Ekaa kertaa Autoaa maalaamassa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja samip, 14.3.2005.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ruosteiset kohdat tulisi puhdistaa niin, ettei kraatereiden pohjalle jää ruostetta. Hiekkapuhalluksella onnistuu parhaiten.
     
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    JA todella tarkasti tarkastella kraatereita ettei ole pellistä läpi asti. Jos on niin on melko sama mitä väriä päälle vetää, niin alkaa mätänemään muutamassa vuodessa koska saa kosteutta ja happea reijän läpi maalikerrosten väliin.

    Itse pitänyt testata rokkoseen peltiin, että naputtelee pinnan vähän alas ja kittaa epoksikitillä yli kunnolla, että pitäisikö tämä ruosteen hetken aikaa loitolla.

    Epoksikitti kun on täysin vesitiivistä kampetta. (käytetään mm veneiden veden alapuolella olevien kolhujen korjauksiin..)
     
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Meinasitko VooDoo että teet epoksikitistä auton sen ""kraateri verkon" päälle , eikö se kosteus tule sinne alle sieltä takakautta ? Nythän se pelti pitäis epoksoida sieltä takaakin ettei kosteus tulis väliin ja turvottais peltiä. Kyllä jos on pitsiä niin silloin on aika alkaa vaihtamaan peltiä, on ainut oikea ratkaisu.
     
  4. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Tottahan se on, että tuossa kohtaa peltiä pitäisi vaihtaa.
    Ei vain ole aina kustannustehokasta johonkin 500e viimesen leiman pommikoneeseen.

    Todellisuutta on, että sielä kitin alla se pelti pikkuhiljaa häviää ja lakkaa olemasta, mutta lähinnä että kuinka pitkään pysyy, ennenkuin alkaa tulemaan kuplat pinnalle asti.

    Omakohtanen kokemus on että hiekalla puhallettu ja teollisuus epoksilla kyllästetty niin 2vuotta ja alkaa väri erkaneen pinnasta jos on yhtään neulanreikää pellissä.
     
  5. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Kotelosuojaa pellin takapuolelle
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos ei kraatereita, niin kyllä kikkaratukkalaikan jälki ja tinneri puhdistus kelpaa epoksipohjamaalille.
     

Kerro tästä muillekin!