Ensiauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Cruiser99, 4.2.2017.

  1. Cruiser99

    Cruiser99 1st gear

    Moro kortti ikä lähestyy ja pitäs päättää minkä vehkeen sitä hommais ja jenkki maasturit, pikapit ja pakut on pyöriny mielessä. Joten mikä se ois hyvä ensi auto/jenkki nuilla kriteereillä?¿.
    6.2dsl chevyjä oon eniten katellu mitenkä ne kestää ja saako osia ?
     
  2. downtown

    downtown 3rd gear

    saa osia ja kestää, mutta auto on yhtä hyvä kuin sen edellinen omistaja ja harvoin halvalla saa hyvää dieseliä...
    ja kortin saatuahan tärkeintä olisi varmaan kuitenkin saada ajella eikä korjata, mutta toimivuuden suhteen 5.7 tai 4.3 bensa kutvonen olisi varmaan paras vaihtoehto näin äkkiä ajateltuna noissa koreissa mitä olit listannut
     
    Cruiser99 tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaasari bensa varmin. Jos ei ihan pakko dieseliä ostaa ni osta bensa. Et niin herkästi astu paskaan.
     
    Cruiser99 tykkää tästä.
  4. Cruiser99

    Cruiser99 1st gear

    Onko se muuten tuo 5.7 kuinka janoinen vanissa tai pikapissa?
    4.3 V6 on vissii jokseenki pihi ja onko näin että automaatti+4.3 vie vähempi ku manuaali lootalla?
    Kannattaako yhtään kattella nuita 6.2 dsl minusta kumminki ois pihimpi syömään ja kovia lukemiaha ne nuilla tuntuu ajavan.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Dieselillä pääsee sen pari litraa bensaa vähemmällä? Maantiellä bensat siinä 14-15l niin ei mee pahasti mettään, enempikin menee. V6 hippasdn vähemmän ja riippuu kopasta onko pikkari, vani vai maasturi.

    On niillä diisseleillä ajettu mutta riskinsä niissä on. Parin litran kulutussäästl menee äkkiä johonkin pumppuremppaan.


    Sitten vielä tehossa häviät. ​
     
  6. Toope

    Toope 2nd gear

    4.3L vanissa imee sen 9-28L,riippuen kuinka pidetty huolta,ja ranetettu kaikki mahdollinen. Dieselissä sit tosiaan painoarvoa kannattanee laskea mahdollisille remonteille,mitkä nyt lähtökohtasesti ei ole halpoja. Oma valinta olis nyt "viisaampana" se bensakone.(kummastakin kokemusta 30v). Bensakoneet nykii,dieselit ei,bensat hajoo,niin hajoaa dieselitkin. Diesel voimaa alakierroksilta,bensa "herää" jossain vaiheessa,mitä kukin arvostaa...
    Ja sitten vielä sekin,tuleeko käyttöön vai näyttöön,bensalla ei poljeta niitä "voimasavuja".....:rotfl:
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se bensakasikin tarjoaa silti muikean väännön verrattuna muihin konetyyppeihin. Alle 10l vanilla on kyllä kova väitös.
     
  8. Toope

    Toope 2nd gear

    Astrolla -88 9.6L mitattu kesäkelissä maantiellä,ja orkkiskunnossa.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ainiin v6 astro.... No silti ei ihan nekään kaikki.
     
  10. Toope

    Toope 2nd gear

    Et oo eka joka epäilee,mut ajoin sillä jonkin matkaa 16v.:rolleyes:
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kuuskekkoset on vaan aika vanhoja jo kaikki.

    Itse kattoisin niin uuden 4x4 chevyn pikapin kuin pörssi kestää, tai joku ysäri nyt ainakin. Mielellään 3/4 tonninen eli 2500 sarjaa muttei pakolla. Lähinnä mielessä siis niin uusi GMT400 alustainen kuin mahollista eli 1998.

    Semmosessa on autoa vaikka loppuiäks jos haluaa.
     
