Engine Masters flekti testailua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 2.5.2017.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    enkös tuota tapauskohtasta tilannetajua ole painottanut useesti eli valitaan omaan autoon ja kokoonpanoon sopiva tuuletin, offroudaajalla se varmaan on eri kuin satunnais kruisaajalla tai kilpa-ajajalla
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    ettekönää typerykset huomanneet, urhohan esitti tyhmille amisjonneille haasteen
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onko haaste osoitettu myös amisjonne mielisille?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paleltuuko tuulen huuhtoma perse pahemmin sähkö vai viskoflektillä?

    Eikös se tullu jo selväksi että parempi kun ei jäähdytä lainkaan. Enemmän tehoa ja koneistamolle hommia.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    graham bell mainitsee kirjassaan saaneen lisää voimaa alentamalla koneen käyntilämpöjä 70-80 asteen tienoille.

    Siinäkin yksi mitä voisi koeponnistaa
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    :cool:Se oli miesten aikaa kun oli sivuventtiilit ja lohko ja kansi samaa valua.

    Katti muistanee paremmin ja kaarne mitä sillon lehdissä kirjottelivat asiasta?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aika paskamaista tosiaan oli sillon kansipahvin vaihdot kun tosiaan kansi piti polttoleikata tai rälläköidä ensin irti ennen kun sai vaihtaa pahvin ja sitten hitsata takas kiinni. Karpidi kehittimillä hitsattiin perkele stelliittiä seetiin jos venttiili alko kantamaan.

    Toiset vähän varasti ja pisti saranat ja matkalaukusta lukot toiselle puolelle niin sai nopeemmin vaihdettua pahvin.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    -30 oli pakkasta, sato lunta keskellä erämaata vain minä ja karpidi kehitin, tuulikin 30m/s ja partisaani vaani puun takana ja sylki emmasta luotia lipas tolkulla
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaarne johdatti käpykaartia kovaa vauhtia kohti länttä.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyllä, niinkin on riimukivistä luettavissa.
     
    Muokattu: 11.5.2017
  11. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Sviddu, tottakai se heilauttaa, jos olisin aikoinaan (joskus 80-luvulla) tiennyt että remmivetosen flektin poistamalla ois saanu kusiaiseen (n.30hv) rutkasti lisää tehoo, ni mulla ois ollu stadin nopein auto.:)
    Fiat 600
    [​IMG]
    Valmistustiedot
    Valmistusmaa
    Italia
    Valmistaja Fiat
    Konserni Fiat Auto SpA
    Tuotantomäärä 2,604,000
    Korimalli 2-ovinen pikkuauto
    Muotoilija Dante Giacosa
    Edeltäjä Fiat Topolino
    Seuraaja Fiat 850
    Teknisesti samankaltaisia Seat 600, Zastava 750, Neckar Jagst 700
    Koko ja tekniset tiedot
    Massa
    585 kg
    Pituus 3215 mm
    Leveys 1380 mm
    Korkeus 1405 mm
    Iskutilavuus 633 cm³ - 767 cm³
    Teho 21,5 hv - 32 hv
    Polttoaine Bensiini
    Vetotapa Takaveto
    Henkilöluku 4
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi 21,5hv malli kiinteellä flektillä ja 32hv sähköllä.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Totta, aika magee kusiainen, ilman flektiä 90hp takapyöriltä.
     
    PauliR tykkää tästä.
  14. DX

    DX Double Gearhead

    eikös tohon viriasteeseen täytyy jo hylätä myös vesipumppu
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ja asentaaa led päiväajovalot
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oot oikeassa. Se väkisin pumpulla kierrätettävä vesi vastustaa moottorin luontaista voimaa.
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    se menee sitten jo yli 90 kaakkisten luokkaan, siinä ei pärjää ilman teflonpäällysteisiä renkaita ja betonoituja iskareita.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    joo totta

    voiman vois varmaan ottaa kiilahihnalla kampuran siivapyörästä niin jäis vaihteiston häviöt pois
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Helppo juttu, vaihdetaan kusiaisen voimanlähde Magirus Deutsin vastaavaan. Tarvii ehkä mennä vähän takapenkille, mut teho ei ehkä ainakaan laske. Ainii, vittu. Siinähän on sit taas flekti.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    korvaa se flekti pelkällä viskokytkimellä
     

Kerro tästä muillekin!