Edsel tarjolla

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja Hollow Head, 12.8.2007.

  1. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  3. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Heh... näistä toinen tulee näköjään Imatralle 8) .
     
  4. Stang_81

    Stang_81 Gearhead

    Rautaa rajalle :D Hyvä lisä oikean seudun autokantaan :wink:
     
  5. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Vaikea uskoa että Edseliä pidettiin aikoinaan rumana :mad:
    Ja maskia ivattiin naisen ....... :p

    Nyt niin mahtava auto. Ehkä just tämän harvinaisuutensa vuoksi.... :-?
     
  6. Juppee

    Juppee Gearhead

    Yritin pikaisesti haulla, mutta löytyi lähinnä avomalli keskustelua...
    Onko kukaan ehtinyt selvitellä montako Edseliä Suomesta löytyy vuosimalleittain?
     
  7. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    '60 mallisia ei taida olla kuin yksi, '59 löytynee kymmenkunta ja samoin '58 mallisia. Ja tää ei ole fakta, vaan perustuu lähinnä yksilöihin jotka olen nähnyt tai joista olen jotain huhua kuullut. Lisää mahtuisi kyllä... symppis laitteita 8) .
     
  8. Juppee

    Juppee Gearhead

    Ai 60 mallinenkin löytyy? Mä luulin että noiden saldo Suomessa olis täys 0. Kuka tunnustaa, tai tietää, missäpäin tää 60 vaikuttaa (ja malli kans)?
    Saako Edseleihin mitään "valmiita" korjauspeltejä, vai joutuuko suorasta kaiken tekemään? 59 Ranger olis tiedossa, mutta kovasti laho (ainakin) helmoista...
     
  9. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Se '60 mallinen on jossain Oulun korkeudella ja on 4 ovinen sedan. En muista oliko DeLuxe tai jotain muuta, mutta siitä oli joskus jopa kuvakin projektivaiheessa V8 lehdessä. Odotahan kun EdselHomo ehtii vastailemaan näihin kysymyksiin... :eek: Sillä kun oli se '59 ja perehtyi kai aika perusteelliseti noihin osien saatavuuteen.
     
  10. EdselHomo

    EdselHomo 3rd gear

    59 Edseliin taitaa sopia suoraan Fordin korjauspalat ainakin alaosiin. Interchange manuaalin mukaan jopa ovet ovat samat mitä 59 Fordissa, mutta pintapelti vaan eri. Lasit mm. ovat samat ym. Helmakotelo voi olla Edselissä pidempi...

    Tekniikassa ja alustassa ei sitten olekaan mitään muuta eroa paitsi lehtijouset on takana pidemmät ja leveämmät Edselissä eli niiden puslat on eri. Tietysti akseliväli on pari tuumaa pidempi.

    Menihän tähän puoli tuntia vastaukseen... 8)
     
  11. Juppee

    Juppee Gearhead

    Kiitokset EdselHomolle tiedoista.

    Noita "normiFoorttin" korjauspellejä saa ilmeisen sujuvasti täältä?

    Osaatko vielä tyhmälle tarkentaa tota ovenpintapelti juttua? Siis mitä eroa Edselin ja Fordin välillä? Tuossa tietämässäni yksilössä kun on oven alareunatkin "luonnontilassa".
     
  12. EdselHomo

    EdselHomo 3rd gear

    Jos oon oikein ymmärtäny niin oven "runko" eli se mihin pintapelti on lätkästy kiinni on sama mitä Fordissa. Erilaisethan ne on päällepäin katsella.

    Alareunaan saattaa korjauspalat sopia Fordista vallan hyvin.

    http://store.shermanparts.com/cgi-bin/s ... mg_num=395

    Katos tuolta. Jos muistan oikein niin SW Trade tuo tuolta korjausosaa...
     
  13. Juppee

    Juppee Gearhead

    No saakeli...
    Toi shermanparts olikin uusi tuttavuus. Mitäs vuosimallisyrjintää tuolla peltipuolella harrastetaan, ku vuosimallit loppuu aina 1958? Vai onko 59 sitte sama tai riittävän lähellä?
    Mullon paha kysely ikä, mutta se johtunee siitä, että noi Moparit on tutumpia mulle.
    Nyt vaan on uhkaavasti iskemässä pahanlaatuinen Fordhomous (yks Moppe sentään jätetään talliin)...
     
  14. EdselHomo

    EdselHomo 3rd gear

    Paha mennä sanoon 58-59 Ford / Edsel (Ranger, Pacer) korin alaosien eroista. Ei välttämättä oo paljoa eroa, mutta helmakotelo vaikuttas ainakin erilaiselta, pyöränaukoissa ei välttämättä oo paljoa eroa?!
     
  15. Ylli

    Ylli Gearhead

    Pakko kommentoida, että taitaa kuitenkin tulla Imatran naapuriin (15km) eli Joutsenoon.... :wink: , ei itselle kuitenkaan. Siis tuo 373 numeron auto.
     
  16. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Sama se minne tulee, kunhan tulee suomeen, eikä kummankaan rajan toiselle puolelle... :rotfl:
     
  17. JVN-63

    JVN-63 3rd gear

    FordHomous on maailman ihanin asia...
    Ite aloitin jenkkiharrastuksen vuonna -83 Fordeilla, sitten joskus 89-90 alkoi MoPar-hairahduskausi, tuona aikana oli hitosti eri moppeja, mutta lähes koko ajan joku Fordikin oli pihassa... kausi päättyi muistaakseni -97 minkä jälkeen on pysytty tiukasti Fordiumissa...
    (Täytyy silti myöntää että jos oikeaan aikaan oikeassa paikassa oikean hintainen/kuntoinen -71 Charger tai -71 RoadRunner osuisi kohdalle saattasin vieläkin eksyä sivupoluille... luopumatta kuitenkaan Fordeista!!!)

    Ai niin, pitää vielä mainita että GM-tuotteet on meitslle olleet aina "total turn off"...
     
  18. Juppee

    Juppee Gearhead

    Vaikka se Fordhomous kovasti nostaa päätään, niin taitaa tuo aiemmin mainitsemani -59 Ranger jäädä ostamatta. Auto Texasissa, ja hieman rapeahko mun tän hetkisiin suunitelmiin. Auto on kyllä halpa hankintahinnaltaan, mutta rahdin ja alvin jälkeen yhtälö on vähä erilainen.
    Jos jotain kiinostaa ajokuntoisen 2D 292cid Rangerin tuonti Texasista, niin voin yv.llä laittaa kuvia + myyjän yhteystiedot.
     
  19. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Osta Juppee tuo uppee Mercury pois, niin ei tarvii sitten enää haaveilla erikoisesta ja hienosta vehkeestä. Tosin Edesel on kulttiauto, mutta paljoa ei jää jälkeen Mercurykään. Ja Mercuryiden hinnat on ihan toista luokkaa, koska niitä ei jostain syystä osata arvostaa amerikassakaan samalla lailla kuten saman ikäisiä Fordeja ja Edseleitä :eek:

    http://forum.absum.net/Default.aspx?g=posts&t=416

    Ja tuohan on 2D sedan jota on valmistettu 12,694 kpl. 2DHT mallia valmistettiin 17,232 kpl.
     
  20. Juppee

    Juppee Gearhead

    Olipas upee :eek:
    Nyt väännetään yks eBay Dodge loppuun, joten maanantaina palataan aiheeseen Fordhomous, jos vielä tyhjinkäsin ollaan...
     

Kerro tästä muillekin!