Ei paljon huonompaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja make l, 21.1.2005.

  1. make l

    make l 1st gear

    ...autoa taida olla kuin -64 valiant!. Satuin nimittäin lukemaan Tuulilasi-lehden Turbo julkaisua ja juttusarjaa "Sitä autoa en unohda". Kyseisessä stoorissa autoilija (?) nimeltä Kimmo Kienanen muistelee 70-luvulla hankkimaansa plymouth valiantia, jossa ei ollut mitään muuta kuin ongelmia. Startti temppuili, jarrujakin olis pitäny korjata ja kutosmoottori vei bensiiniäkin aivan julmetusti...
    Ei kait kirjoittaja luule että sellaisia autoja on olemassakaan, joita ei tarvitse ikinä huoltaa tai korjata?? Sen kun ajaa vaan... Eikä se sitäpaitsi ole auton vika jos ei omistajalta tai tässä tapauksessa hänen opiskelutoveriltaankaan löydy ammattitaitoa edes valiantin rumpujarrujen korjaamiseen. Oli se onni että K.Kienanen pääsi eroon "jenkkiromusta" ja sai vaihdettua takaisin eurorimpulaan :eek: Tosin saattaa olla niin että kyseinen -64 valiant on vieläkin hengissä, toisin kuin kienasen myöhempi ajoneuvo :) Voi hyvää päivää!, niinkuin Käkö tähän sanois


    T: ML , -64 Valiantin onnellinen omistaja
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mä luin kanssa. Tai en mä sitä pystynyt lukemaan. PASKA LEHTI sanon minä! Samanlaista vauhdin ihannoimista ku GTi. Tollalailla ne luovat asenteita ja mielikuvia. Voi vittu mitä paskaa ja jopa tuulilasi lähtenyt tolle linjalle. Minä väitän että tuo noiden vauhdin ihannointi näkyy nuorten liikennekuolemissa. Syvältä perseestä!
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo. Huoltamattahan nuo euro ja japsikikkareet kulkee ikuisesti. Tuohon maailman aikaan noihin ei paljon tarvikevaraosia saanut, ja jostain syystä noita ei aika usein paljon huollettukaan, joten rapistuivat suht nopeesti. Jos ei ollut mitään muuta ahjua mistä osia saa kun maahantuoja, niin ei varmaan kauheen hyvät muistot jäänyt. Mekin aikoinaan ostettiin tollanen starttivian takia seisomaan jäänyt '65 kun sattu olemaan ylimääränen isolohko tallissa joka tarvitsi kotia, kaikki 500 markkaa jotu raadosta maksamaan.

    Jos en ihan väärässä ole, niin tulevassa tuulilasi turbossa saattaa olla Autokin esittelyssä?
     
  4. make l

    make l 1st gear

    Joopa-joo, tulipa taas vuodatettua :D Luin kyseistä julkaisua parturissa ja nyt pitääkin miettiä jatkotoimenpiteitä. Vaihtoehdot kuulemma ovat:

    a) lopettaa kyseisen lehden selailu
    b) lopettaa kyseisessä parturissa asionti
    c) lopettaa valiantin kanssa touhuaminen ja ostaa joku hjyndäi
    d) lopettaa työt tältä viikolta, hakea 6-pack Auraa ja kurvata tallille
    ruuvaamaan valtteria
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    a)
    b)
    d)
     
  7. make l

    make l 1st gear

    Päädyin yllättäen vaihtoehtoon d....... :D 8) :D
     
  8. MR. Fabulous

    MR. Fabulous 1st gear

    Reilun vuoden takaisessa Tuulilasissa oli artikkeli "Huonoimmat ajamamme autot". Siinä oli mukana -66 Barracuda Formula S. Autosta kerrottiin tyyliin: surkea ajaa, metriäkään eo kulje suoraan, ylitehoinen yms. Se lehti oli joku juhlanumero ja siinä oli kannessa uusi Maybach muistaakseni.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Heivaa kasi.............tilaa tuulilasi" :soosoo:
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    huulilasi-vitsipalsta on palannut, täyttää nyt koko lehden :rotfl:
     
  11. Käkö

    Käkö Gearhead

    Voi hyvää päivää, kaikkea sä make 1 luetkin, eix siel parturissa olluna mitään esim.anna-lehteä tai jotain... :lol:
    Helpompi olis ollu lukee ku 40:nen täti ihminen on katkassu kynnen lakatessaan isovarvasta hilelakalla ja lukea kun ko. mimmin aviomies on just ylennetty volvokuskiks ja koira on karannu ja tytär on niiiin vaikeessa iässä ja rivitalon pätkä on vieläkin maksamatta...

    Eipä silti, tuulilasi on menny alaspäin ku lehmän häntä, ne yrittää olla nuorekkaita mut hitto ku niistä 60-kesäsistä toimittajista ei enää nuoria saa edes toivomalla...

