El Camino Royal Knight

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Tiplu, 22.11.2019.

  1. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Paljonkohan kyseistä mallia aikoinaan tuli maahan? Eikö näitä ollut mustia ja valkoisia,ja oliko vielä jotain muuta väriä , Punaisen olen nähnyt mutta en tiedä oliko alkuperäinen. Itselläni oli joskus 1980 mallinen musta ja harmittaa kun hukkasin. Nyt olis pientä poltetta hommata taas Camino......
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    On ollut myös punaisia. Määristä en tiedä mutta ei niitä liiaksi asti ainakaan näilläbä leveysasteilla ole näkynyt o_O
     
  3. Lemmu

    Lemmu 1st gear

    Kasissa 5/91 on juttu valkoisesta ritarista(NR-942), jutun mukaan 3kpl valkosia ois tuotu uutena tänne. Muista väreistä ei mitää mainintaa.
     
    spinneri ja WannaBeRodder tykkäävät tästä.
  4. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

  5. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Muistuipa mieleeni että myös sinisen yksilön olen nähnyt jossa oli korkea lavakate. Onhan Caminoa tarjolla nettiautossa ja blocketissa ,nyt vaan pitäisi realisoida tuo Fury ensin.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Meilläpäin oli yksi vanha pappa, jolla oli valkoinen versio.
    Näin sen autoliikkeessä myöhemmin noin vuonna 1985.
    Muistelen että hintalappu oli 29 000 markkaa.
    Auto oli uudenveroisessa kunnossa. Punainen sisusta oli, senkin muistan kun istuin kuskin paikalla.Mutta miten tuo poikkesi normiCaminosta? Teippaukset ja sähköikkunat sekä tilt-ratti?
     
  7. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Mustassa joka oli mulla: teippaukset ja etuspoileri olivat ulkoiset erot,olisko ollut myös sisältä säädettävät pisara peilit. Punainen sisusta sähköpenkki, tilt/vakkari,mulla oli veivi ikkunat.Ja mitareita oli enempi,en vaan enään muista miten.
     
  8. shr1

    shr1 Gearhead

    Eurassa oli kaverilla noin vuonna -90 tollanen musta. Oli hieno! Leveillä slottivanteilla, jos oikein muistan.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mustat on ollu yleensä Black Knight:a...se on eri kun Royal Knight.
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mä luulin että oli vaan yksi vuosikerta black knight malleja.. tuli joku nimi ongelma ja sitten 79 tms eteenpäin nimitettiin niitä kaikki royal knighteiksi.


    mielikuva: royale with cheese.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. shr1

    shr1 Gearhead

    Aaa okei. Olen kyllä aika varma, että tuo yksilö oli Royal Knight. Vuosimalli varmaankin ´79 tai ´80. Voin kaverilta tarkistaa asian.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meidän duunipaikka toi maahan valkoisen Choo- choo customin vuonna 89 tai 90 ;)
     
  13. Marku3

    Marku3 1st gear

    Sen kasissa esitellyn auton omistajalla oli sama nimi kun täälläkin kirjoitelleella nimim. Spinnerillä.
    Oliko sama heppu, ko.lehteä (spinneri) lukiessa ainakin välittyi voimakas kiinnostus caminoihin.
    Vai sekoitanko nyt eri asioita...
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

  15. masanteri

    masanteri 3rd gear

    Linkissä vuoden 83 El Camino käsittelyssä. Loppu osiossa eritelty saatavat mallit, näitä on kyllä aina hauska kahtoo :D

     
    sikaprice, speedy, tsipi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Kyllä mulla luki etulokareissa nimenomaan Royal Knight!
     
  17. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Olikohan tämä:

    [​IMG]
    ...ostin meinaan tuon Eurasta vuonna -94? Keulasta tunnistaa vuosimallin, 1980.
     
    Gary Grand, Jussi289, shr1 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. spinneri

    spinneri Gearhead

    Et sekoita. NR-942 oli minulla aikanaan. Esiteltiin ulkoisesti (vanteita lukuun ottamatta) alkuperäisessä kunnossa V8 5/91 ja fiksattuna (mm. Pekka Mannermaan maalaukset, uusittu verhoilu, uudet vanteet + renkaat) Kromi & Powerissa. Tuossa kunnossa Camino toimi hetken myös Panasonicin autolaitteiden esittelyautona.

    Seuraava omistaja joutui kokemaan ikäviä kun auto varastettiin, ja siitä asti ollut kateissa - veikkaan, että joko matkannut maamme rajojen ulkopuolelle tai sitten purettu osiksi.

    Tuo minun yksilö oli yksi kolmesta Auto-Bil Oy:n maahantuomasta vuosimallin 1980 yksilöstä. Varusteita oli karsittu - ei ollut ilmastointia, ei keskuslukitusta eikä sähköikkunoita. Kuskin penkissä sentään sähköt, samoin tiltti, cruise ja etäsäädettävät peilit. Mittaristossa kellon paikalla kierroslukumittari (kuten SS-mallissakin). Alun perin 305 cid V8:lla, minua edeltänyt omistaja vaihtanut 350:n, jonka minä vaihdoin toiseen 350:een (mm. Mikki-kannet, 4-bolt alakerta). Vaihteistona TH350, vakio 10-bolt perä kartiolukolla ja 2,73:1 aavikkovälityksellä.

    Kaverillani oli aiemmin samanlainen, NC-317, joka edelleen mukana harrasteautopiireissä. Ei tosin aikoihin ole ollut alkuperäisiä teippauksia. Jossain välissä oli blower-moottorilla.

    Edelleen polte Royal Knight tai SS Caminoihin...


    Suustaan lurautti

    Jari Sjöman
     
    Muokattu: 24.11.2019
    Lemmu, isalmela, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Eräällä kaverin takapihalla kuvattu -78 Kamina on spoileri erilliset penkit keskikonsoli, ylimaalattu joten ei tarroja. V8 autom. lukkoperä listoja ja joku erikoinen katon rajaus, vinyyli?

    [​IMG]
     
    isalmela ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. shr1

    shr1 Gearhead

    Sama auto! Laitoin tuon kuvan kaverille ja hän tunnisti oitis entisekseen.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!