Englannin pyörä !!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Karva, 3.1.2003.

  1. JouniK

    JouniK Gearhead

  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Pyörä löytyy, mutta vaatii hieman parannuksia.
     
  3. Tinde

    Tinde 1st gear

    Joo tommonen on, maali ja pyörät kuljetusta varten puuttuu.
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Onko noi pienet ruuvit säätöä vai välyksenpoistoa varten ja vääristääkö kuva vai eivätkö rullien akselit ole yhdensuuntaisia? (Kiinnostaa vaan, ei ole tarkoitus arvostella!

    Jokatapauksessa asiallinen toteutus!
    :grin:
    - Jani -
     
  5. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Tuon pyörän toisena käyttäjänä osaan kertoa kertoa että pienet ruuvit ovat säätöä varten. Akselit eivät oleet kuvan otto hetkellä yhdensuuntaiset mutta se johtuu siitä että alapyörä pääsee kääntymään pystyakselinsa ympäri ja oli jossakin satunnaisessa asenossa. Saa sen kyllä lukittuakin. Pyörät on B50:n sorvaamat.
     
  6. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minun kolme vuotta sitten tekemästä löytyy vähä suttunen kuva tuolta linkistä. Uuden teen sit joskus ,ja vastaavanlaisella rungolla rungolla kuin Lazze:n e-pyörissä.
    http://photo.starblvd.net/japala?st=album&pg=5


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jäpälä 2003-12-17 21:23 ]</font>
     
  7. janiluo

    janiluo Gearhead

    Asiallisia laitteita! Mikäs toi isompi laite kuvan oikeassa reunassa on nimeltään? ja mitä olet sillä tehnyt?

    Mä otin Lazzen pyörästä mitat ja kuten arvata saattaa. Lazze ei oikein tykännyt! Tein ensimmäisen EW:n rungon niiden pohjalta. Kolmiorakenne on paljon vankempi kuin neliöputki varsinkin kierrettäessä. Yleensä mietitään vain C:n aukivenymistä eikä sitä selän kiertymistä joka vaikuttaa enemmän rullien etäisyyteen toisistaan.

    - Jani -
     
  8. cubic_inch

    cubic_inch 1st gear

  9. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Sama pää kesät talvet, toi nimetön olin minä.
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo pullmaxista on ollut paljon juttua ja kuvia alan kirjoissa. Molemmat Covellin kirjat on täyttä asiaa!
    http://www.covell.biz/ ja "books"

    Myös sikkikoneeseen saa louverssi rissat, silloin ei ole louverssin pituudella rajoituksia.

    Ois tarkoitus rakentaa myös "pneumatic planishing hammer". Tilasin Tinmanilta piirustukset. Sehän on vähän niinkuin Pullmax mutta "kevyempirakenteinen"

    Jos ois ylimääräistä hilloa niin tilaisin Eckoldilta vähän leukoja ja laitteita.
    http://www.eckold.ch

    - Jani
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Millaisella nousulla alarullan kiristysruuvin kierre on noissa englannin pyörissänne?
    Mitä hienompi, sitä parempi vai?
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Viime kesän Do-Dadissä kun tuli ihmeteltyä tekemääsi 34-Fordin takasivupeltiä, niin sen perusteella olen kyllä myös tulossa kurssille, jos sellaista järjestellään. Oli silloin hieman juttua niistä 36-Chevyn kylkipelleistä, jos muistat. :smile:
     
  14. Tinde

    Tinde 1st gear

    Meillä on rikki menneestä viilapenkistä otettu kierre (+mutteri). Voisi ehkä olla hieman pienenmällä nousulla mutta kyllä tollakin hyvin toimeen tulee.
     
  15. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mulla on ite sorvattu lattakierre, nousua en muista, about luokkaa höyläpenkki. Musta se on ihan ok tollanen harva. Tiheetä saa pyörittää hitosti, kun tota harvaakin saa. Noista jenkkivehkeistä kun oon katsonut niin harvoja ne näyttäis olevan.
     
  16. f-38

    f-38 Gearhead

    Pyörä löytyy.
    Kaupan metritavarana myytävä iso trapetsikierre on hyväksi havaittu.
     
  17. Karva

    Karva Gearhead

    Tulipas tehtyä jokunen, enkä enään sitten tee se kun ei kannata, ei ole aikaa jne .... eli en sitten enään vastaa jos joku kyselee.

    No kerhotallille ja jokuselle kaverille voin joskus sitten ... ehkä


    Tuo meitin versio, siis kaikkien jotka jutussa on pörränny mukana, sisältää pari kivaa yksityis kohtaa jotka on vapaasti käytettävissä, ja onhan niitä muuaallakin, mutta kun laitatta niihin omiin pyöriinne, sen ylemmän pyörän säädön horisontin suuntaan, alempaan pyörään nähden, niin saatte rullien kosketus pisteelle säädön joka helpottaa käyttöä, se on kuin toinen peli ja pinta painetta ei tarvi pitää niin lujana.

    Alemman pyörän nosto tehtiin lopunperin hydrauliikalla eli pullotunkista tai vastaavasta mekanismi jolla nostetaan.

    Noi kaikki kappaleet kuten ylemmän pyörän teline ja alapyörän teline liikkuu kätevästi ja välyksettömästi sisäkkäisissä rhs-profiileissa jossa on tehty säädettävät liuku palat, joilla saa välykset pois.

    Käytännössä muuten mitä isompi yläpyörä sen paremmin pelaa, tossa tänne jäävässä on yläpyörän halkaisia noin 400mm ja leveys noin 150mm, siihen C-runkoon sen verran jotta se ei saa joustaa yhtään, eli niihin joskus primerissä esiteltyyn versioon verrattuna nykyisessä on tuplat runkojäykisteitä, entiseen verrattuna, käytännön vinkkinä vielä jotta rullien pinnan kovuus ei ole ratkaisevaa mutta, ollaan havaittu hapis hyväksi ...

    :-o :-o :-o

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2003-12-29 23:36 ]</font>
     
  18. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Miten minusta tuntuu että tuo hydraulisäätö on tunnoton, eli välyksen/puristuksen määrittämiseen ei saa näppi tuntumaa. Itte teen jatkossakin ruuvin kanssa, helpompi näin.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hydrauliikalla saa sopivan liikkeen ja säädön kun kuristaa virtauksen työsylinteriin riittävän pieneksi
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Onko mitään vastaavaa hyötyä havaittavissa noista hydrauli virityksistä, haluaisin nähdä...
     

Kerro tästä muillekin!