eber vai webasto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja freeride, 26.11.2003.

  1. osilpi

    osilpi Gearhead

    Onneksi on aktiivista porukkaa... Eli mistä webaston osia pk-seudulla? Mikä on maahantuoja?
     
  2. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Kun olen nyt Fordin merkki huollossa työharjoittelussa ni vaikuttaa siltä et noi eberit ei oikein kestä mitään.
    On tullut muutama vaihdettua ja aika montaa korjailtua...
     
  3. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    webaston maahantuoja on Kaha,
    osia saat esim autosähkö nykäsen kautta (tattarisuolla)
     
  4. timuli

    timuli Gearhead

    mulla on ollu kumpiaki lämppäreitä Weba ja Eberi ei onkelmia
     
  5. Chevisti

    Chevisti 1st gear

    Eberi toimii ja on ehdoton onnittelen että olet tullut järkiisi ja jätät kaiken maailman sähkövastukset toissijaisiksi. Omasta eberistä olen yhden kerran vaihtanut hehkutulpan toimii kuin junan vessa kunhan asennat sen oikein eli vesitilan keskipinnan alapuolelle ja huolehdit että akkusi ovat kunnossa suosittelen hyytelö akkuja ne ottaa virtaa vastaan nopeammin ja latautuvat täten lyhemmiläkin matkoilla.
     
  6. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Ittellä on Eberi mutta ei toimi, kun kävin liikkeessä näyttämässä niin rupesivat sanelemaan että tuo ja tuo ja tuo ja... osa täytyy uusia, eli melkein koko härveli oli vituillaan. No talvi on pärjätty ilman eberiäkin.
     
  7. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Voisin diplomaattisesti todeta että molemmissa merkeissä on vikoja kun lähes päivittäin olen näiden värkkien kanssa tekemisissä ainakin jossain määrin.
    Itsellä on käyttiksessä eberin valmistama bensapoltin ja hyvin on pelannut.
    Mutta Mutta...
    Useimmiten suurimmat ongelmat aiheutuvat käyttövirheistä eli kun ihmiset käyttävät lämmitintä esim.2tuntia -25 pakkasessa niin akku tahtoo monesti tykätä huonoa moisesta touhusta, mutta onhan se mukavampi odotella lämpimässä autossa virrantuojaa tai hinuria :grin: :grin:... ja siinä vaiheessa kun päästään korjaamolle tms.niin tahtoo usein unohtua mistä se johtuikaan että akku tyhjeni ja auto ei lähtenytkään käyntiin...

    Itse laitehan ei vie virtaa juuri ollenkaan vaan se, kun on laitettu läm.laitteen puhallus kovalle nopeudelle niin sehän se tyhjentää akun. Useimmiten 1/2tuntia riittää tai tunti ilman että puhallin on päällä sillä silloinhan moottorin vedet ovat jo lämmenneet ja läm.laite puhaltaa lämmintä heti käynnistyksen jälkeen ja kun auto on käynnistynyt niin sittenhän lisälämmitintä voi pidellä huoletta päällä kun virtaa tulee laturista kunnolla.
    Suosittelen lämpimästi lisälämmitintä sekä EHDOTTOMASTI MYÖS LISÄAKKUA.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Hd-hippi 2004-01-23 22:45 ]</font>
     
  8. Chevisti

    Chevisti 1st gear

    camaro75 oletko koittanut korjata lämmitintäs jos et tai et halua niin joku voi sen varmaan ostaa.
     
  9. timuli

    timuli Gearhead

    Webasto ompi parempi ja kestävämpi
     
  10. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Ihmetellen panen merkille, että eberiä haukkuu melkeen pelkästään fordin omistajat. Eikö ne osaa fordilla edes lämmitintä asentaa??
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    olet oikeassa,,,eivät osaa
     
  12. osilpi

    osilpi Gearhead

    Kirjottelen vielä tähän omista kokemuksista: olen omaa Webastoa (bbw46, vm83) yrittänyt korjata. Uuden tulpan sain ostettua, mutta hinta oli törkeät 45e, tulppa + "suodinlevy" (joka on ihan kuin lasivillaa ohut levy, myyjä väitti, jotta pitää varmaan vaihtaa).
    No, ongelmat alkoi siitä, että tulpan liitin on erilainen kuin vanhassa, ADAPTERI MAKSAA 67E! Jäi ostamatta (vanhassa liittimessä kierteet, uudessa "koaksiaaliliitin")

    Kysymys: voiko/kannattaako tuohon uuden malliseen webastotulppaan itse tehdä sitä koaksiaaliliitintä, tai voiko ne johdot ihan vaan juottaa suoraan kiinni siihen tulppaan??? Kumpi + ja -??? Miten eristys hoidetaan? Ko tulpassa on siis n sentin halkaisijaltaan oleva ulkokehä, ja ohut piikki kehän sisällä, ilmeisesti +.

    Jos jollain on ks koaksiiaaliliitin myynnissä halvalla, kertokaa ihmeessä!

