Edelbrock AVS2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cleve, 19.8.2019.

  1. Cleve

    Cleve Gearhead

    Sitä tässä mietin, että kun kovin tuota kehuivat hyväksi perus kaasariksi, niin sellaisen ostan.

    Mutta onko tuo 650cfm liian pieni Fordin 429 päälle jossa n.9.8 ruttu, parempi cranen nokka (mainosasteet 272/284, .513/.518 nosto) lähes vakio kannet, performer imari, peltisarjat.

    Vai olisiko se 800cfm sittenkin parempi.


    Kun tuo ajamisen helppous tuon koneen kanssa ehkäpä pääasia ja kulutus voisi olla sen inasen inhimillisempi mitä tuo sian kanssa voi vaan olla :D
     
  2. Pon462

    Pon462 1st gear

    Mulla on Pontiacin 412 (0.60) koneessa 800 AVS Thunder sarjan kaasutin,ja olen ollut tyytväinen siihen.Tällä kaasuttimella penkitetty takapyöristä vajaa 400 Hp.Aikasemmin oli ProForm 750 HP sarjan kaasutin mitä en saanut kunnolla pelaamaan.
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Proformin keskipala ei ole kovin hyvä,Samoin QFuel Slayer sarja.Ollut jonkin verran vaikeuksia saada hyvää soppaarvoja koko skaalalle.Nämä siis vain mun mielipiteitä,ne ei suurta kannatusta saa.Ennemmin Hollikan HP serien kaasari,joka taas voi olla haasteellinen ilman soppamittareita.
    Parissa moottorissa kokeillut 650 AVS2 kaasaria ja erittäin iso parannus vanhaan malliin mielestäni.
    Kaasuu vastaaminen suoraan laatikosta parempi,vaatineet tietenkin säätämistä että saa optimoitua,yleensä varsinkin 80-120kmh vauhdeilla tuppaa mennä todella rikkaalla,kun taas lapa auki usein jopa laihalla.
     
  4. Tässä on ihan mainio artikkeli:

    http://www.superchevy.com/how-to/en...arburetor-for-five-common-engine-combinations

    Engine #2

    Type: 383 Small-Block
    Dyno target: 450 hp

    Smith (Edelbrock): This would be a perfect combination for one of our Thunder Series 800-cfm carbs—PN 1812 for manual choke or PN 1813 for electric choke.



    Engine #3

    Type: 454 Big-Block
    Dyno target: 425 hp


    Smith (Edelbrock): One of Edelbrock’s Performer Series 800-cfm carbs is perfect for a mild big-block. Use PN 1412 for manual choke or PN 1413 for electric choke.
     

Kerro tästä muillekin!