Edelbrock säätöohje Oldsi-sivustolta hukassa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Seevu, 10.5.2019.

  1. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Onkos tämä ongelma jollain tietyllä kierrosalueella? Toimiikos normaalisti täyskaasulla? Aika helposti polttaa tulppia jos on reilusti rikkaalla. Ja voihan siellä sytkäpuolellaki olla hämminkiä. Moparin oma kärjetön jakaja omassa autossa. Aika tarkka oli "magneettijalan" kärkivälistä. Ohjearvoon säädettynä röpötti tasakaasulla.
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tuossa ohjeessahan nimenomaan käsketään ohentamaan neulaa, mutta Jussin ohjeen mukaan pistin paksumpaa ja heti pelittää lähes täydellisesti! Pistän taas pykälää isommaksi ja testaamaan. Kiitos Jussi!
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kahdesta omasta säätösetistä suurimmat neulat olivat 73-52 ja yli 50km/h vauhdeissa kone toimii mainiosti. Alle 50km/h havaittavissa pientä epätasaisuutta vielä käynnissä. Mikäli ymmärsin oikein, niin pienennän ensiösuuttimia pykälän ja aloitan neulajumpan uudestaan. Jousista lötköimmät (siniset) toimivat parhaiten.
     
  4. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 1st gear

    Itsellä auttoi tuohon alhaalla nyhtämiseen tyhjäkäyntisuuttimen poraaminen isommaksi. Täältä foorumilta tuli vinkit tuohon modaukseen . Potilaana oli piristetty fe390 ja edel 750
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nyt pitänee alkaa arvaileen ja kuvaileen epätasasuuden laatua. Satunnainen nyhtäminen tai nykäsy vois kieliä, et on menny jo vähän laihan puolelle. Pikkasen rikasta ei huomaa, kun tosiaan menemällä yli siitä oikeasta kohdasta laihalle (ilman mittareita). Tasanen rupsuttelu ja röpsöttävä käynti antais sit juuri suuntaa tuohon suuttimen pienennykseen.
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. HT

    HT Gearhead

    Suosittelen seossuhdemittarin hankkimista. On loistava apu säätöhommissa. Ei tartte arvailla.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos sitä vaan osaa lukea ja soveltaa lukemia käytäntöön ;)
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!