    Taidetaan mekin syödä nykyään ananaksia siitä kienasen kotterosta! :rotfl:
     
  12. Muki

    Muki Gearhead

    Varsinkin kun miettii näitä nykyautoja, tuo kannanotto "ei kulje suoraan" tuntuu peräti surkuhupaisalta. No ehkäpä olikin hyvä että kyseinen herra on aikanaan voinut nauttia autoilusta esimerkiksi Lloydilla tai muulla pula-ajan autolla. Tai miten lie lisenssien ollut laita onko joutunut tikuttelemaan skodalla tai mouhilla kilometrinsä.

    Taannoinhan ajelin 64 valiantilla ja kyllä oli pakko pistää merkille miten sekin , vaikka ei nyt aivan uusi enää ollut, meni SUORAAN ihan pakottamatta ja ilman että piti puristaa rattia rystyset valkoisena.

    SYVÄLTÄ SYVÄLTÄ on nämä nykynatsien ja ties missä tehtyjen autojen kyvyttömyys suuntavakauteen. Ja sitä vielä kilvan kehutaan mediassa miten hyvä ajettavuus. My Ass
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    :mad: joo saatanan kinnerilehet tajua autojen päälle tuon taivaallista ainaku joku jenkki vehe on jossaki testissä ni ei mitään hyvää sanomista. otetaan esim. kaikki muut manuaalilla ja jenkki automaatilla niin johan on tasapuolista esim.sitkeys testi jää tekemättä ku kickdoun vaihtaa pienempää ja takaan ja vannon et yksikään euro tai japsi kinneri ei hakkaa v8.ia väännössä.ja ajappa jollaki kuuskytä luvun tojotalla kahtasataa ikkunat auki ja puhut vielä puhelimeen taitais pappia tarv
    ita.....ois vielä muutaki mut olkoon
    T:mopar power
     
  14. HEMI

    HEMI 1st gear

    Jaa a vertaakohan ne niitä uusiin autoihin niinku yleensä tollaset pälliäiset tekee....musta on aika normaalia että uudet on parempia ajaa :-?

    Valiant65 Eiks vallu oo ihan tukeva 280km/h nopeuksissa :lol:

    Ja jarrut... Onko yksinkertasimpia olemassa :odroll: jos ei raukka niitä osaa korjata ni voi voi

    ja miten ylitehonen voi olla huono asia? eiks sillä kaasu jalka pelannu.

    oon ajnu 67 barracudalla ja kyllä se meni suoraan kun juna ei kammennu mihinkään suuntaan.

    Jaa minkäslaisia japseja ja euroja oli 64 vuonna tuskin kovin kaksisia olivat (1.1l jolle 100km/h tunnissa oli jo saavutus eli ei ihme jos on jännittäny ajaa kutos vallula) :wink: veikkan että jenkit piekis ne kuusnolla vartilla kuin mutka tiellä ja varusteissa (no vallu nyt ei tietysti mikään öky ollu) :lol:
     
  15. petro_din

    petro_din Gearhead

    een kyll sanos ett uudet on parempia... kyll moni capriceki hakkaa ajettavuudessa noi "hyvät" toijjotat mitä nykysi näkee.. paljon mukavampia ajella talvella, blazerillaki sai tänään ajaa 80:iä auraamattomalla tiellä ja muut oli siellä tientukkona... ja eipähä noi valoistakaa veinannu liikkeelle pääst, ei blazella ollu ongelmia(laiska ku oon ni en jaksa etes aina nelikkoa vetää päälle..)

    ja ylitehokkaita? no sen takia kait se polin on siinä oikeessa laidassa ett sillä säädellään sitä "tehoa"

    ja jarrujen korjaus... ettei vaan ois ollu nii ett automaatti säätö oli jumissa ;)
     
  16. leksa

    leksa Gearhead

    No nyt kyllä..

    Nyt nousi niskakarvat pystyyn.. Vai P*** Tuulilasi tuollaisia. On pakko sanoa ettei nämä nykyisetkään autot nyt ihan itsestään suoraa mene, ja jos saan niin lisään ettei mene niinkään suoraan itsekseen kuin se 64 valtteri.
    MINÄ olen jo kohta ikäihminen mutta silti muistan elävästi omien ja kavereiden jenkkiraudat ja Valiantit ja muistan nekin kiinanraudat jotka olivat jo silloin niiiiiin hyviä verrattuna näihin Jenkkirautoihin.. Kummallista on se hyvyys joka katoaa ensimmäisen elinvuoden kuluessa... Kun auto on jo vanha ennen kuin takuu aika on ummessa.

    Luin kerran erään unelma-auto kirja jonka kirjoittaja kirjoitti Fiat 850 Specialin olevan paras auto jota maailmassa on koskaan tehty ja huonoin oli JOKU JENKKI LETUKKA jossa oli voimaa aivan liikaa..

    Jenkki Letukkahan voi tarkoittaa tietenkin mitä AMERIKAN AUTOA tahansa, nehän on samoja kaikki.

