Edelbrock Dual Quad kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ruumis, 30.6.2014.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Onko kenelläkään moista koneessaan?
    Tuli hommattua auto "pirteähköllä" 350 letukan koneella missä on juurikin tollanen dual quad setuppi, kahdella 600 edelbrockilla.
    00.30 ylikoossa oleva motti, 282 crane nokka, kansia kairailtu, peltisarjat, rullajakopää jne. Koneesta ei siis tarkempaa tietoa vielä, eiköhän se sen 200hv edestä potki.

    Onhan toi kivan näkönen, mutta eikös toi ole oikeastaan aika turha keksintö? Ei ainakaan oikein missään mitään positiivistakaan sanottavaa tuosta ole.

    Kulutus on matkassa noin 12 litraa, joten siltä osin onnistunut. Miten sitten olisi yhdellä 750 tuplapumppukaasarilla.
     
  2. max

    max Double Gearhead

    HOT ROD Magazinessa oli vertailu näistä tuplakaasari systeemeistä.Tämä sun systeemi jäi ainakin pahasti Tunnel Ramien jalkoihin sekä tehossa että väännössä koko kierrosalueella,sama koski näitä "Stromberg" ja muita vastaavia monikaasari nostalgia tötteröitä.
    Ei se toki huono ollut,mutta taitaa olla enemmänkin nostalgia juttu,kuin "All Out" performanssi kapistus.Tottakai toi on mukava kun ei pursua pellistä läpi kuten Tunnel Ram.
    Varmasti esim. Victor Jr.+750 dp nokittaa ton helposti;voi se kaasari olla pienempikin kuin 750 cfm.
     
  3. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Taas tätä dual quad pähkäilyä...
    Eli kyseessä siis edelbrock C26

    Millä lailla näissä pitäisi olla toi kaasareitten linkitys? tällähetkellä ainakin etummainen kaasari aukee melkein puoleenväliin, ja sitten vasta aukeaa takana. Kaasuun vastaa ärhäkästi. Eikös toi oikein ole.
    2000rpm-2500 välillä on ämpyilevä ja hiukan nykii.

    Starttaus on vähän erikoinen toimenpide, joskus startti pyörittää hitaasti ja joskus nopeesti. Tuntuis siltä että saa herkästi liikaa bensaa. Ei ole väliä starttaako kylmänä vai kuumana.
    Parhaiten pyörittää niin, että on jalkaa sentin verran kaasulla.

    Testit alkaa siitä, että kiihdytyspumpun tankojen paikat vaihtaa sillei, että antaa pienemmän mojauksen. Tyhjäkäyntiä on nyt P asennolla sellanen tasanen 1000rpm. Sitä sietää laskea 750rpm seudulle. Jos noi ei auta. niin sitten ostetava säätösarja ja aloitettava pitkä prosessi. Seossuhdemittari olis tottakai se avain tähän koko hommaan.
     
  4. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Starttiongelmat johtui muista jutuista, ne selätetty. Tuossapa on pieni pätkä tuosta setupista ja käynnistä:
    https://www.youtube.com/watch?v=_4M43LM ... NXSehcLs6g

    Käyntiinlähtö hyvä, kaasuunvastaavuus on nyt vähän ehkä laiska.
    Ruvetaan säätämään tarkemmin kun rahatilanne sallii seossuhdemittarin hommaamisen.
     

Kerro tästä muillekin!