Englannin pyörä !!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Karva, 3.1.2003.

  1. janiluo

    janiluo Gearhead

    Olen tässä mietiskellyt että kun englanninpyörän käyttäjiä tai niistä kiinnostuneita näkyy olevan Suomi "pullollaan" niin olisiko ideaa järjestää jonkunlainen "miittinki" asian ympärille?

    Siis ihan tapaamismuotoinen tilaisuus johon saisi tulla kaikki joita asia kiinnostaa ja jossa voitaisiin vaihtaa tietoa ja kokemusta keskenään. Jatkossa siitä voisi kehittyä vaikka jokavuotinen tapahtuma tai vaikka perustaa oma kerho. "Suomen English-Wheel Club" (SE-WC) :lol:

    Meneekö taas yli, vai onko se jo tehty?

    Yritän itse oppia ensin oikeat tekniikat EW:n käytössä ja vasta sitten kerätä kokemusta. Väärän tekniikan unohtaminen voi olla joskus vaikeaa!

    - Jani -
     
  2. B 49

    B 49 Gearhead

    Mä ilmottaudun meettinkiin,jos sieltä löytyy semmoinen henkilö joka kyseistä vehjettä osaa ihan oikeasti käyttää.Kyllähän sitä peltiä siinä rullailee,mutta sitten kun pitäisi saada joku tietty muoto aikaiseksi niin menee vaikeaksi.Saatikka kaksi samanlaista.
     
  3. pas2

    pas2 Gearhead

    Mites muuten, toimisko vanha trukin pyörä yläpyöränä? Metallirunko ja päällä vielä kerros kovaa kumia. Perstuntumalla vois toimia, mutta kun en ole päässyt livenä kokeilemaan vielä, niin en tiä.
     
  4. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    eipä taida sellaista seppää täält löytyä
     
  5. B 49

    B 49 Gearhead

    Ei sitä tiiä.Onhan täällä näitä kurssin käyneitä.
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Pitää muistaa että alapyörän muotohan ei saa olla kokonaan pyöreä vaan ikäänkuin venytetty jolloin keskelle jää tasaista pintaa (muuten tulee raitoja). Tasainen alapyörän pinta vasten yläpyörän tasaista pintaa (välissä tietenkin pelti) venyttää peltiä "kaulimalla" sitä kun peltiä liikutetaan edes takaisin.
    Pelti venyy molempiin suuntiin (eteen - taakse ja sivuille) mutta jos yläpyörän päälle laitetaan kumirengas (esim siivu auton sisärengasta) niin venymää tapahtuu vain toiseen suuntaan.
    jne.. jne ...

    Tärkeimmät asiat englanninpyörää tehdessä ovat:
    1) Runko ei saa joustaa, kiertyä, puhutaan kympeistä!
    2) Rullat oltava oikeanlaiset.
    3) Alahaarukassa ja sen korkeussäädössä ei saa olla väljiä. Puhutaan taas kympeistä!

    Tätä juttua on niin paljon että ajattelin että sitä voisi vaihtaa, mielummin kuin jakaa tai vain päteä netissä!

    - Jani -
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minuu kiinnostas tuo Lazzen peltikoulu ,jos sinne sais jonkun hyvän tulkin. Tuo ruotti tökkii 5-0 :smile: osaan kuunnella ,mut et pitäs vielä ymmärtää... Et jos joku oikeesti tietää et onko tämmöstä mahdollisuutta, sille olis varmasti tilausta
     
  8. janiluo

    janiluo Gearhead

    Vennun mukaan Lazze on ilmaissut kiinnostuksensa pitää kurssi suomalaiselle ryhmälle jossa Vennu toimisi tulkkina.

    Kun puhuin aikaisemmin meetingistä ajattelin että voitaisiin kerätä ja jakaa porukalla vähän tietoa jotta saataisiin kaikille halukkaille vähän pohjatietoa jotta Lazzen peruskurssista saisi eniten irti. Ei sinne kannata ihan ummikkona mennä.

    Voidaanko kiinnostuksen määrästä päätellä että ne suomalaiset jotka asiasta tietävät eivät halua kertoa muille aivan kuin se olisi jotain salatiedettä? (yritän vähän provosoida!)
    Ihan vaan Karvallekin tiedoksi että mitä enemmän Englannin Pyörän käytön osaajia on, sitä enemmän niitä saisi kaupaksi.

    Pitäisikö tässä ruveta itse pitämään kursseja ??? (Kyllä se onnistuu jos ei parempiakaan löydy??? Lisää provosointia!!!:lol:)

    - Jani -
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Peltikoulu Suomessa ei olisi paha idea.

    Palatakseni trukkipyöräideaan, tuo kumihan on lähes joustamatonta, mutta silti sillä voisi saada tarvittaessa tiukkaa muokkausta aikaiseksi, jos homma on yhtään verrannollista pehmeää alustaa vasten vasaralla hakkaamiseen. Mutu...
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ajatteleppa tilannetta näin että sulla on oikein lommonen pelti laitat sen rullien väliin säädät välyksen 1 mm (levyn paksuus) ja rupeet rullaamaan. Kaikki lommot suoristuvat mutta pelti ei veny yhtään enempää.
    Mikä on välys kumipyörän kanssa ja mitä siihen sanoo mutu?
    Ja mikä estää kokeilemasta?

    - Jani -
     
  11. Karva

    Karva Gearhead

    Jeees .... menkääs nyt kaikki kipin kapin kurssille, von mä sinne jossain vaiheessa ittekkin joutaa.

    Saatte alennusta kun ostatte joka jannu multa e-pyörän ...

    Nyt niiden tekeminen ja kehittäminen, ja juu sen pitää olla sitten paras, on vähän niin ja näin se kun pitäs myydä puoli ilman, ja mulla on muutakin tekemistä ...
    :-o :-o :-o

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2003-12-11 16:43 ]</font>
     
  12. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    jos semmoisen kurssin joku järkkää tulkin kanssa kiinnustusta löytyy täältäkin
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Selittäisitkö Jani tarkemmin? Korkeussäädön väljän ymmärrän, mutta mitäs alahaarukasta? Tarkoitatko ettei alarulla saa päästä liikkumaan sivuttain vai jotain muuta?
     
  14. JouniK

    JouniK Gearhead

    Edellinen multa, jotain vaan unohtui...
     
  15. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kenelläs kaikilla täällä on e-pyörä?
    Minä voin aloittaa ,HEP

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jäpälä 2003-12-11 21:40 ]</font>
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

    Mulla ei ole, mutta hissuksiin tulossa on ja kun on niin kova pää, niin pitää kokeilla kummallisuuksia :smile:
     
  17. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    löytyy
     
  18. 356b

    356b 1st gear

  19. B 49

    B 49 Gearhead

    Hep
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo just sitä! Ylä ja alarullan etäisyys pitäs pysyä vakiona ja akselit samansuuntaisina. Jos väljä aiheuttaa siinä muutoksia niin tarkkuus huononee. Sen huomaa jos on kokeillut kunnon pyörää.

    Niin ja mulla on jo toinen englanninpyörä rakenteilla. Kokeilen vähän tukevampaa runkoratkaisua.

    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!