    NIIN että kun hakee yksilötasolla olevasta autosta yleistystä, on arviointi jo täysin perseestä. Olen minäkin ajanut surkeata Valianttia, ei mennyt suoraan ja voimaa oli todellakin ajoominaisuuksiin nähden runsaasti liikaa. Etutukivarret oli irti ja 318 moottori vei kaikesta huolimatta autoa eteenpäin pyörät linassa.

    Jossain jenkkilehdessä 80kyt luvulla oli maininta maailman parhaista autoista ja niistä yksi oli ihmisten äänestyksen perusteella Valiant yleisesti.

    Lehdessä kerrottiin auton olevan pommin kestävä ja kestävän vaikka sille syöttäisi pieniä kiviä. Joita minä kyllä kerran syötinkin, mutta vain 70 th kilometriä kunnes laitoin ihan ilman putsarin ettei enempää kuluisi turhaan.

    Vieläkin tuohduttaa tämä yletön paskanjauhaminen noissa yleisissä hyväksytyissä piireissä, missä ei asiaa todellakaan voi vertailla millään muulla kuin kulutushysterian ja yleisen markkinatalousyhteiskunnan hyväksytyin silmin.

    Eli osta auto joka kolmen vuoden välein, ja älä kerro jos se käy huollossa tai siitä menee mitään rikki. Eihän uudet autot säry P****kle

    Olen ollut autokorjaamossa töissä merkkiliikkeessä jossa vaihdettiin uusiin autoihin osia ja tiivisteitä yms ja niistä ei saanut kertoa asiakkaille jos asiakas ei erikseen kysynyt. takuu nääs. Vaikka olivat uusia ja hyviä särkymättömiä jne..

    Kaiken lisäksi 80kyt luvulla sanottiin etteivät nykyautot enää ruostu eivätkä kulu kuin entiset... Eikös tuo sama laulu jatku edelleen.. Ja jotkut autot ne vaan porskuttaa vaikka on nähty maailman parhaita vedoksia tässä välillä ja unohdettu ne taas hiljaisuuteen...

    Se siitä taas kerran

    lisää autoilun aiheuttamaa jorinaa omissa löpinöissäni http://www.leksanet.com
     
  17. leksa

    leksa Gearhead

    NIIN!! asiaa pitäisi aina verrata vastaavaan tuotteeseen vastaavan aikana..
    Otetaan tallista kahdeksan kertaa maapallon yli sekä ympäri ajettu Vallu ja kaupasta uutuuttaan kiiltelevä auto, merkistä riippumataa mutta 40v uudempi niin johan on kumma jos ei pari pahaa sanaa Vallusta löydy..

    Kerran yksi kaveri selitti Naama Peruslukemilla että OOPPELI teki sen mihin jenkit ei pystyny, ne sai hyvän ajettavan auton jossa on V8 moottori... Ja kulkee, ettei amerikan mopilla perään pääse... NO minä kysyin että mikäs tämä moinen juuppeli sitten on, niin vastaus oli että atmiraali.... jotta sillee ja sillähän ei olekaan minkään jenkin kanssa mitään tekemistä. Ja tämä tarina on tosi sii aikuisten oikeesti.

    Toinen kaveri selitti että amerikkalaiset ei osaa laittaa tarpeeksi voimaa moottoriin kun enklantilaisella AC Cobrallakin pääseen niin kovaa... Ja taas että sillee ja tämänkin kuulin ihan itse ja ihan oikalta korolla Fanilta.
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu eräskin kaveri kertoili mulle vissiin isältään oppimaansa hokemaa että kun sevyn kasit on niin vanhanaikaisia ja huonoja ja tehottomia ja että niissä on pellistä prässätyt keinuvivut.
    Ooppeli on maailman paras auto, se on jämäkkä ja kestävä ja vie vähän bensaa... (niillä oli silloin C-Ascona).

    Kuinkas ollakaan muutamaa päivää myöhemmin sattui kaveri tulemaan hallille kun olin ruuvailemassa B-asconaa ja venakoppa oli auki. Pyysin että tulis jeesaamaan pyörittämään konetta kun on niin vaikea saada näitä venttiilejä säädettyä kun tässä on nää v*tun paskat ja epäluotettavat pellistä prässätyt keinuvivut :rotfl:
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eikä kovin paljon parempaa talviautoa taida olla vieläkään tehty (kun puhutaan ihan perusautoista) Ainakin pari kavereilla olevaa Valianttia menee suunnilleen vaikka umpihangessa ja jos ei vaan pyörät oo jäätynyt maahan kiinni niin nehän lähtee liikkeelle pakkasessa kuin pakkasessa. Ihme vekottimia :eek:
     
  20. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kovasti tekis mieli sanoa... ja ties vaikka mitä... mutta sanonpa vaan notta perkele!
     

Kerro tästä muillekin!