistä mä sen tiedän, voi ollakin), mutta romis oklahomassa jolta tilasin etulokarin Oldsiin. Maksoi aika hunajaa(en viitti ees sanoo montako sataa) ja oletin että saan rahnoilleni vastinetta. Katin kontit, lokarissa oli ruostuneita isoja lommoja siellä täällä(joita oli yritetty silitellä jollain vasaran oloisella vehkeellä), pyöränkaari oli menettänyt muotonsa ja tarvitsee paljon työtä että saa sen kuntoon.
    Häiskä sanoi että shipping in a crate, joka mun mielestä tarkoittaa puusta tai jostain vähän vahvemmasta aineesta tehtyä lootaa, eikä pahvilaatikkoa, josta oli jäljellä repaleet perillä.
    Tajuan kyllä että nää on purkuosia ja rahdin aikana voi tulla lommoja ja naarmuja, mutta noita oli yritetty silitellä ja sitäpaitsi "laatikko" oli kiinni kuormalavassa peltisillä strapeilla.
    Kaikenlaista osaa on tullut jenkeistä vuosien varrella mutta ei montaa missä ois ollut näin kusetuksen makua.
    Paska juttu mutta tulihan tehtyä.
     

Kerro tästä muillekin!