eber vai webasto

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja freeride, 26.11.2003.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    en tiedä ihan uusimmista,mutta edelleen sama eberin D5 pöhisee rotken nokkapellin alla mikä 2004 asennettiin.mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta ku käyttää.asentajan suositusta olen noudattanut eli vältä toistuvia alle 15min. polttoja niin laite pysyy kunnossa.toistuvat lyhyet poltot on kuulemma myrkkyä näille laitteille.
    edit.hah..olitpa vanhan topicin löytäny,allekirjoittanut vielä aloittanutkin sen. :D 15.10-04 näköjään ollu eberi kiinni jo
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Täältä Ääni Eberille. 2004 loppuvuodesta asennetussa ollut yhteensä 0 ongelmaa. Tai olihan niitä, ennen kuin oppi vasten autovalmistajan edustajalta tietoa vääntämään lämmityslaitteen säätimen "täysille" (VW) ennen kuin sammuttaa auton. Joku vesikiertoventtiili jää muuten epämääräiseen tilaan ja Eberi pysähtyy "ylikuumenemisen seurauksena". 4kW peli on just sopiva eteläsuomalaiseen pikkuautoon. Bensavekotin.
     
  3. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Tuossa joku ihmetteli että onko foordistit ainoita joilla on ollut paljon ongelmia ebereiden kanssa. Kyllä on. Foordi on foordisoinut eberin elektroniikkaosan, joten foordin eberin toimintaa ei edes pysty testaamaan normaalissa eber huollossa. Jos ei ole ford huolto jossa on testerit niin yleensä ne eivät edes suostu kertomaan osaamattomuuttaan vaan vaihtavat ekaks varmuudenvuoksi osia ja sitten hankkisivat vielä sen muutaman satasen elektroniikkaosan. Oma kokemus.

    Mulla on Focus dieselin diagnostiikkaohjelma. Eberin elektroniikkaosa on rikki, sellaisesta ehjästä olisin kiinnostunut. Osa on sellainen massaan valettu piirilevy, tuskin saa korjattua.
     
  4. WSE

    WSE 1st gear

    Saa jos saa massan pois. Kokeile painepesurilla. Ei noissa ole juuri muuta kuin juotosvikoja.
     
  5. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Voi viuu... Iskä kuskasi aikanaan noita kyseisiä voortin ebereitä 6 tai 7 kotio kun niissä oli joku vika ja korjaus kallis, tosin koko säkillisestä 1 oli oikeasti "rikki", vaihdoin hehkun ja alko pelittää. Kaikki muut oli plug and play malleja, tosin sähöliitin piti asentaa uusiksi jokaiseen. Nyt niitä on sitte joka autossa ja raktorissa ja dodgessakin heti kun saan sen sopimaan konehuoneeseen...
     
  6. donaple

    donaple 1st gear

Kerro tästä muillekin!