ekoturbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja van95, 20.4.2006.

  1. van95

    van95 1st gear

    minkäs moisia kokemuksia tällasista renkaista on?
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Talvirenkaina ihan hirveitä.

    Kerran oli transitissa, ei mennyt senkään vertaa suoraan mitä normaalisti. Tiemaalauksetkin sai vetelemään.

    Nyt on toisessa carinassa, kun oli ostaessa. Sama vaiva. Ihan hirveä ajaa.
     
  3. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    mulla on talvia autossa (bemari e36) kesä rattaina edessä eko turbot ja ei ainakaan 300km matkalla ole ollut moitittavaa, ehkä hitusen äänekkäämmät ku jotku nokialaiset, mutta on kyllä, hinnassakin eroo.
     
  4. tabs

    tabs Gearhead

    Käyttiksien alla on aina pyöriny ekoturboja, hinta/laatu on ollu ihan kohdallaan. Rengasmelu on huomattavasti kovempi kuin laatu merkeissä,
    mutta mulle on riittäny yleensä että ne on mustat ja pyöreet... :)
     
  5. MrBeanville-76

    MrBeanville-76 1st gear

    Mulla on ekoturbo talvirenkaat ilman nastoja vanissa ja ihan hyvin olen pärjännyt talvellakin. En aja rallia, rata-ajoa, enkä yritä päästä metsään vanillani, tällöin ominaisuudet ovat näissäkin ihan riittävät. :wink: Sarja 215 leveitä 16 tuumasia vahvistettuja pakettiauton renkaita maksoi muistaakseni 340 €.
     
  6. transport01

    transport01 3rd gear

    Mun kokemukset ekoturbosta on aika vanhoja, mutta lopputulemaksi jäi, että olivat hintansa väärttejä. Tilasin nuo muistaakseni puhelimella toimitus tuli matkahuollolla nopsaan. Laitoin renkaat itse alle. Yhteen tuli runkovika 2 päivän päästä. Sain takuuna uuden, eikä tarvinnut viallista palauttaa. Onneksi vika tuli ennen tasapainoitusta, eli tuosta viasta ei tullut minulle kuluja Uusi tuli niin nopsaan, että runkovikaisellakin pärjäsi sen yhden päivän.

    Renkaat oli autossa alla muistaakseni 8v. Kilometrejä autoon tuli tuona aikana reilut 100 000, jonka jakaumasta kesä/talvirenkaille en arvaile, mutta auto oli tyypillisessä ympärivuotisessa käytössä eteläsuomessa.

    Kulutuskestävyydeltään nuo oli mielestäni ihan hyvät. Samoin pito oli alkuun muutaman vuoden hyvä. Kumi ja kuvio (hakkapeliitta 10) tuli kait nokialta, mikä selittänee tuon hyvän pidon.

    Ajo-ominaisuudet oli tyypilliset pinnatun renkaan sellaiset. Nuohan tehdään sekaliselle rungolle, ja pahimmassa tapauksessa autossa on 4 erilaista runkoa ja kulutuspinta, jota ei ole suuniteltu yhdellekään niistä. :(

    Muistelisin omistaneeni samoihin aikoihin myös yhdet kesäkumit ko merkiltä. Kokemukset niistä suunnilleen samanlaisia.

    Kokonaisuutena, jos autoa pyöritellään lähinnä kauppakassina kaupungissa ja hinta on tärkeä tekijä, niin pidän noita ihan hyvänä vaihtoehtona. On halvat ja pyöreät, jonka lisäksi ne kestää ja pitää ihan hyvin.

    Jos taas arvostaa ajo-ominaisuuksia, niin nuo kannattaa unohtaa.
     
  7. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ei ollut ekoturbot, vaan jotkut muut. Ne oli leivottu neljästä palasta ja itse sai ajaa palojen reunat tasaisiksi. Tiedä sitten kuinka vanhoja runkoja ne oli, kun kahdessa luki Esso merkkinä :soosoo: :odroll: :rotfl: Ei niillä kymmeniä tuhansia ehtinyt ajaa, kun kyljessä oli mahtavat patit, pintaa olisi vielä piisannut.

