ekoturbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja van95, 20.4.2006.

  1. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    drako kirjoitti: "Pito kuivalla oli kaukainen haave. 155 leveä merkkirengas vei tutut tiukat mutkat lujempaa ja eleettömämmin kuin 195 Ekoturbo."
    Tätä en oikein usko?! Ainakin oman kokemuksen perusteella. Itellä oli joskus nipponissa 185/60-14 Ekoturbot ja niillä pystyi laskemaan tutulla mutka-pätkällä 150Km/h mutkaan ja pito pysyi! Myöhemmin vaihdoin vähän leveemmät merkkirenkaat alle, ja pito loppui jo paljon pienemmässä vauhdissa. Oisko sitten ollut kovemmat vai mistä johtunee, mut huomattavasti pito huononi renkaanvaihdon jälkeen..

    Enään ei edes uskaltaisi lähteä koittamaan moisia nopeuksia..
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vieläks noi pinnotetut renkaat ulisee niinkuin joskus ennen? Mulla on kerran ollut sellaset yhdessä autossa noin 10 v. sitten ja ne oli sellaset että yks kaveri aina naureskeli kuulevansa jo ennenkuin autoa näkyykään kun mä tuun sinne niille eli vouvas ulkoapäin kuunnellen kuin rekan pyörät konsanaan :rotfl: Tulee mieleen että lieneekö tossakin valmistajakohtaisia eroja ja olisko vielä tuurillakin merkitystä eli sillä millasille rungoille kumit on pinnattu?
     
  3. transport01

    transport01 3rd gear

    Muistelisin, ettei nuo ekoturbot mitään erikoisen äänekkäitä olleet. Alla on ollut pinnoittamattomia, jotka ovat olleet paljon äänekkäämpiä.
     
  4. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Isäukolla oli aikoinaan Ekoturbo-talvirenkaat 900 saappaassa, oli tosi hyvät.
    Tästä innostuneena minäkin ostin samanlaiset, samanlaiseen autoon.
    Ja ihan hirveät kapistukset.
    Johtui ilmeisesti siitä, että oli erimerkkisiä runkoja samassa sarjassa.
    Isäukolla kävi parempi tuuri. Tai tuuri ja tuuri, se sarja oli tehty niinkuin pitääkin, koko sarja samanlaisille rungoille.

    Pääsääntösesti olen kyllä pyrkinyt välttämään pinnattuja tuon kokemuksen jälkeen. Onhan niitä tosin joskus tullut autokaupan mukana.

    muoks: Se jäi vielä sanomatta, että ääntä piti kyllä molemmat satsit.
    Karmee jollonjollon yli 80 km/h vauhissa.
     

Kerro tästä muillekin!