    Myöskään bensapumppu ei taida toimia, mikähän pumppu olisi siihen sopiva (alkuperäispumppu maksaa 300e...)? Voiko tota Webastoa kokeilla ilman tuota bensapumppua, letku suoraan pullosta tms??? Ei taida toimia...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: osilpi 2004-01-25 00:38 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: osilpi 2004-01-25 00:39 ]</font>
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uus koppasissa diesel Corolloissa on Webasto vakiona ja hyvin toiminu 2 vuotta -pätkä ajo ja jatkuva käyttö kyllä hyydyttää uudenkin akun about kahdessa vuodessa mutta akku meni kyllä takuuseen.
    Autokeskus muistaakseni mainostaa webaa asennettuna noin tonnilla.
     
  14. MopoMies

    MopoMies Gearhead

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MopoMies 2004-05-27 20:30 ]</font>
     
  15. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Osilpille täytyy kommentoida, että kyllä on pirun kalliit osat tuohon vehkeeseen! Kohtahan noilla vaihtaa kokonaan uuden laitteen. Liekkö eberin osat yhtä suolasia?
     
  16. osilpi

    osilpi Gearhead

    Niinpä... En kyllä aio esim tota bensapumppua ostaa. Jos en saa halvalla toimimaan, annan koko laitteen olla. Olis vaan pirun kätevä mm töissä ja mökillä.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    voit kokeilla vetämällä sieltä kopan alta johdot tulpalle ,maa siihen ulkokehälle ,lemmarilla kinni ,plussa keskinapaan ,sinisellä pyöreällä abikolla,
    polttoaine pumppu ei toimikaan ellei tulppa ole kunnossa,,,vai oletko varma että siinä on oikeasti vikaa??
    ,,se "koaksiaali" liitin on käytössä "susi" hapettuu ja aiheuttaa häiriöitä
     
  18. osilpi

    osilpi Gearhead

    En ole varma, onko se pumppu kunnossa vai ei. Eipä vaan ole koskaan inahtanutkaan -> johdotus näyttäis olevan kunnossa.
    Mutta pitää viritellä sitä uutta tulppaa paikalleen (kunhan pääsee tallille...) ja kattoa mitä tapahtuu.
    Mutta mites toi pullojuttu? Eli bensaletku suoraan pullolta, imeekö toi webasto mitenkään (alipaineella tms)?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itselläni alkoi syksyllä ongelmat oman Webasto Thermo Top:in kanssa. Kyseessä on diesel-malli ja itse asennettu Chevy Vaniin. Ei lähtenyt käyntiin kuin satunnaisesti. Joskus sitten lähti ja pelasi kuten pitääkin lukuunottamatta alkusavutusta. No tuohan johtui varmaankin siitä, kun polttoainetta tuli niin että pakoputki oli märkä, muttei syttynyt.

    Joskus kun lähti päälle, sammui juuri kun oli saavuttanut täyden tehonsa. Silloin äänestä pystyi päättelemään, että liekki ei palanut tasaisesti vaan pätki selvästi. Liekki siis "lepatti" muutaman minuutin ja jos ei sammunut, toimi loppuajan normaalisti.

    No sitten vein lämmittimen huoltoon, jossa vaihdettiin palopesä. Vanhasta oli huopa osittain palanut. Vaan vikapa ei korjaantunut. En ottanut edes yhteyttä ko. liikkeeseen. Ovat nimittäin niin kalliita nämä Webaston varaosat että HUHHUH!!! Kyselin asiaa vielä toisesta liikkeestä, mutta selvää vastausta ei sielläkään tiedetty. No ostin vielä uuden hehkutulpan, kun sen sai jopa alle 100€:lla!!! Lopputulos: Lämmitin joka useimmiten toimii, mutta siihen ei voi luottaa. Lisää osia ei kaiketi kannata lähteä vaihtamaan.

    Olisinpa heti ensimmäisten ongelmien ilmettyä heittänyt vanhalla lämmittimellä vesilintua (anteeksi luonnonsuojelijat :smile:) ja ostanut uuden poltinosan ilman piuhoja ja ajastinkelloa. Olisi maksanut vain 700€. Olis ollu ainakin takuu voimassa ja toimisi varmasti muutaman vuoden... Nyt rahaa on menny jo n. puolet tuosta hinnasta.

    No tämän tilityksen jälkeen, onko kellään mitään ideaa ongelmien syystä? Nyt ei syty joka kerralla, aika usein kuitenkin. Joskus tosin vasta esim. 5:nnellä yrityksellä. Polttoainetta tulee niin että putki on märkä. Sen liekin epävakauden sain poistettua empiirisesti lyhentämällä pakoputkea ja poistamalla äänenvaimentimen. Nyt jos syttyy, niin toimii normaalisti.

    Että sellaista... No siltikään Webastoissa ei ole mielestäni muuta erityisen huonoa, kuin osien hinnoittelupolitiikka! Erinomainen laite kunhan vaan toimii!

    T. JP
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    tarkoitin tuolla aikaisemmin ettei se pumppu yritäkään pumpata ellei se sinun hehku ole kunnossa,,,eli hehku kuntoon ja sitten näet toimiiko pumppu,,,,lämmönvaihtimen päässä on ylikuumenemissuoja joka saattaa olla lauennut,,se saattaa olla kertakäyttöinen sulake (yhteys katkeaa) tai sitten se on kuitattava ,,siinä keskellä on nappi mitä painetaan,
    polttoaine pumppu imee kyllä pullostakin ,
     

Kerro tästä muillekin!