    Toisaalta toiset pinnatut olivat ihan ok. Riippuu rungosta ja leipojasta ilmeisesti. Onhan noita Colwayta sun muita Timiä ja Black Rockettia ralleissakin, vaikkei ny ihan WRCn alla.
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Taisi olla 80-luvun puoliväliä, kun viimeiset tehtiin... Gislaved muistaakseni valmistaja ja merkki on "tunnettu kestävistä", jopa 5 vuotta, rungoistaan :rotfl:
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla oli n. 10 vuotta sitten kesärenkaina ekoturbot, ja pito oli TODELLA hyvä.
    Siihen aikaan tuli hurjasteltua aika lailla, ja mutkaan uskalsi laskea todella kovaa. Tosin alustakaan ei ollut vakio. Myöhemmin vaihdoin renkaat joihinkin muihin, ja pito oli paljon huonompi. Olen kuullut myönteisiä mielipiteitä muitakin ko. merkistä.
     
  10. amalia

    amalia 1st gear

    Eikös tuo Ekoturbo ole jo katoavaa kansanperinnettä. Muistelen että Kestilässä sijaitseva rengastehdas paloi viime kesänä. Firman omistaja kommentoi samana syksynä, ettei uutta tehdasta rakenneta. Olenko oikeassa jos väitän, että nyt myydään viimeisiä varastoja ko. merkkiä..??
     
  11. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Kyllä ne alkaa olla kohta keräilykappaleita,naapurikunnassa sijainnut tehdas kärähti viime kesänä eikä kuulema tule uutta tilalle.
     
  12. weripuo

    weripuo Gearhead

    ehkä parempi niin
     
  13. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Yhellä tutulla oli viimekesä 300d mesessä ekot alla. Osti ne keväällä ja syksyllä oli kaljut.. Toisaalta oli ne aika kovilla ku joka päivä mentii +100km suuntaa ja nopeus oli aina +120km/h ja yleensä auto täynnä... Mut ei ne silti ihan nii paljoo sais kuluu...
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Paljon parempi niin.
     
  15. drako

    drako 1st gear

    Hengenvaarallisimmat renkaat joilla olen koskaan ajanut. Eikä paljon enempää mairitellut kommentit jossain TM:n testissäkään. Nämä kokemukset tosin muutaman vuoden takaa. Suuntavakavuus - mikä se on? Vesiliirto kyllä tuli tutuksi mitä se tarkottaa. Pito kuivalla oli kaukainen haave. 155 leveä merkkirengas vei tutut tiukat mutkat lujempaa ja eleettömämmin kuin 195 Ekoturbo. Kulumisesta en tiedä.

    (lisätään nyt vielä kun niin mairittelevaa tekstiä tuli että mulla EI ole kokemusta muista vastaavan hinta/laatuluokan renkaista)
     
  16. van95

    van95 1st gear

    noh noh kyllä meillä ihan kiekot ainaki on.
    rengasmelua löytyy mutta onnex sterkat o keksitty,kuka ny haluis kuunnella renaultin 4pyttystä naku konetta muutenkaan.

    lisää ääntä vaan,ei ne täristä eikä muutenkaan karseet,et kyl hinta laatu o ny kohdallaan
     
  17. weripuo

    weripuo Gearhead

    :rotfl:

    sulla on käynyt hyvä tuuri jos ei täristä
     
  18. Ronttimo

    Ronttimo 1st gear

    Sillon kun puhutaan omasta tai muiden hengestä, onko hinta/laatu suhdetta. :eek: :eek:
     
  19. van95

    van95 1st gear

    hinta/laatu suhde löytyy yleensä eurpina jos rengaskauppiaalta kysytään

    toistaisex ollaan henkissä
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ekot oli ainoat "kulumattomat" renkaat mitä mulla on ollut. Toisin sanoen: Niitä hajosi koko ajan alta, ja kun niissä oli jonkinlainen takuu niin sain aina uuden tilalle. :rotfl: Kerran oli aamuyöstä vähän kiirus töihin ja ajoin Volvolla n.150km/h (suljetulla alueella tietysti) niin etupyörästä lähti pinta irti. Mahtais olla jännät renkaat ajaa Saksassa moottoritiellä... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!