    Muokattu: 5.2.2017
  12. Cruiser99

    Cruiser99 1st gear

    Joo pikapit etu sijalla mulla kun harrastuksina kelkkailu ja metsästys joten pikapilla pääsis mettässä ja kulkis kelkka tai mönkiä lavalla. Gmt400 oon haaveillu k1500 tai k2500 mutta näyttäs olevan liian hinnakkaita näin aluks. Onko muuten luja kone tuo 6.5 detroitin kiisselit. Oon kyllä kattonu nuita G30 6.5 vaneja onko syöppöjä/kestäviä ?kuorkiksihan nuo rekisteröidään joten ainaki siinä mielessä halvemmat maksut.
    Chevy 1500 4.3 bensa on varmaan sitte yks parhaista vaihtoehdoista
    ei oo vissiin kovin juoppo ainakaan takavetona ja ihan luotettava?
     
  13. downtown

    downtown 3rd gear

    6.5 han on periaatteessa sama kone kuin 6.2 eli kestää saman ainakin oman kokemuksen mukaan, löpöä se vie vanin kopassa 11-18 välillä riippuen ajosta

    http://aijaa.com/xKrcyg ton verran omassa kilsoja parivuot sitten tosin oon ostanu ton uutena että sitä on pidetty kuten kuuluukin, kaikki riippuu ihan budjetista ja normaali touhutonni kannattaa ainakin varata, koska vanhan auton ostoon kannattaa suhtautua että siinä on jotain vikaa/siihen tulee sitä kumminkin jossain vaiheessa

    ps. ompa naurettavan ärsyttäväksi tehty kuvien lisääminen tälle sivulle...
     
    Cruiser99 tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi 4.3 pikkari ois varmaan sun juttu jos kasi ei oo tärkein. Varmasti saat sellasen pelin ettet oo kainaloita myöten paskassa.
     
    Cruiser99 tykkää tästä.
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Itellä talvikäyttiksenä s10 blazeri 4.3 kutosella ja oon ollu tyytyväinen. -91nen ni on vielä mekaanisella jakiksella eikä sillä uudemmalla "automaatti" 4-vedolla ja kesällä menee matkassa karvan alle kymppiin takavedolla ja talvella nelikolla kylärundilla ~20 pintaan riippuen leikkimisen määrästä :p
    Että siihen nähden yllättävän pienellä ja hyvillä renkailla tuota 4-vetosuutta pääsee ihan arvostamaankin ;)
     
    Cruiser99 tykkää tästä.
  16. Cruiser99

    Cruiser99 1st gear

    Onkos kellään kokemusta tosiaan tuosta 4.3 V6 lava chevystä. Onko "taloudellinen" tai onko automaatin ja manuaalin välillä joku kulutus ero ja nuiden laatikoiden kestävyyksissä eroa?
    Osia ilmeisesti saa kun nuita on sen verran tehty ja onko suomessa kalliita nuo osat?
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Automaatti kestää ihan hyvin, manuaali kait työkalumainen mutta on ne niilläkin ajaneet. Tutulla on ja tykkää. Kulutuksesta en osaa sanoa mutta luulis että se ois manuaalilla pienempi.


    Osia saa ja hinnat ok. Amerikasta vielä halvemmalla helposti.


    Myös pikapin huollettavuus on hyvä, varmaan yks parhaista amerikkalaisissa? Lavat ja kaikki irtoo helposti ja maavaraa jo hyvin ettei tunkin kanssa niin tarvi pelleillä ym.
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Su
    suosittelen automaattia, vaikka sen 1-2 l. enemmän vie, on niin paljon luonnikkaampi.
     
  19. wilburi

    wilburi Gearhead

    Onhan tollanen tossa pihalla .
    Kerran erehdyin myymään ja oli pakko ostaa het kohta takaisin .
    Osista en tiedä miten suomen maalta saa kun jenkeistä tutunkautta tilannu .
    Automaatista en osaa sanoa kun mulla manulootalla ja on mulla pelannu hyvin vaikka on saanu rääkkiäkin välillä .
    Odotteln tässä kevättä että pääsen ton kimppuun tarvii vähä runkoa petrata ja leimata .
     
  20. wilburi

    wilburi Gearhead

    Niin ja kulutuksesta niin 10 -14 l satkulle vie olisitte täysmälli kyydis ja veneperässä ahi ei.
    Pelkkä takaveto opettaa ajamaan talvella :D painoa lavalle ja hyvät renkaat alle
     

Kerro tästä muillekin!