Electra valittelee koodeja 13 ja 41, missä vikaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Easy, 2.5.2011.

  1. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    ECM valittelee koodia 13, eli lambdaa? Lämpeneekö lambda tarpeeksi kuumaksi jos se on peltisarjojen kollektorin kohdalla? Ainaki konerempasta näköjään ollut se hyöty että ennen tietokone ei huomannu vaikka lambdasta nyppäsi johdon irti.

    Ja koodi 41 elektroninen sytytyksen ajoitus? Mikähän vois tämän vian aiheuttaa?

    Molemmat viat ilmestyy ku kone on lämmenny, ja vielä yleensä ylämäessä syttyy SES. Kone rupee myös käymään huonommin ja tyhjäkäynti alkaa pikkusen aaltoilemaan, niin ja sopatki saattaa olla vähän laihalla. :-?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    41 viittaa virranjakajaongelmaan, eli että ecm ei saisi tarvittavaa tietoa jakajalta.
    Kannattaa varmistaa että aliapenvuotoja ei ole, samoin kaasuttimen ja imusarjan välisen tiivisteen kunto. Jos on kovettunut, saattaa vuotaa.
     

Kerro tästä muillekin!